Lehevaatamisi kokku

pühapäev, 22. detsember 2019

Jõulunokitsemist - aretame kastaneid

Detsembri lõpp - täiesti normaalne aeg kastanite aretamiseks! :)

Tihtipeale on mul see häda, et ma ei leia kunagi aega, et nö pisitöid ära teha. Töid, mis ei  võta praktiliselt üldse aega, aga mis miskipärast alati tegemata jäävad.
Ju siis pole nii väga tähtsad tööd!

Kastanite aretamine on väga lihtne - riisu kokku hunnik lehti, viska kastanimunad lehehunnikusse ja pane sutsuke lehti omakorda munadele peale.
Kõik!
Kogu lugu!
Seejärel oota juulikuud ja näed, kuidas kastanitaimekesi muudkui sirgub ja sirgub ;)
Kogetud, nähtud!
Mitu aastat võtsin hoogu, et uuesti katsetada. Nüüd, keset imelist jõuluaega, võtsin kätte ja tegin ära!
Võttiski aega a la 20 minutit - 5 minutit korjasin kastanimune,15 minutit riisusin lehti.

Lehed riisutud ja kastanimunad korjatud

Munad lehtede sekka...

...ja lehed peale

Tulemust näitan siis juulikuus;)
Noh, kui need munad talve ikka üle elavad ja mõni loom neid omale ei vea. Varasemad tammetõrud ja kastanimunad (milledega ma ka eksperimenti teha tahtsin) viidi kellegi poolt igatahes ära :):)

No ja nüüd õpetlik näide sellest, mis juhtub, kui ei leia aega neid "pisitöid" ära teha!
Kui  ma seda kastaniprojekti talu  juurde tegema läksin, siis mõtlesin, et olen nii tubli ja panen oma noortele kirsipuudele ja marjapõõsastele ka võrgud ümber. Oleks võinud seda juba sügisel teha, aga mitte ei saanud pihta. Võtab ju koguni 20 minutit aeg!
Tegelikult mõtlesin, et lund pole, metsas kitsedel-jänestel söömist küll, vaevalt, et minu nirusid istikuid otsima viitsivad tulla!
Ahah, vot, viitsisid ikka küll!!!
Pooled istikud olid madalaks pügatud!
Vähe sellest, et  kultuurtaimed ära on nositud, siis söödi mu ümberistutatud sarapuud ka veel ära. Nagu neid mujal vähe oleks!!
Ma olin nii kuri. Enda peale. Ei leidnud seda 20 minutit, et võrke panna! Ei leidnud! Nüüd vaatan ja mõtlen, kas nendest saab veel asja või mitte. Panin järelejäänud taimedele siiski võrgud ümber - äkki ikka kosuvad. Medal ja kiitus mulle selle eest! (iroonia enese suunas).

Eriti lahe oleks, kui saaks hoovile aia ümber, et ei peaks nende võrkude ja asjadega mässama, aga see aia ehitamine on nii kuradima kallis, et ei mängi kohe kuidagi välja.

Aga kastanid said vähemalt aretatud - selline jõulunokitsemine siis :):)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar