Lehevaatamisi kokku

neljapäev, 11. september 2014

Jama lugu nende hammastega!

Üks laps nutab sellepärast, et hambad lähevad, teine sellepärast, et tulevad!
Päris keeruline see elu.

Kui Soomes käisime, siis oli Janelil üleval reas üks hammas hästi lahti, lausa rippus seal igeme küljes. Ära ta seda ei tõmmanud ja meil ka puutuda ei lasknud.

Nii ta siis lihtsalt istus ja karjus, suu lahti.
Kui ta 15 minutit juba karjunud oli (ta lubas sedasi terve õhtu jätkata), siis ei pidanud me närv enam vastu. Tarmo hoidis teda kinni ja mina tõmbasin hamba lihtsalt välja. Seda ei pidanudki tegelikult üldse tõmbama, sest see oli nii lahti, et tuli praktiliselt ise ära. Peale seda, kui hammas käes oli, nuttis ta veel ca minuti ja oligi mure murtud.
Julmad vanemad - kangutasid lapsel hamba suust välja! :D

Täna oli Janeliga sama teema.
Viisin teda hommikul lasteaeda. Terve tee jauras, et kardab hamba äratulekut. Ütlesin, et karta pole midagi, sest neli hammast on juba ju ära tulnud ja siiani on ta ellu jäänud.
Kuna ta unustas oma jope koju, siis käisin veel kodus jopet toomas. Kui lasteaeda tagasi jõudsin, olid nad rühmaga õues ja parasjagu kooli poole teel. Janelil pisarad silmas ja suu lahti.
Vaatasin kohe, et sellest päevast head nahka ei saa ja läksime koos koju tagasi.
Tuppa jõudes ütlesin, et ma võtan selle hamba tal suust ise ära.
Ja nii oligi.
Seekord oli täpselt samamoodi. Hea, et hammast puutudagi jõudsin, kui juba suust väljas oli. Kümme sekundit nuttu ja asi oli unustatud.

Hambutu 

Ma ei mäleta, et Karolinil hammaste puhul selline nutt kaasas oleks käinud. Võibolla oli kah, aga ei mäleta.

Kui ühel on mure ja nutt hammaste väljatulemise pärast, siis teisel on kerge inin hammaste tuleku pärast!

Johanna on viimased 3-4 päeva täitsa viril olnud ja mitte midagi mul teha ei lase.
Kogu aeg ripub süles või jookseb mul järgi ja muudkui iniseb. Õues olles on enam-vähem.
No ja püüa siis sellise Krutski kõrvalt suuremat last koolitöödes aidata!

Õppida on ikka korralikult, päevas läheb kaks tundi julgelt ära.
Homseks oli vaja õppida loodusõpetuse kontrolltööks, matemaatika korrutamise testiks (7,8,9 numbritega), kolme leheküljeline eesti keele jutt läbi lugeda ja küsimustele vastata, matemaatika töövihikust ülesandeid teha,  lisaks oli vaja käsitöös veel 8 rida heegeldada.
Võrreldes Soome õppimisega lausa sunnitööl :D
Hea on, et kodune olen ja temaga koos õppida saan.

Oeh, ma ütlen :)
Hetkel on natuke keeruline, aga eks harjume sellega ära.

Laupäeval peame lõpuks Karolini sünnipäevapeo ka ära. Oleks võinud juba eelmisel nädalavahetusel pidada, sest ilmad olid lausa supppppper ilusad, aga kuna mul oli siis üks kolmeaastane tirts veel hoida, ei tulnud peo organiseerimine kõne allagi.

Nüüd ma siin mõtlen endamisi, et kui lapse sünnipäev ära saab peetud, siis võin aja maha võtta ja talvepuhkusele jääda.
Tean, tean - ei jää ma kuhugi.
Köögis ootab näiteks kilomeetri kõrgune paberipataka hunnik, mis oleks vaja läbi sorteerida, kaustadesse panna ja muidu toredasti õigetesse kohtadesse ära sättida.
Ah, igast muid asju on ka teha...Teate ju küll ;)

Niitsin täna, mina, muru kui üks toonekurg tuli kaema mida ma teen. Hästi julge tegelane oli ja askeldas muudkui ringi. Johanna ajas teda vahepeal isegi taga. Ega ta  ära lennanud. Kui nägi, et laps lähenes, siis kiirendas lihtsalt sammu.
Kahju, et fotokat kaasas ei olnud! Nuuks :(

Kahtlane värk, kui kured sedasi hoovi peal ringi tatsavad! :D

Ok, magama ära. Äkki täna saab magada ka ja mu näost ei rullitagi üle ;)
Ha-ha-haa

1 kommentaar:

  1. Minu tütar piardas sellepärast, et kõigil teistel tulid juba hambad ära, aga temal mitte. Ohh seda õnne kui esimene hammas liikuma hakkas :D

    VastaKustuta