Lehevaatamisi kokku

laupäev, 23. jaanuar 2021

Kui mureks on korteriühistu - vol 4


Minu viimane sissekanne sellest korteriühistu teemast jääb ca kolme nädala taha ja nii mõnigi on vist juba arvama hakanud, et selle teemaga on asi lõppenud. Tegelikult ei ole. Ja ilmselt ei lõppe veel nii peagi! 
Ma kavatsen sellest teemast nii kaua kirjutada kuni lõpuks vastused tulema hakkavad või keegi ka mingisuguse vastutuse võtab. Hetkel mulle tundub, et kõik nn asjaosalised jooksevad paberkotid peas ringi ja teevad nägu nagu nad ei saa mitte millestki mitte midagi aru.

Kui tõesti peaks nii minema, et vastuseid ei saagi, siis on minu kirjutamise tulemusel vähemalt inimesed teadlikud, mis toimub ja kes neid juhivad. Hetkel on ju tegemist siiski küsimusega, mis on tegelikult valla tasemel ja kes ikka inimesi aitama peaks, kui mitte nende juhid! Eks ma näen ja saan aru, kuidas kõike välditakse, aga lõputult ära joosta ei ole võimalik.

Selle praeguse sissekandega ootasin teadlikult nii kaua, sest 19.detsembril saatsin Valla Haldusfirmasse (mille juhataja siis Esimene Juhatuse liige ise on) ametliku avalduse, sooviga mulle väljastada dokumendid, mis on seotud kortermaja katuse renoveerimisega ja lisaks remondifondi kogumisega (küsimusteks olid: millal alustati kogumisega ja kui palju iga aasta koguti?). Remondifondi on raha kogutud juba vääääääga pikalt, aga ühistu loomisel kanti pangakontole veidi üle 5000 euro (mis ka siis nn võla katteks kohe endale tagasi arveldati!). Kuni ühistu loomiseni tegeles maja haldamisega Valla Haldusfirma ja seega sai küsimus sinna ka edastatud.

Ok, 19.detsembril edastasin oma avalduse, 21.detsembril saatis Esimene juhatuse liige mulle e-maili teatega, et minu kirjale vastatakse esimesel võimalusel, aga mitte hiljem, kui 30 kalendripäeva jooksul.

30 kalendripäeva on möödas, ei ole ma saanud infot katusetööde osas ega ka seda kui palju remondifondi tegelikult raha kogunes, mida selle rahaga tehti ja kuhu see pandud on. Laias laastus koguneb aastaga remondifondi 7000 eurot. Kümme aastaga 70 000, kahekümne aastaga 140 000 eurot. Ok, algusaastatel olid summad ilmselt natuke väiksemad ja võtamegi julmalt 30 000-40 000 eurot maha. Me teame, et nende aastatega ei ole majal mitte ühtegi suurt tööd tehtud. Katust on nipet-näpet kuuel erineval korral (!?) lapitud, aga edasi? Kuhu on läinud raha, mida inimesed on kogunud selle jaoks, et nende maja korrastataks? Mis selle rahaga tehtud on? Edastage mingidki paberid, kus on näha, mida selle raha eest tehtud on! Kõik katusetööd on tehtud viimase seitsme aasta jooksul ja see tähendab seda, et need dokumendid peavad kindlasti ka alles olema, sest raamatupidamisseaduse kohaselt tuleb just nii kaua dokumente säilitada. Keegi ei saa mitte kuidagi väitma hakata, et dokumente ei ole. Kuna tegemist on Valla Haldusfirmaga, siis seda enam ei saa sellist asja väita. Ega nad seda väidagi. Nad lihtsalt ei vasta mitte midagi! Milles on probleem ja küsimus, et neid dokumente ja infot ei edastata?
30 päeva on liiga lühike aeg, et riiulist mapp võta ja paberid välja vaadata?
Ütleme nii, et iga korra ja iga küsimisega, muutub selle Esimese juhatuse liikme käitumine ja tegutsemine küsitavamaks.

Seda ei pea ma vist üldse mainimagi, et kui ta mulle Valla Haldusfirma juhatajana vastuseid ei anna, siis korteriühistu endise juhatuse liikmena ei vasta ta mulle ammugi. Olgugi, et vastutuskohustus on tal peale juhatusest lahkumist veel VIIS aastat! Kui olin temalt suured häda ja tsirkusega selle korteriühistu dokumendimapi lõpuks kätte saanud, siis kontrollimisel nägin kohe, et kaustas ei olegi kõiki dokumente, mis seal olema peaks. Kirjutasin talle ja palusin puuduvad paberid mulle edastada. Loomulikult ei ole ma neid tänase päevani saanud ja ilmselt ei saa ka.
2018 ja 2019 raamatupidamisest puudusid näiteks kõik tema enda firma raamatupidamise arved. Miks ta neid ei edasta – pole õrna aimugi. 
Ta ei edasta isegi viimaseid Valla Haldusfirma arveid, mille eest ta ühistu kontolt raha on kandnud!

Selle kortermaja haldamise ja raamatupidamise teenuse koha pealt on üldse üks suur huumor korraldatud.

Tuletan siinjuures meelde, et need lepingud/kokkulepped, millest ma nüüd kirjutama hakkan, on koostatud tagant järele (ehk on võltsitud) ja meie neid ei tunnista. Aga need on paberid, mille Esimene ja Teine juhatuse liige koostanud on ja mis meile üle anti. 

Austame haldamisteenusest.
Paberite järgi teostati kortermajas haldamisteenust/juhtimist järgnevalt:

22.12.2017 alates Valla Haldusfirma.
17.06.2019 alates Esimese juhatuse liikme lähikondlase firma.
29.12.2019 alates taas Valla Haldusfirma.
01.07.2020 alates jälle Esimese juhatuse liikme lähikondlase firma.

Elanikud teadsid kogu aja, et neile pakub haldusteenust Valla Haldusfirma. Kogu selle aja tegeleski majaga (ega seal muud suurt tehtudki, kui kord aastas viidi üldkoosolek läbi) Esimene juhatuse liige. Dokumentide sekka on lisatud neli erinevat lepingut kahelt erinevalt firmalt. 
Saan ma siis õigesti aru, et see Esimene juhatuse liige haldas maja nii Valla Haldusfirma alt ja siis omakorda ka enda lähikondlase firma alt? Oli ta siis oma lähikondlase firmas tööl? Osutas teenust tasuta? Mis süsteem seal oli ja mis point seal oli?

Sellest vahepealsest lepingu mõttest (sõlmitud 17.06.2019), mis Esimese juhatuse liikme lähikondlase firmaga sõlmitud oli, ei saanud ma esialgu üldse aru. Teisest sain aru, sest selle alusel maksti talle detsembris ju raha, aga esimest lepingut ma ei mõistnud. Hakkasin seejärel ühistu pangakonto väljavõtet üle vaatama ja siis alles mõistsin. Mul oli varasemalt kahe silma vahele jäänud see, et 2019 aasta viimasel päeval oli Esimene juhatuse liige oma lähikondlase firmale 1560 eurose ülekande teinud!!!Kusjuures ka seda arvet ei ole dokumendi mappi pandud! Olen seda arvelt temalt mitu korda küsinud, aga otseloomulikult ei ole ta seda mulle saatnud. Vaatasin seda summat ja võtsin ette need nn halduslepingud/kokkulepped ja mida mu pisikesed silmad näevad!? 2019 aastal pakkus Esimese juhatuse lähikondlase firma nn teenust ainult viis ja pool kuud (perioodil siis 17.6.2019 kuni 28.12.2019) ja kui kokkuleppes on kuutasuks kirjas 142,80 eurot, siis teeb summaks kokku 785,40 eurot, mitte 1560!!!!Pöördusin ka selles osas Esimese juhatuse liikme poole ja palusin selles osas korteriühistule viivitamatult raha tagasi kanda. Ei ole vastatud midagi ja ka raha ei ole tagasi kantud! Milline jultumus ja ülbus on üldse sedasi käituda!?

Miks need lepingud/kokkulepped üldse koostatud on? Sellepärast, et nendega  justkui „tõendatakse“, et neil oli alust ülekandeid sooritada. Eriti neid ülekandeid, mis on sooritatud Esimese juhatuse liikme lähikondlase firma kontole.

NB! Korteriühistu poolt on need lepingud allkirjastanud kusjuures Teine juhatuse liige, mitte esimene. Esimese juhatuse liikme allkirja nendel lepingutel ei ole. Kaval käik!

Ma panen need lepingud teile siia üles ka. Saate järgemööda vaadata ja lepingu kirjalikus sisus kümmet erinevust otsida :) 

22.12.2017 - teenust osutab Valla Haldusfirma

17.06.2019 - teenust osutab Esimese juhatuse liikme lähikondlase firma

29.12.2019 - teenust osutab Valla Haldusfirma

1.06.2020 - teenust osutab Esimese juhatuse liikme lähikondlase firma

Lepingute/kokkulepete üleval äärel oli siis korteriühistu nimi ja teenuse pakkuja, all äärel lihtsalt allkirjad. Ainult allkirjad, ei mingeid nimesid! Ühe allkirja tuvastasin ma ära ja see kuulub Teisele juhatuse liikmele, aga kes on teise allkirja omanik, see on juba müsteerium. Seda ei avalikusta mulle ei Esimene juhatuse liige, ei Teine juhatuse liige ega ka Valla Haldusfirma nõukogu! 
Kas Valla Haldusfirma sõlmibki igapäevaselt selliseid leinguid, kus ei ole isegi mitte nimesid kirjas ? 

Oma ülejärgmises sissekandes kirjutan, miks ma julgen 100% väita, et need lepingud on võltsitud, siis saavad Esimene ja Teine juhatuse liige ise ka aru, kui jabur see nende lepingute koostamine tegelikult oli!

Tegelikult haldaski reaalselt korteriühistut Valla Haldusfirma, isegi viimasel juhatuse koosolekul on protokolli konkreetselt kirjutatud: „KÜ juhtimisteenuse lõpetamine, tööde tellimise lõpetamine Valla Haldusfirmalt“ (tekstis siis ikka firma ametlik nimi). Konkreetse päevakorra punkti all on mitu korda kirjutatud just Valla Haldusfirmast. Mitte kordagi ei ole kirjutatud seda, et lepingu peaks lõpetama Lähikondlase haldusfirmaga, kellega  ju nn kehtiv leping/kokkulepe oli. 
Valla Haldusfirmaga lõpetati paberite järgi ju leping ära juba 30.6.2020! 

Nad on oma paberimajandusega nii palju puterdanud, et ma võin igasuguseid näiteid tooma jäädagi. Seda ma ka teen, aga mõnes järgnevas sissekandes ;)

Nüüd liigume ühistu raamatupidamise teenuse juurde.

Kogu see teema saigi ju alguse sellest, et korteriühistu panagakonto väljavõttest selgus, et Esimene juhatuse liige oli hakanud ilma kellegi teadmata tegema ülekandeid omaenda firmasse. Kui esimesel korral nn dokumente vaatamas käisime ja kus see „jurist“ mind takistas, siis Esimene juhatuse liige ütles Kolmandale liikmele, et need ülekanded on raamatupidamise teenuse eest, mida ta korteriühistule osutab. Kuna Esimene juhatuse liige oli teadlik, et me seda teemat kindlasti seal puudutame, siis oli ta selle tõenduseks isegi mapi vahele teenuse osutamisest arve printinud. Kolmandal liikmel lubati arvest isegi pilti teha.

Jah, tõesti, arve oli olemas ja arvel oli tõesti ka kirjas, et see on raamatupidamise teenuse eest.
Aga kes otsustas, et temalt seda teenust on vaja? Miks otsustas? Millal otsustas?
Tulen selle arve ja selle pildistamise juurde üsna varsti tagasi…

Kuna Valla Haldusfirma nõukogu üks liige raiub endiselt nagu rauda, et korteriühistu haldamisel ei ole nende poolt raamatupidamise teenust pakutud, siis mina ei teagi, kes kuni 30.06.2018 korteriühistule raamatupidamist tegi. Ilmselt ikkagi jõuluvana nagu ma ühes oma varasemas sissekandes kirjutasin. AGA millegi pärast on korteriühistule Valla Haldusfirma poolt arve esitatud ikkagi NII raamatupidamise KUI KA haldamise eest! Nad võivad väita nii palju, kui tahavad, et teenust ei ole osutatud, aga arved on väljastatud - need kuus arvet on mul ka puust ja punaselt olemas. Mitte mingi valemiga ei saa väita, et seda teenust pole pakutud. Ühesõnaga kuni 30.06.2018 pakkus raamatupidamise teenust Valla Haldusfirma koos jõuluvanaga.

01.07.2018 alates hakkas lepingu järgi raamatupidamise teenus osutama Esimene juhatuse liige. 

29.05.2020 hakkas aga raamatupidamist korraldama hoopis üks Keila firma, mis osutas teenust kuni juhatuse vahetuseni.

Mis põhjusel järsku mingisugune Keila firma seda raamatupidamist pidi tegema hakkama, selle mõttest ma küll aru ei saa. Esimese ja Teise juhatuse liikme vahel ühistule sõlmitud raamatupidamise leping kehtis viis aastat. Kas esimene juhatuse liige leidis järsku, et tema teenus ei ole siiski piisavalt hea? Või sai ta siiski aru, et tegemist on kerge omavoli ja apsakaga?

Nüüd on see koht, kus ma tulen tagasi selle Esimese juhatuse liikme raamatupidamise arve juurde, mida pildistada õnnestus. See arve on siin: 

Raamatupidamise arve


Mida te näete?
Te näete, et esitatud on septembrikuu arve, onju?
Nii…Mis kuupäeval on sõlmitud leping selle Keila firmaga? 
Maikuus! 

Mida see tähendab? Kui alates maikuust tegi raamatupidamist juba Keila firma, siis miks oli mapis raamatupidamise eest Esimese juhatuse liikme firma arve?! 

Sellel ajal ei olnud Esimene juhatuse liige ilmselt korteriühistu pangakontolt ise üle vaadanud ja ei teadnud, et viimati oli ta oma firma kontole ülekande teinud maikuus. Ta võibolla arvast, et on raha kandnud ka juunis, juulis, augustis, septembris ja seetõttu oli mapis ka septembrikuu arve. Noh, ikka näitad ju viimast jooksvat arvet!

Hiljem, kui asi tõsiselt täbaraks hakkas minema, ühistus korraldati juhatuse vahetus, siis ta teadis, et peab uuele juhatusele ju dokumendid ka üle andma ja siis läks alles kontode kontrollimiseks ja paberite printimiseks. Konto väljavõttes ta nägi, et viimane makse oma firmasse oli toimunud maikuus ja seega saigi ta järgnevateks kuudeks hoopis teise raamatupidamise firma mängu tuua. Ilmset nii paju julgust tal enam polnud, et need 600 eurot veel oma firmale kanda. Samas ega erilist vahet ei ole, kas kannad ilma volituseta/üldkoosoleku otsuseta oma firmasse või mõnda suvalisse firmasse – otsuse oled ikka teinud omavoliliselt.

Ilmselgelt ei olnud Esimesel juhatuse liikmel selleks ajaks enam meeles milliseid pilte Kolmandal juhatuse liikmel pildistada õnnestus ja seetõttu see apsakas tuligi.

Tema ilmselt põhjendaks seda pilti nii, et me ise oleme selle arve koostanud ja sinna mappi pannud. Tema kahjuks ja meie õnneks talletavad tänapäeva telefonid muud ka, kui ainult foto. Väga lihtne on tõestada, mis kuupäeval ja kellaajal see pilt tehtud on. Esimene juhatuse liige teab üsna täpselt, kus ja mis kellaajal Kolmas liige viibis.

Pilte õnnestus teha päris mitu ja kui mina dokumendimapi enda kätte sain, siis ei olnud selles mapis MITTE ÜHTEGI eelnevalt pildistatud dokumenti! 

Ma kusjuures kirjutasin sinna Keila firmasse ja palusin mõningatele küsimustele vastuseid, aga neid ma loomulikult ei saanud. Mingil ajal mõtlesin, et proovin siis helistada ja minu üllatuseks kõnele isegi vastati. Tutvustasin ennast ja enne, kui oma küsimuse lõpetada olin jõudnud, vuristati mulle juba ette, et jah, tema korraldas ühistus raamatupidamist, et tema saatis korteriomanike arved Esimesele juhatuse liikmele ja Esimene juhatuse liige edastas need omakorda korteriomanikele.

Nüüd ma ei saagi päris täpselt aru, kas see Keila raamatupidaja töötas ka siis Valla Haldusfirmas (sest arved olid endiselt TÄPSELT samasugused nagu varasemalt, koos Valla Haldusfirma juhiste ja rekvisiitidega) või saatis ta need arved Esimese juhatuse liikmele, kes need omakorda ümber tegi,  nii et rekvisiidid ikka arvetel olemas oleks? 

Ok, eks see on siin huumoriga küsitud, sest igaüks saab ilmselt aru, et arveid on koostanud ja väljastanud kogu aeg üks ja seesama firma, olenemata sellest, kui mitu teenuseosutajat meile praegu näidata üritatakse. Punkt!

Nüüd pakub ühistule PÄRISELT teenust uus raamatupidamise firma ja huvitav küll miks nende poolt väljastatud arvetel Valla Haldusfirma rekvisiite ei ole?


NB! Tulles veel kord selle raamatupidamise lepingu juurde, mis Esimene ja Teine juhatuse liige korteriühistule omavahel sõlmisid, siis lepingu kohaselt peab raamatupidaja ka kolmele töötajale palgaarvestust tegema.
Eeee, korteriühistul ei ole muidu ühtegi palgalist töölist!? 
Seal oli veel selliseid küsitavaid punkte, mille kohta ma Esimese juhatuse liikmelt ka aru pärisin. Loomulikult - ei mingeid selgitusi!

Olgugi, et Esimene ja Teine juhatuse liige on korteriühistu mappi kenasti need otsused ja lepingud koostanud, siis neil ei ole absoluutselt mitte mingisugust kaalu. Esiteks otsustab igasuguste teenuste tarbimise osas lepingute sõlmimise ÜLDKOOSOLEK (KrtS § 35). Teiseks ei olnud juhatus lepingute sõlmimise osas korraldanud juhatuse koosolekuid ja seega eeldab juhatuse kirjalikud otsused KÕIKIDE juhatuse liikmete nõusolekut (MTÜS § 29 lg 3). Mida aga polnud, oli Kolmanda juhatuse liikme allkiri! Vähe sellest! Kui esimestel juhatuste otsustel oli kolmanda juhatuse liikme nimi vähemalt reaalselt paberile kirja pandud, siis viimaste otsuste puhul seda enam ei olnud. Ega need otsused mingit rolli tegelikult ei mängi, sest juhatus küll sõlmib lepinguid, aga otsuse teeb siiski ÜLDKOOSOLEK.


Esimene ja Teine juhatuse liige üritasid minu hallatavates korteriühistutes vigasid otsida. Kaevasid, mis nad kaevasid, aga paraku peavad nad nentima, et jäid tühjade kätega. Ainuke asi, mille nad leidsid ja mulle ette heitsid, oli see, et minu poolt juhitud korteriühistu majandusaasta aruannetes ei olnud eraldi reana reservfondi kirjas. Peaaegu kõikidel majadel on pangalaen ja panga enda tingimus on juba reservfondi olemasolu ja tegelikult on see reserv olemas. Küll mitte eraldi reana. Tunnistan – täielikult minu viga. See on aga asi, mis selle aasta üldkoosolekutega ära saab likvideeritud. Ongi kõik!
Kui nad lootsid leida, midagi sarnast, mis Esimese juhatuse liikme hallatavates majades toimub/on toimunud, siis see nende lootuseks jääbki. Kui ma oleks oma tegemistest samamoodi käitunud nagu tema, siis mina seda häbi ilmselt küll üle ei elaks. Ma ei julgeks inimestele otsagi vaadata!

Mõnel pole muidugi vahet – teeme näo, et midagi pole olnud, dokumente ei edasta ja vastuseid ei anna. Elu on nagu lill! :)

Vähe sellest, et Esimene Juhatuse liige dokumente ei edasta ja vastuseid ei anna, siis ei vasta minu ametlikule kirjale ka Valla Haldusfirma nõukogu. Saatsin 7.jaanuaril kõigile kolmele nõukogu liikmele ametliku kirja, kus palusin seoses Valla Haldusfirma tegevusega vastuseid. Kõik küsimused on konkreetselt seotud Valla Haldusfirma tegevusega seoses selle korteriühistuga. Vastuseid ei ole ma saanud, küll aga sain ühelt nõukogu liikmelt telefonikõne, mille eesmärgist ma küll aru ei saanud.

Nõukogu liige rõhutas korduvalt ja korduvalt, et tegemist on tsiviilasjaga ja küsis, et  mida ma üldse soovin. Ma vastasin talle oma viis korda, et esialgu soovin oma  kirjalikult esitatud küsimustele kirjalikke vastuseid.


Keegi peab ju ometi vastutuse võtma ja küsimustele vastama!Ta leidis, et Valla Haldusfirma ei ole korteriühistule kahju tekitanud ja küsis endiselt, et mida ma soovin.Tegelikult on Valla Haldusfirma korteriühistule kohe kindlasti kahju tekitanud! Ja mitte vähe!Ma leian, et ca 11 000 eurot on korteriühistule ikka väga suur summa.
Kuidas Valla Haldusfirma kahju tekitas?
Oma tegevusetusega. Valla Haldusfirma oli see asutus, kes kortermaja enne ühistu loomist haldas. Just Valla Haldusfirma oli see, kes lasi selle korteri võlgnevusel tekitada, kui nad korteriga ei tegelenud.

Lühidalt: aastal 2008 suri soomlasest korteriomanik ära ja Valla Haldusfirma oleks pidanud Soomes elava pärijaga ühendust võtma. Seda aga ei tehtud ja korteril võlg muudkui kasvas ja kasvas. Kasvas nii kaua kuni summa oli ca 11 000 eurot. Loodi korteriühistu. Valla Haldusfirma esitas ühistule selle korteri osas ca 11 000 eurose arve, mille võttis vastu Esimene juhatuse liige (tuletame meelde, et ta oli samal ajal ka Valla Haldusfirma esindaja) ja kes selle arve ka osade kaupa tasus.

Kui ma küsisin, et mida Valla Haldusfirma selle heaks üldse tegi, et korterile võlgnevus ei tekiks või võlgnevus kätte saada, sain vastuseks, et kasutusele võeti kõik vajalikud meetmed.


On ikka humoristid!
Neil oleks piisanud ainult sellest, kui nad oleksid pärijaga ühendust võtnud. Asi olekski sellega lõppenud! Nad ei teinud seda 12 aasta jooksul mitte kordagi! Kui mina korteriühistus asjaajamise enda kätte sain ja konkreetselt selle korteriga tegelema hakkasin, siis sain vähem, kui nädalaga nii pärija telefoninumbri, e-maili ja postiaadressi, lisaks sellega rääkisin temaga ka telefoni teel, kus ta kinnitas, et Valla Haldusfirma ei ole temaga MITTE KUNAGI ühendust võtnud. Loomulikult ma usun teda, sest tal ei ole mitte mingisugust põhjust mulle valetada. Seda enam, et soomlased kardavad igasuguseid võlgnevusi ja kohtuasju, sest Soomes liiguvad asjad väga kiiresti kohtutäituritele. 

Mina tegin selle töö ära nädalaga, mida nemad ei suutnud 12 aastaga! Millest me üldse räägime!? Mitte mingil juhul ei saa Valla Haldusfirma praegu väita, et kasutusele võeti kõik vajalikud meetmed. Kindel fakt on see, et ei tehtud isegi ESIMEST sammu ehk inimesega ei võetud ühendust. Teisi samme ei saagi üldse teha, kui ei ole esimest teinud!


Tean, et sellist süsteemi, kus ühistu loomisel Valla Haldusfirma ühistutele selliseid suuri arveid esitas, on teisigi. Miks need süsteemid läbi läksid? Aga seetõttu, et see Esimene juhatuse liige on end kümnetesse korteriühistutesse juhatuse liikmeks kompunninud ja tema enda poolt esitatud arveid ju ometi ei vaidlusta. Nii nagu ta ei vaidlustanud seda arvet selles konkreetses korteriühistus. Iga normaalne juhatuse liige, kes on valitud ühistu eest seisma, oleks selle vaidlustanud.

Minuga on ühendust võtnud ka kortermajade elanikud, kus see Esimene juhatuse liige ametlikult juhatuses ei olegi, aga haldab ühistut läbi Valla Haldusfirma. Lisaks on tal kõik vajalikud ligipääsud ka pangakontole! Seega puudub mul/meil tegelikult ülevaade, kui paljudes majades veel selline haldamine käib ja võla-süsteem läbi on viidud.
Inimesed, kes minuga on ühendust võtnud, kaebavad kõik neidsamu probleeme – dokumente ei näidata, majades midagi ei tehta ja raha kohta öeldakse, et seda pole!

Ulme! Ulme! Ulme!

Siinkohal teen üleskutse minuga endiselt ühendust võtta ja oma muredest rääkida. Anonüümsus on igati garanteeritud!

Valla Haldusfirma nõukogu liige armastas telefonikõnes korduvalt rõhutada, et tegemist on tsiviilasjaga. Ilmselt tahaks ta asju kohtus lahata. Kui mul raha oleks, siis ma läheksin suurima hea meelega kohtusse, sest see, mida tegelikult tehtud on ja kuidas heausksete inimestega käitutud on, on lihtsalt nii uskumatu. Ja ajuvaba!

Nõukogul ja Esimese juhatuse liikmel ei ole loomulikult kohtu vastu midagi, sest maksumaksja maksaks ju selle pulli neil kinni! Mina aga ei saa minna elanike raha kulutama!

Kuna kogutud materjali on juba nii palju, siis hakkan suure tõenäosusega otsima juristi/advokaati, kes asja pro bonona ette võtaks, sest see teema ja need osapooled (eriti veel see, et seotud on valla firma) on midagi enamat, kui lihtsalt ühistu. Ja kui läbi ajakirjanduse jurist/advokaat veel feimi ka saab, siis miks ta ei võiks seda asja ette võtta? ;)

Kohtust rääkides, siis ma tooksingi siin kohe näite sellest, kuidas see Esimene Juhatuse liige ühes teises kortermajas ühes teises külas ühe korteriomanikuga käitus.
Nimelt oli tegemist korteriühistuga, kus seesama Esimene Juhatuse liige asju ajas. Minu imestuseks tegutseb ta selles ühistus veel siiani! Riigiteatajas on kohtulahend ilusti olemas ka, kes tahab, see otsib selle ise üles ;)

Korteriomanik elas viimasel korrusel ja kuna majal oli katus viletsas seisus, siis tilkus see läbi ja rikkus sellega ära korteriomaniku lae. Korteriomanik teatas, et katus laseb läbi ja sellega on korterile kahju tekitatud. Ta tegi ühistule ettepaneku remondikulud kinni maksta, summaks oli 485,85 eurot. Esimene juhatuse liige, KES PEAKS KOGU KORTERIÜHISTU EEST SEISMA JA ASJU LAHENDAMA, leidis, et probleem ei olnud katuses ja keeldus raha maksmast. Ja nii kaks korda järjest! Korteriomanikul ei jäänud muud üle, kui abi saamiseks kohtusse pöörduda. Kohtus tõi see Esimene juhatuse liige igasuguseid jaburaid vastuväiteid, kuidas süüdi ei ole ühistu vaid korteriomanik ise. No seal oli ikka täiesti ajuvaba põhjendusi toodud. Kokkuvõttes lõppes asi ikkagi nii, et õigus jäi siiski korteriomanikule ja kogu lugu lõppes sellega, et summa ei olnud enam mitte 489,85 eurot, vaid 2351,50 eurot. Ja kes selle jama lõppkokkuvõttes kinni maksis? Loomulikult korteriühistu ja kõik selle liikmed! Kokkuvõttes läks summa veel suuremaks, sest kinni tuli maksta ka kohtukulud!

