Lehevaatamisi kokku

reede, 19. juuni 2015

Valpas

Kerge arusaamatuse tõttu võtsin blogist mõned Valpase sissekanded maha.

Kui mäletate, siis oli mul siin vahepeal üks keiss aianditöölisega, kellel oli konkreetne kuupäevast kuupäevadeni tööleping, aga tema tunde tasandati pikalt peale seda, kui töösuhe juba läbi oli.
Kuna ta ka tegi tööd kuupäevast kuupäevani, siis julgesin selle riski võtta ja asjaga kohtusse minna. Tööandja väitis, et kirjaliku töölepingu asemel oli neil TÄHTAJATU SUULINE leping.

Mai lõpus sai selle asjaga siis ka istungil käidud.
Jõudsime kokkuleppele ja kokkulepe üks tingimustest oli see, et ma ei kajasta istungist blogis midagi, lisaks võtan selle tüdruku sissekande ka blogist maha.
Nii tegin ja ei kajastanud midagi, ei kavatse ka praegu kajastada.
Kokkulepe on kokkulepe.
Esialgseks nõudeks oli neil tegelikult, et ma võtan blogist maha kõik Valpase jutud. Loomulikult ei nõustunud ma sellega. Mis hea pärast?
Kui oleksime ka ühes teises keissis kokkuleppele jõudnud, siis küll.

Kui mina sain aru, et jõuame ka ühes teises keissis (ilmselt kõik teavad, mis keissist me räägime) kokkuleppele, siis proual oli ilmselt kohe alguses selge, et mingit kokkulepet olema ei saa.
Nii võtsingi ennatlikult ja naiivsusest veel paar Valpase jutukest maha.
Küll mitte kõiki, nii loll ma õnneks polnud :):)

Nüüd kuulengi kuluaarides, et Virge ei kirjuta Valpasest enam sellepärast nagu ta oleks kohtus kaotanud!!!
No kurat, ega ikka kaotanud küll!
Samas ma ei tea, millist keissi silmas peetakse.
Kui selle tüdruku keissi, siis sellega jõudsime kokkuleppele, mille üks tingimus oli see, et ei kajasta seda blogis. Rõhutan - ei kajasta seda BLOGIS.
Kui silmas peetakse aga ühte suurt ja pikale veninud keissi, siis see alles kestab ;)

Nüüd näete isegi, kui salakavalalt on võimalik kõiki ümber sõrme keerata.
Kusjuures, ma ise arvasin, et ta hakkab oma töölistele sellist juttu rääkima. Hakkaski :):)

Pidasime prouaga siin vahepeal ca kaks nädalat kirjavahetust.  Kuna see oli meie isiklik kirjavahetus, siis ka see jääb meie endi vahele.
Uskuge või mitte, aga üksvahe hakkas mul proua ülemusest isegi kahju.
Ma olen selles suhtes vist ikka täitsa napakas!
Olen selle firma puhul nii palju jamasid ja käkke näinud, et kuidas mul üldse hale sai hakata?!
Mina võiks ju ometi teada, kui hästi osatakse manipuleerida ja must valgeks rääkida.

Mina pakkusin prouale konkreetset ettepanekut, et jõuame keissis kokkuleppele ja ma ei kirjuta oma blogis teiste tööliste probleemidest enam avalikult.
See aga ei tähendanud seda nagu ma poleks siis enam teisi Valpase töölisi aidanud. Ikka oleks ja aitasingi. Juba meie kirjavahetuse ajal kirjutasin prouale nelja inimese palgaprobleemidest.
Lihtsalt blogis ei kajastanud.
aitama jään ma endiselt ;)

Kuna firma bossid ei ole ikka veel mitte millestki õppust võtnud, siis teen taas üleskutse minu poole pöörduda.

Sel korral võiks ühendust võtta eelkõige need töölised, kes on tööl koristusalal ja ehituskoristajatena.

Palgalehtede järgi näen, et osadele koristajatele makstakse palka 9 €/ tunnis, mis on alla õige normi. Esimest astet saab maksta ainult siis, kui inimest juhendatakse või kui ta käib õpingute käigus praktikat sooritamas. Koristajale, kes kasutab erinevaid koristusvahendeid (survepesurid jne) ja teeb tööd iseseisvalt,  ei saa mitte mingil juhul maksta I astme palka ja õige tunnipalk peaks olema 9,56 €
Selgituseks olen saanud selle, et katseajal võib I astet maksta. Ega ikka või küll.
Kui mina alustasin oma karjääri koristajana, siis mulle maksti samuti kohe II astme palka, olgugi, et rippusin ligi nädal (või oli see koguni 2 nädalat!) teisel koristajal sabas ja vaatasin mis-kuidas tegema peab.

Ehituskoristajatele on makstud 10 €/tunnis, olgugi, et tööle on nad võetud ehitusalase TES-i järgi, isegi pekkaseid on makstud, nii nagu peab.
Tunnipalk on aga liiga väike, sest ka ehitusalal saab esimest astet maksta ainult neile, kes on praktikal või suvetöödele läinud kooliõpilased. Töölise õige tunnitasu oleks pidanud olema 11,14 € ehk II astme palk.

Samuti saavad minu poole pöörduda aianditöölised, kellel oli tähtajaline tööleping kuni 2015 suve hooajani, aga kelle leping lõpetati juba 27.3.2015.
Üks neist on minu poole pöördunud, kuuldavasti oli neid ja päris mitu.
Kui Teiega oli sõlmitud tähtajaline tööleping aianditöödele, siis oleks pidanud firma ka kuni tähtaja lõpuni seda tööd pakkuma.
Valpas seda aga ei teinud - üllatus, üllatus.
Taaskord on tuldi välja väitega nagu töölisega sõlmiti tähtajatu suuline tööleping! Päris kummalised lood - kui töölisel on olemas konkreetne tähtajaline kirjalik leping, tullakse väitma, et selle asemel on hoopis suuline tähtajatu leping!

Kirjutan lähipäevil naisterahvast, kes tähtajalise lepinguga aiandis töötas ja kes lõpuks päeva pealt lahti lasti.

Põhimõtteliselt saavad minu poole pöörduda KÕIK Valpase praegused ja endised töölised.
Kõik informatsiooni jagajad jäävad loomulikutl konfidentsiaalseteks (kui nad seda soovivad).
Kuna tegemist on minu lemmik firmaga, siis abistamine ikka ja endiselt tasuta ;)

Teate ju küll, et üksinda lammutades kaugele ei jõua, kui aga seljad kokku panna, siis hakkab tulemus ka lõpuks tulema.
Võin kokkuvõttes öelda, et siiani on asjad väga hästi sujunud, sest kõik inimesed on oma rahad lõpuks siiski saanud. Noh, kui see välja arvata, kus advokaat istungi maha magas.
Kirsike koogil on muidugi veel tulemata, aga ma usun, et ühel päeval saab ka see tõeks.

Siinkohal tahan suure kniksu teha neile, kes verest välja pole löönud ja siiani kenasti meie kõrvale on jäänud.
Neid ikka on, seega maailma suurimad tänud Teile :)

Ei ole ikka pärsi nii, et Virge kaotas ja enam ei kirjuta.
Virge pole midagi kaotanud ja nad ise sunnivad mind edasi kirjutama ;)

Lisan siia lõppu ka selle sissekande, mille ma ennatlikult ja oma naiivsusega ära kustutasin:

Seoses sellega, et minu poole on pöördunud mitmed endised Valpase  töölised, siis teen üleskutse minuga ühendust võtta kõigil nendel, kes on selle firmaga ise (või keegi tutvusringkonnast) kokku puutunud.

Töölised on minu poole pöördunud murega, et Valpase  ei ole neile maksnud kõiki seaduses ettenähtud hüvitisi.

Tegemist on firmaga, mis tegutseb Soomes, Turu piirkonnas.
Firma vahendab renditöölisi teistele firmadele ja suur osa töölistest on eestlased, kes oma õigusi ei tea.

Minuga on ühendust võtnud üle kahekümne töölise, kellele on maksmata jäetud mitmeid erinevaid hüvitisi nagu näiteks:

1. Lomapaluuraha (puhkuseltuleku tasu)
2. Iseseisvuspäeva palk
3. Pekkased (tööajalühendamise hüvitis)
4. Puhkusehüvitised
5. Päevarahad

Mitmed töölised on oma rahad tänu minu sekkumisele juba kätte saanud, seega ei ole tegemist laimu või väljamõeldisega. Kõige kohta on olemas nii maksunõuded, kui ka palgalehed, et summad peale sekkumist ka välja maksti.

Aianditöölistega on Valpas sõlminud enamike töölistega töötundide tasandamise lepingu. 
Juhin siinkohal tähelepanu, et aiandi-alal saab tasandamise lepingu sõlmida ainult siis, kui tööleping on tähtajatu või vähemalt 6 kuu pikkune. Kellel olid lühemad töölepingud, siis töötunde ei oleks tasandada saanud ja see sõlmitud leping ei tähenda midagi.

Seoses sellega, et mainutud firma kohta on tulnud nii palju kaebusi ja negatiivset informatsiooni, siis see on üleskutse kõigile, kellel samuti selle firmaga probleeme on olnud.

Minuga saab ühendust e-maili teel: oikap321@gmail.com

Ühendust võiksid võtta ka need, kelle töösuhe ammu lõppenud on.
Kui töösuhte lõppemisest pole möödunud rohkem, kui 2 aastat, on võimalik kõik maksmata jäänud hüvitised välja nõuda.
Kui töösuhte lõppemisest on möödunud rohkem, tasub ikkagi ühendust võtta, sest see on lisatõend firma tegutsemise kohta.

NB! Pealt näha tundub, et palgamaksmises on kõik korras, sest töötasu makstakse kontole õigeaegselt.
Kui aga palgalehti kontrollima hakata, siis selgub, et vigasid on rohkem, kui olla tohiks.

Seda sissekannet võib julgelt jagada!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar