Lehevaatamisi kokku

teisipäev, 29. jaanuar 2019

Facebooki- ja messengerivaba aasta!

Terve eelmise aasta kirjutasin ma oma FB seinale ühe mõttetera. Ikka sellise, mis mind mingil moel kõnetas või muidu äge tundus. Külastasin oma FB lehte niisiis iga päev! Ja kui sinna juba satud, siis vaatad ju natuke ikka ringi ka - kes abiellunud, kes lapse saanud, kus käinud ja muud päevakajalisi teemasi.

Vana aasta õhtul mõtlesin uutele väljakutsetele ja teatasin sõpradele, et 2020 aastal loobun ma igasugusest sotsiaalmeediast. Kui võimalik oleks, siis loobuks ka telefonist.
Kui uus aasta saabunud oli, kell tiksus juba teist tundi ja lapsed magama läinud, siis hakkasin FB-d lappama, et vaadata, mida sõprade-tuttavate seinad uuest aastast pajatavad.
Märkamatult oli kell 4 saanud ja sel samal hetkel otsustasin, et ma ei tee seda SoMe-vaba aastat mitte 2020 vaid nüüd ja kohe!!
Kirjutasingi oma FB seinale, et aasta aega mind seal seltskonnas tiksumas ei ole, kellel mind vaja on, see saab helistada või veel parem - külla tulla.
Installisin telefonist FB maha, logisin arvutitest ka välja ja tehtud see oligi. Ahhoi!
Sama tegin ka messengeriga, sest ma lihtsalt ei viitsinud enam trükkida.
1/6 päevast kulus juba trükkimisele - mul lihtsalt oli kahju oma aega sellele raisata.
Ja teate, kui palju aega mulle juurde tekkis? Kohe nii palju, et ma olen juba ainuüksi jaanuarikuuga 6 raamatut jõudnud läbi lugeda! :):)

Esimestel päevadel oli nagu natuke naljakas olla.
Kui me esimesel jaanuaril seltskonnaga vana-aasta toidujääke nosisime, siis ühel hetkel olid kõik ninapidi telefonides. Mina lihtsalt vaatasin ja kiitsin takka, kui põnev mul on :):)

Ma ei teinud seda SoMe-vaba aastat seepärast, et ma oleksin mingi hull nutisõltlane olnud või miskit, vaid lihtsalt niisama. Tahtsin vist näha, kas miski muutub ka. Muutus jah, aega on palju rohkem ja kulutan seda nüüd asjalikematele tegevustele ;)
Informatsiooni levitamiseks on FB (ja selle grupid) muidugi asendamatud. Info jõuab kohe ja kiirelt vajaliku sihtgrupini. Eks ma elan selle aastakese infosulus ja tulen uuel aastal siis tagasi :)

Eilse päeva seisuga olen ma üldse nutivaba inimene, sest telefon andis heast peast otsad. Ekraan läks ühel hetkel lihtsalt lillaks, järgmiseks hommikuks oli värv juba mustaks muutunud:

õhtul oli ekraan lilla

järgmiseks hommikuks must

minu moobiltelefon ;)

Kuna ma otsustasin sel aastal lisaks ka säästu-aasta teha, siis ei saa ma ju ometi poodi minna ja uut telefoni osta! Võtsingi karbist oma tuttuuue Nokia, mille jõuluvana mulle 2017 aastal tõi. 
Näete - küll jõuluvana juba teadis, et mul läheb seda millalgi vaja :):)

Nii, et nutivaba Virge elab säästuelu :D 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar