Lehevaatamisi kokku

kolmapäev, 12. september 2018

Sügistööd talu juures, Peipsi ääres

Terve eelmine nädal oli nii ilus ja soe ilm - 26 soojakraadi pole septembris just tavapärane :)

Kasutasin seda aega talu juures tööd rabades.
Sõber trimmerdas selle nn heinamaa juba juulikuus maha, aga mul ei olnud üldse aega sellega tegeleda. Osaliselt jõudsime heina küll hunnikutesse riisuda, aga nende ära vedamisele ei saanud ma üldse pihta.

Nüüd, kus uus rohi juba parajalt kõrgeks oli kasvanud, pühendasingi end talule. Nädal aega rabamist ja sain asja põhimõtteliselt jonksu - hein veetud, laiali olev hein kokku riisutud ja muru ka niidetud.
Selle nädala jooksul niitsin seda muru tegelikult suisa kaks korda. Maa on niiske ja erakordselt soe õhk pani muru VÄGA kiiresti kasvama. Niitma pean muruniidukiga, sest raideriga ei ole mul selle kuumaastikul hetkel veel midagi teha ja ei taha masinat ära ka lõhkuda. Õnneks oli mul muruniiduk olemas, sest vanamemme maja juures on põhimõtteliselt samasugune kuumaastik, kuhu ma raideriga veel ronida ei raatsi.
Sel aastal niidangi siis niidukiga - põrgatan seda pekki, mida veel põrgatada on jäänud. Saladuskatte all võin vist öelda, et ei ole enam ühtegi pekiriba. Viimasel ajal olen küll inimese moodi sööma hakanud, aga kaal seisab ikkagi 50 kg peal. Korra õnnestus isegi sellist numbrit näha nagu 49 kg!! Nüüdseks võin öelda, et kass on möödas, nägu juba rõõmus ja roosa. Mis mind kassima pani ja kuidas ma sellest üle sain, sellest kirjutan kunagi tulevikus - kui õige aeg käes on ;)

Talu seis ei ole ka enam nii hull nagu alguses tundus. Lisaks on mul olemas üsna selged visioonid, mida ja kuidas ma teen, seega laseme aga käia:

Seda rohelust võib juba täitsa muruks pidada

Saab õuele küll :)


Lõkkeplats, õunapuud...

Ruumi jagub ;)

Lõkkeplats ja selle ümbrus areneb vaikselt

Hiigel sarapuu ja haavavõpsik

Haavavõpsik teiselt poolt 

Õuna- ja heinavedu

Endiselt õuna-ja heinavedu

Heina on kokku veetud vot nii palju

Kurelaul - muusika minu kõrvadele :)

Ma võiks öelda, et üsna suur osa tööst on tehtud, sest see annab ikka väga palju juurde, kui normaalselt ringi saab liikuda, mitte ei pea heinas sumpama. Edaspidi hakkan nurk nurga haaval võsa korrastama. Suuremate puude korral tulevad äkki sõbrad taas appi ja ma üldse ei imestaks, kui järgmiseks suveks on krunt juba täiesti korras. 
Tegutsemistahe on praegu väga suur!

Kuna mul õnnestus oma müügis olnud korter sisuliselt kohe maha müüa, siis sealt saadava raha suunan kõrvalhoone korrastamisele. Aida katus ja vundament on praegu suhteliselt kurvas seisus, aga hetkel annab hoonet veel päästa ja seda ma teha ka kavatsen.

22.septembril on plaanis teha väiksed talgud, et katusele ajutine hari panna ja üks vahetala ära vahetada. 
Kevadel vahetakski katuse uue vastu ja laseks vundamendi üle kõpitseda. Peasi, et maja ikka püsti jääks!
Karjun talgudest blogis ka, kui aeg sealmaal on - äkki keegi tahab kohale tulla, mulle rusikaga vastu õlga lüüa ja öelda: "Teeme ära!" :):)

Katuseharja pole aastaid olnud...

Tala, mis vajab vahetust

Nädalavahetusel sai natuke Eestimaa peal ringi vaadatud. 
Reedel käisime sõbra sünnipäeval, kuhu ka ööseks jäime. Laupäeval lükkasime sõidukile hääled sisse ja sõitsime lihtsalt kuhugi! Kuna mina roolis ei olnud ja juht meile marsruuti ei öelnud, siis polnud mul aimugi, kuhu sõit viib. Ausalt öeldes polnud mul vahet ka - lähme sinna, kuhu sõiduk viib. Peale kolm tundi sõitmist olime me Eikusagil. Tegime väikse söögipausi ja liikusime sealt edasi.

Söögipaus Eikusagil :)

Maitses hästi

Laiusel


Kokkuvõttes jõudsime me Peipsi äärde. Kondasime Mustvees ja õhtuks parkisime end Kauksi. Kõik teavad, et nendel päevadel oli ilm suurepärane, aga ma pean seda ikka üle ka kordama - ilm oli võrrrrrrratu! Rõõm ja lust oli lihtsalt kulgeda ja ringi vaadata.

Late mänguväljak Mustvees

Mustvee taadu raamatut lugemas


Nii ilus ja korras


Eramaa! Kuri koer! Kindel aed! :)

Klõps...

...ja nii see tuleb

Kuhu edasi?


Peipsi õhtusöök :P :)

See oli taas nädalalõpp ilma lasteta. 
Pühapäeval hakkas meel kurvaks kiskuma, sest kerge igatsus tuli juba peale, aga vedasin ikka välja. Ma ise olen mõelnud, et tegelikult peaks igas kuus ühe sellise nädalavahetuse tegema, kus võtangi aja ainult endale - ei lapsi, ei telefoni, ei arvutit. Lähengi kuhugi ära ja loen näiteks terve nädalavahetuse raamatut. Eestis on ju nii palju ilusaid kohti, kus pole veel käinud! 
Njahh, peab juurutama seda mõtet. 
Eriti seda osa, et telefonivaba olla! Laste- ja arvutivaba nädalavahetus tuleb juba välja küll :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar