Lehevaatamisi kokku

laupäev, 9. september 2017

Vihmane päev - ametlik luba laisklemiseks

Täna on terve päev hall olnud. Hommikul oli lakkamatu sadu, mis kostus kenasti tuppa ära ja kui väljas on selline ilm, siis on põhimõtteliselt olemas ametlik luba selle jaoks, et mitte midagi teha.

Ok, vihmase ilmaga pole õue asja ja seal ei saa midagi teha, aga ega see tähenda seda nagu poleks toas/kontoris midagi teha. Toas on samamoodi tegemist, aga need ei ole sellised karjuvad asjad, mida ei saa edasi lükata. Olen mõningaid asju terve suve juba edasi lükanud ja näe - mitte midagi ei ole juhtunud :):)
OLGUGI, et need võiks ära teha, siis saaks süümekatest ka lahti ;)

Tegelikult tänane päev ei ole mul siiski päris nullpäev olnud. Eile tegin näiteks Toome salati ettevalmistuse ära ja täna oli vaja salat ära kuumutada ning purkidesse pista.

Oma värske kraam

Kombain sai esimest korda 10 a jooksul kasutust!!!

Kuumutan

Purgis!
Retsepti võtsin netist: 3 kg kurki, 1,5 kg porgandit, 1 kg sibulat, 100 g hakitud tilli, 3 spl meresoola, 2 spl suhkurt, 3 spl äädikat (30%), ja 200 g õli. Kurk, sibul, porgand viilutada, kogu kompott kokku segada, 24 tundi hoida, kuumutada, purki ja ongi valmis. Suts ja tehtud :)

See on tubli saavutus, sest tavaliselt ma ainult mõtlen, et teen seda ja seda ja seda, aga kunagi pole aega leidnud. Õige aeg läheb mööda ja siis ongi "tehtud"
.
Sel aastal olen end päris mitmes asjas ületanud. Kevadel ja suvel korjasin näiteks oma talveteed ilma suuremate probleemideta ära (nurmenukk, pärnaõis, meliss ja kummel), keset suve keetsin moosi (!!??) ja nüüd mässasin Toome salatiga.
Minust võib veel asja saada! :):)

Ma ei saagi aru, kuhu see suvi sellel aastal kadus. Ei olnud nagu mingeid suuri projekte käsil ega käinud ka kusagil rändamas. Aga suvi lihtsalt kadus...
Noh, võistlustel sai parasjagu käidud. Sinna see aeg vist kaduski...
Spordisuvele saab joone alla tõmmata, kui leian aega, et Vägilase sarjast kirjutada - kokkuvõttes ju ikkagi auhinnaline kolmas koht. Kiideva rattasõidust ja Kahe Silla Jooksust tuleks ka paar rida kirja panna. Vaatab, homme äkki ;)

Talu juures asjatamist oli nii nagu igal aastal - aiamaa, muru niitmine, natuke maa tasandamist ja lõketamist.
Uue projektina hakkasime ronimispuu juurde lastele eraldi nurka tegema. Tarmo ehitas liumäge ja mina nokitsesin selle ronimispuu juures. Projekt on hetkel veel poolik ja lõpetamine jääb ilmselt järgmisse aastasse, sest ilmad on alla igasuguse arvestuse.

Tarmo projekt

Virge projekt

Jänesed elavad luksuses, värske kraam on iga päev laual :)

Aiamaa saagiga võib sel aastal vägagi rahul olla - kurki on palju, kartul porgand ja sibul ilusad. Isegi till on veel mahlane ja roheline. Ainult hernestega pole kiita. Kuna teine sats herneid sai liiga hilja maha pandud, siis lõppsaagiks jääbki ilmselt ainult õied. Kahju, sest hernetaimed ise on väga ilusad!

Tänu sellele, et eelmisel aastal aiamaale sõnnik sai pandud, oli sel aastal rohimisega palju lihtsam. Seda rohitavat kraami nagu eriti polnudki. Kogu suve jooksul rohisin kolm korda. Aiamaa pidamise juures meeldib mulle kõige rohkem teadmine, et mu juurviljades ei ole mitte mingeid mürke ega muud jama - 100% puhas ja mahe kraam. Nii agar ma muidugi pole, et talveks omale mingeid jõhkraid varusid koguda, aga nii palju küll, et suve jooksul ja sügisel puhast kraami matsutada saab. Samas ma tegelikult võiks  talveks ka kasvatada, aga pole kohta, kus säilitada. 
Las ma unistan nüüd oma uuest ja uhkest maakivi keldrist.

Oma kraam :)

Herned ei saagi ilmselt valmis :(

Tomatit õnneks natuke ikka lubab

Hakkan nüüd laisklema ;)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar