Lehevaatamisi kokku

pühapäev, 14. juuli 2019

Esimene sõidupäev- Läti, Leedu, Poola


Eilse seisuga sõitsime 821 km. Oleks ilmselt 1000 km täis sõitnud, aga kahel reisisellil jäid dokumendid koju ja nad pidid need ära tooma. Seetõttu siis ca 2 tunnine viivitus, ei tulnudki 3-4-tunnist  nagu esialgu arvasime ;)

Eilset kilometraasi vähendas ka see, et pidime väga pikalt 60-70-ga sõitma, sest nii Lätis, kui ka Leedus, olid teed autosid umbselt täis. Ei teagi kust nad tulid ja kuhu läksid.

Kõige noorem reisisell on meil 8-aastane ja esimese päeva põhjal võime tõdeda, et ta pidas väga hästi vastu. Päeva jooksul tehti autos nii mõnigi uinak, mina kaasa arvatud. Kui parasjagu silm kinni ei olnud, siis vaadati arvutist filmi või näpiti telefoni. Mina lugesin raamatut ja olin päeva lõpuks enda peale täitsa pahane, et ainult ühe raamatu kaasa olin võtnud. Võtsin kaasa Robert James Walleri „Madisoni maakonan sillad.” Raamat meeldis mulle väga ja lugesin selle põhimõtteliselt ühe jutiga läbi. Meeldis see mulle eelkõige sellepärast, et see oli kirjutatud tõsielu sündmuste põhjal ja sellist „asja” on tänapäeval vist väga keeruline kogeda. Mida täpsemalt – see loeb raamatust ise :) ;)

Kusjuures ma kodus mõtlesin, et äkki võtaks veel mõne raamatu kaasa, aga see jäigi vaid mõtteks. Võtsin riiulist täiesti suvalise raamatu. Millegi pärast eriti peenikese. Nüüd saan aru, et oleks pidanud kõige paksema võtma, sest aega lugemiseks ju on! Ühesõnaga olen enda peale täitsa kuri. Võtsin tegelikult veel ühe tööalase kirjanduse kaasa, sest soome asjaajamises on mul üks neiu, kes otsustas, et ta ei taha mu teenuse eest arvet tasuda. Nüüd on mul vaja endale selgeks teha, kuidas Soomes arvete tasumata jätmise korral need asjad käivad. Üks võimalus on loomulikult kohus, aga enne seda võtaks ikka teised meetodid kasutusele. Ei tea nendest suurt midagi, seetõttu peangi natuke selgitustööd tegema ;) Neiu ise arvab, et ta ei peaks mulle midagi maksma, sest lõpptulemuse vormistas ju advokaat. Kui minu asjad kohtusse lähevad, siis lõpptulemuse vormistabki ALATI advokaat ja seda teavad absoluutselt kõik kliendid enne kohtusse minemist :):) Kõige toredam on asja juures see, et kui ta minuga alguses ühendust võttis, siis ta veel ise kinnitas, et rahade laekumisel ei kavatse ta kuhugi kaduma hakata kuna on elus sellise vea korra teinud ja ei taha sama viga enam korrata, sest sai tänu sellel omale ka kohtutäituri kaela. Noh, nüüd pani ta siiski teise raksu otsa ja saab ilmselt uuesti kohtutäituri kaela. Ma ei tea mida ta loodab või millega ta mõtleb, aga nii ta lihtsalt käitus. Neiu isegi ei iitsatanud mulle, kui väljamõistetud rahad talle kontole laekusid. Sain seda teada, kui kohtuotsus minuni jõudis. Arvata võib, et selline käitumine ei ole aktsepteeritav ja lihtsalt niisama see asi küll ei jää. Seda enam, et me ei räägi sadadest eurodest, vaid tuhandetest. See ilmselt talle ei meeldigi! Kes see ikka tuhandeid ära tahab anda!? :):) Mul ei olegi üsna mitu aastat juba selliseid probleeme olnud. Viimati oli kas 2015 või 2016, ei mäletagi. Noh, iga paari aasta tagant satub ikka üks selline sisse. Sain sellest "ülelskmisest" teada juba kevadel, aga ei ole viitsinud asjaga tegeleda, sest see võtab ikkagi aega ja suvel ei taha ühtegi tundi sellega jamamiseks raista. Sügisel aega küll ;) Noh, nüüd on ka, bussis istudes võin ju vaikselt eeltööd teha. Raamatuks on niisiis „Perintä käytännössä.” See raamat on samuti suhteliselt peenike ja jõuan selle ilmselt juba täna läbi lugeda, vajalikud kohad alla kriipsutada ja siis teist korda veel üle vaadat. Noh, et asi ikka korralikult selgeks saada.
Tänaseks on lugemisvara niisiis olemas. Aga homme? Ok, mul on kolmapäevane „Ekspress” ka kaasas, aga seda on ju ainult paariks tunniks. Kui sedagi :):)

Oleks võinud tõesti mingi pikema lugemise võtta. Kasvõi kõik viis raamatut „Tõde ja õigust”, või „Olemise talumatu kergus” või „Noored lõvid” või „Plekktrumm” või „Lohejooksja” või „Sõda ja rahu” või mis iganes raamatu /raamatud, mis mul praegu öökakapi peal sügis-talve ootavad! Suvel ei ole ju aega lugeda, olgugi, et väga tahaks!

Paljud ei saa sõitmise ajal lugeda, sest süda läheb pahaks, aga mina saan! See olekski praegu suurepärane võimalus! Ja seetõttu olengi enda peale väääääga kuri!!
Ah, see eest saab ju kirjutada – eks ma siis kirjutan. Vähemalt midagigi :):)
Sel kuul tuleb blogis ilmselt küllaga sissekandeid. Kui sõit läbi saab, siis kuivab kirjutamine jälle kokku :)

Lähme reisi juurde tagasi, läksin sujuvalt juba muudele teemadele.

Eile õhtul, meie aja järgi kell 22 (Poolas 21), hakkasime öömaja otsima. Vahepeatuste öömajasi meil broneeritud ei ole, sest ei tea ju kuhu maani me mingil päeval jõuame. Peatuskohaks sai Bialystok, kuhu kell 23 öömaja leidsime. Kahene tuba koos hommikusöögiga maksis 32 euri, 16 euri nägu, seega täitsa ok. Õhtul hilja saime veel korraliku praadi ka süüa. 
Naljakas on see, et Poolas ei taheta rääkida ei vene ega inglise keelt, räägivad ainult omas keeles (vähemalt nendes kohtades, kuhu meie sattunud oleme). Kuna nad seal ööbimispaigas teisi keeli ei rääkinud, siis oligi nii, et nemad rääkisid poola ja meie eesti keeles. Ühesõnaga käte ja jalgadega sai asjad aetud. Hommikusööki tellides rääkis teenindaja pika jutu poola keeles maha, loomulikult ei saanud me mitte midagi aru, vaatasime isaga teineteisele otsa ja hakkasime lihtsalt naerma. Teenindaja naeris, meie naersime – keegi midagi aru ei saa! :)
Selles mõttes oli vähemalt positiivne, et mõlemad osapooled naersid selle üle. No see oli tõesti naljakas :):) Kui sulle vaadatakse tõsimeeli otsa ja räägitakse  wzccxukzwcczsxx kiwzzccsis wozxcssvukzze sawzszuksz wuzzkl zuk  zenzschukas, siis ajab ikka naerma küll :):):)

Tänase päeva äratus oli meie aja järgi kell 7 (Poola 6) ja sõidustart kell 8 (Poola 7).

Päike on kõrgel taevas ja tõotab tulla ilus ilm. Lapsed (neid on meil neli - vanuses 8, 13,14 ja 16) on kõik silma kinni lasknud ja teevad bussis oma esimest uinakut.

Lätist, Leedust, Poolast pole suurt midagi kirjutada. Maastik sama, mis ma siin ikka lobisen.

Sihtpunktiks on meil muide Sozopol!

Ühesõnaga liigume!

Kuhu? Kuidas? 

Sihtpunkt - Sozopol

2 kommentaari:

  1. Tõmba rahva raamatu äpp, seal kõik tõde ja õigused ja muudki tasuta saadaval

    VastaKustuta
    Vastused
    1. :):) tõmbasin Elisa - saab 14 päeva tasuta :)

      Kustuta