Mis selle keissi lõpptulemus oli? Lõpptulemus oli see, et küla vahel levitati infot nagu korteriomanik ongi selline inimene, kes kogu aeg ühistutelt nö raha kasseerib ja kohtusse kaebab. Kuna levitaja on väga osava jutuga ja oskab seda lausa imeliselt, siis loomulikult jäädi seda juttu uskuma. Korteriomanike elu tehti seal talumatuks ja nende jaoks oli lahendus see, et kolisid sealt külast üldse minema!

Kuna see Esimene juhatuse liige haldab ikka väga palju ühistuid ja dokumentide kontrollimise huvi on nii mõnelgi korteriomanikul tekkinud, siis edastasin Esimese juhatuse liikmele juba 21.detsembril teate, et soovin volitatud isikuna järgmise maja dokumentidega tutvuma tulla, palusin selleks aeg broneerida. Kas minu e-mailile vastati? Loomulikult mitte. Vastati alles siis, kui olin saatnud juba kolmanda teate. Ja vastus oli ka selline, et las ma saadan talle volikirja. Vastasin, et volikirja võtan ma kaasa, kui dokumentidega tutvuma tulen. Seepeale saadetakse mulle uus kiri küsimusega: „Milline korter volikirja andis?“ No püha müristus! Mis vahet sellel on, milline korter selle andis? Kui ma dokumentidega tutvuma tulen, siis sa ju näed, kes volituse andis ja soovi korral saad sellest isegi koopia teha! Ma ei tuleks ju ometi ilma volikirjata! Peale seda oli jälle vaikus ja ei mingit aja broneerimist! Sellest päevast peale andsid samast majast oma volitused juba mitmed korteriomanikud, mitte ainult üks. Saatsin järgnevatel päevadel mitu kirja sooviga see aeg siiski broneerida. Ei mingit vastust. Kui ma lõpuks teada andsin, et kui ta mulle aega ei broneeri ja dokumente ei näita, siis ma hakkan juba kuhugi instantside poole pöörduma, sest selline käitumine ei ole normaalne! Saingi vastuse, kus teatas kuupäeva, mil saan dokumentidega tutvuma minna. Ja see aeg jäi ikka mitme nädala taha! 

Minus endas tekitab juba ammu küsimusi see, et inimene, kes rikub igasuguseid seadusi, ajab oma asju nii nagu ta ajanud on, siis kas ta on tõesti sobiv inimnene juhtima Valla Haldusfirmat? Ta ei võta ju absoluutselt mitte mingisugust vastutust mitte millegi eest. Kas me peame kõik silmad kinni panema ja tegema nägu, et kõik on kõige paremas korras? Ei pea ju! Seda enam, et see teema ja need küsimused on tegelikult juba aastaid õhus olnud.
Siinkohal ongi mul küsimused, et kui Valla Haldusfirma nõukogu ka vastuseid ei anna, siis - mis edasi? Kuhu nagu edasi pöörduda? Kelle poole?
Ok, järgmine samm oleks ilmselt vallavanem. Kui tema ka vastuseid ei anna - mis siis?

Kuhu siis see tavaline inimene nagu päriselt pöörduma peaks?

Ja nüüd lõpetuseks väike lõiguke minu tavapärastele lugejatele, kes selle blogiga juba pikalt kaasas on käinud – annan pühaliku lubaduse, et ma ei kajasta seda korteriühistu teemat enam oma blogis :) Teemat ma loomulikult poolikuks jätta ei saa, sest need küsimused on siiski vaja ära lahendada ja selle teema kajastamiseks teen lihtsalt eraldi blogi. Võtan Guugli appi ja hakkangi tegema ;)

2 kommentaari:

  1. Kommentaar minult kui uuelt raamatupidajalt: Kõik üle võetud KÜ arved on kaustas olemas, väljavõtted ja koondid samuti, ei olnud ühtegi probleemi, mille pärast ei oleks saanud raamatupidamist jätkata 1.detsembrist 2020.

    VastaKustuta
  2. See on nüüd küll naljajutt, aga keegi peab huumorit ka tegema :)

    VastaKustuta