Lehevaatamisi kokku

laupäev, 17. mai 2014

Kuidas me Koju, Eestisse, sõitsime

Meie matk Koju algas neljapäeval kell 11.30
Sellele eelnes mitmepäevane pakkimine.
Pakitud sai see kraam, mis kohe kaasa tuli vedada ja ka see kraam, mille Tarmo autoga toob.
Viimased päevad muud ei olnudki, kui pakkimine, pakkimine, pakkimine.

Reisu jaoks sai siis säärane komplekt kokku pandud:

See väike röövel kuulub ka komplekti hulka ;)

Punases seljakotis minu ja Johanna riided-jalanõud, 
rohelises kotis Janeli riided-jalanõud, 
roosas Johantsu vajalik kraam, 
värvilises natuke nosimist 
ja arvutikotis siis loomulikult minu süleraal, ilma milleta on võimatu kuhugi minna.

Roheline seljakott oli Janeli vedada, ülejäänud minu, lisaks siis vankriga Johants.

Kui me rongi sisenesime, siis nägin ma välja nii: punane matkakott oli seljas, arvutikott üle õla, Johanna kott üle teise õla, vasaku käe peal/süles Johanna, käe otsas rippus lisaks veel toidukott ning paremas käes oli kokkupandud vanker. 
No ikka korralik kaamel! 

Sain aru küll, et teistel inimestel oli minust täitsa kahju. Vaatasid otsa ja naeratasid sedasi haledalt. 
Mis ma ikka teha oskasin - naeratasin vastu ja kehitasin õlgu :)

Maandusime rongi 

Johantsu vihmavarjukat ei olegi näidata jõudnud. Lubasin ju! 
Siin see on:

Peategelane on rahul

Hästi mõnus ja mugav käru on. 
Ees pöörlevad rattad, taga pidurid ja sellega on vääääg hea manööverdada. 
Oma kaheksat euri igati väärt. 

Rong pidi väljuma kell 12.00, aga mingi tehnilise rikke tõttu väljus 12:15. Piletid olid ostetud lastenurgaga vagunisse. Minul kusjuures ei olnud meeleski, et rongis lastenurk ka on. Kuna ma käisin neid pileteid jaamas lausa kaks korda ostmas ja mõlemal korral oli klaasi taga sama teenindaja, siis ta mainis, et võtate ju piletid ikka lastenurgaga vagunisse. Ma loomulikult noogutasin ja olin ülimalt rahul, et selline tore teenindaja oli.




Ütleme nii, et see lastenurk oli vägagi hea. 
Johanna oli terve reisi Turust Helsingisse üleval. 
Olin täiesti kindel, et kukub rongis ära. Noh, jääb magama.
Ega ikka kukkunud küll. 
Kogu selle reisi ajal pidin ma temaga trepist üles-alla ronima ja vahekäigus edasi-tagasi kõndima. Seda juhtus oma mitu miljonit korda.
Kus võttis tema selle tahte ja jõu, et seal sedasi ronida ja kõndida? 
Poole sõidu peal oli minul küll juba kergelt öeldes kopp ees :D 
Ma tõesti ei viitsinud enam kõndida. Aasta emana ma muidugi surusin hambad risti ja kõndisin, aga olin tegelikult jummmmalast toss.
Samas  terve selle rongisõidu ajal ei virisenud Johanna mitte kordagi, seega oli see trepitamine ja vahekäigus kõndimine asja ette.

Kuna rong seisis sellesama tehnilise rikke tõttu veel mingis peatuses ca 10 minutit, siis jõudsime Helsingisse 35-minutilise hilinemisega. Seega saime rongilt maha 14.30.

Laeva väljumisaeg oli 15.30

Kui kodus mõtlesin, et jalutan rongilt laeva peale, siis natuke neid kotte kandes ja otsaesiselt higimulle pühkides tegin kiire otsuse - ei mingit jalutuskäiku. 
Lisaks hakkas ajaga ka kitsaks jääma. 
Jäi tramm või takso. 
Kuna Johanna jäi kohe peale rongist väljumista magama nagu nott, siis ei tulnud takso ka enam kõne alla. Takso puhul oleks pidanud Johantsu kärust välja kiskuma, aga kuna ta magas nii õndsalt, siis ma lihtsalt ei oleks raatsinud teda seal välja tirida. 
Seega seadsime sammud trammpeatusesse.

Ma teadsin kus trammipeatus on, aga mis number ja kuhu suunda liikuma peab, seda mitte. Ma ei viitsinud ise midagi leiutama hakata - küsisin trammipeatusest kohe ühe suvalise inimese käest. 
Länsisadamasse sõidab tramm number 9.
Natuke aega ootamist ja tramm tuli.

Ilmselt on ka Helsingis väikelastega emadel sõit tasuta. Ja kui ei olegi, siis kontrolöri korral oleksin trahvi saanud, sest mingit piletit ma küll ei ostnud. 

Jõudsime õnnelikult sadamasse. Juhhuu :)
Saime oma piletid kätte ja läksime laeva. Kuna Johanna endiselt magas, siis võtsin ka kajuti. 
Saime 4 inimese kajuti, hind 25 €. 
Võrreldes Vikingiga täitsa soodne, sest Vikingis maksab 2 inimese kajut 28 €. 
Seega saime igavesti suure ja mahuka kajuti -kärutasin käruga uksest sisse ja ruumi jäi veel ülegi.
Tõstsin Johanna kärust voodisse - magas, teine, endiselt nagu nott. 
Viskasime Janeliga ka pikali ja jäime magama.
Oi, vot see oli alles hea tunne!

Ärkasime 17 ajal. Johanna magas seega 2,5 tundi! 
Noh, eks ta oli väsinud ka, sest hommikul ärkas ta juba 7.00 ajal ja uinakule jäi alles 14.30, see teeb tublid 7,5 tundi ärkvelolekut.

Läksime paterdasime natuke laeva peal ringi, sest saabumiseni oli veel aega. 
Laev jõudis Tallinnasse kell 18.00

Vastu tuli meile Marite.
Maritega juhtub alati midagi. Rõhutan - ALATI! :)
Tallinnasse tuli ta meile näiteks vastu nii, et unustas Johanna turvavarustuse maha :):):):)
Ükskõik kelle teise peale oleks ma võinud vihastada, ainult mitte tema.
Temaga lihtsalt juhtub kogu aeg selliseid asju. Rõhutan - KOGU AEG :)

Hakkasime siis Tallinnas elavaid tuttavaid läbi helistama, et äkki saame kellegi käest hälli või tooli laenata. Mõlemad variandid oleks sobinud, sest hälli ta veel mahub ja tooli võib ka juba panna. 

Tuttavatelt me varustust ei saanud - kõik olid oma väikseks jäänud hällid-toolid ära andnud või oli neil ka see laenatud ja juba tagastatud. 
Lõime lahti soov.ee ja hakkasime sealt tooli otsima. 
Jumal tänatud, et Maritel nutikas telefon oli. 

Minu nutikas seisab kusjuures endiselt kodus kapi peal! Pole veel näppima jõudnud hakata. Päev peale sünnipäeva Tarmo tahtis mulle selle kohta väikse koolituse teha, aga kuna mul oli sel ajal nii kiire, nii kiire, nii kiire, siis ütlesin, et vaatame hiljem. 
Kui ta küsis, et millal hiljem, siis vastasin, et suvel :):) 
Ega ma palju mööda pannudki ;)

Seega hakkasime soov.ee-st kuulutusi läbi helistama. 
Helistasime päris mitmele kuulutajale - kes oli Tallinast ära, kellel on tool kusagil mujal jne. 
Lõpuks leidsime sobiva müüja koos sobiva tooliga. 
Tooli hind kuulutades oli 75 €, aga kuna ma palusin inimesel tooli meile kohale tuua, siis maksin sõidu eest 10 € juurde, seega tooli hinnaks 85 €.

Ma olin igati tänulik, et inimene tooli meile ära tõi. Lisaks pani ta tooli veel ilusti autosse ka. See käis mingi imeliku süsteemiga ja kui ma oleks seda süsteemi ise seal veel leiutama hakanud, siis oleks alles öösel Haapsalu poole startinud :):)

Tool ise on selline:



Tegemist oli põhimõtteliselt hädaostuga, sest tooli iseenesest osta ei olnud vaja kuna Janeli turvatool on meil alles.
Samas olen ma ostuga igati rahul, sest tool käib natuke lamavasse asendisse, mida Janeli tool ei käi. 
Võttes arvesse meie sõitude marsruute, siis lamav asend on igati boonuseks. Selles mõttes ei saa seda täielikult mahavisatud rahaks nimetada.
Põhimõtteliselt raha tuleb, raha läheb - kõige tähtsam on see, et turvaliselt koju jõudsime.

Tallinnast hakkasime Haapsalu poole liikuma 20.00 ajal ja koju jõudsime veidi enne 22.
Kuna selle kahe oodatud tunniga väsitas Johanna end jälle ära, siis 21 ajal jäi ta autos juba magama ja sõitsime ilma probleemideta koduni. 
Talle ei meeldi eriti autoga sõita, seega vigises sõidu alguses natuke, aga see oli nii väikest aega, et see ei tasu  tegelikult mainimistki.

Kui kogu reis lühidalt kokku võtta, siis pean tunnistama, et pole mingit probleemi sedasi kahe lapsega sealt siia tulla. 
Kottide vedamine oli veidi tülikas, aga ka ei midagi ületamatut. 


1 kommentaar: