Lehevaatamisi kokku

laupäev, 10. mai 2014

Kuidas oma per...et päästa!

:):):):):):):):):):):):)

Pidi Eurovisioon vol 2 tulema, aga juhtus nii, et ma olin neljapäeval nii toss ja läksin juba 21.30 magama!

Magasin nagu väike Miśka :):):)

Ei tea, kas see oli mingi pingelangus selle kohtu pärast või milles asi oli.
Ise küll ei tundnud, et pinges oleks olnud, aga ju siis olin ;)

Ja pingelangus tekkis sellepärast, et nüüd on pilt selge, mille peale ja kuidas see tööandja mängib.

Ma võin tegelikult lühidalt ikkagi rääkida.
Kuna mina pole ise kohtus koha pole käinud ega midagi kuulnud-näinud, siis järgnevat kirjutist võib lihtsalt väikseks fantaasiaks pidada ;)

On kaks firmat.
Üks siis rendi firma, kus Tarmo tööl oli (anname sellele nimeks firma A) ja teine firma, kellele Tarmo tööd tegi (anname sellele nimeks firma B).
2012 lõpus ja 2013 aasta algusel läksid need kaks firmat juttude põhjal omavahel karvupidi kokku ja totaalselt riidu.
Kuna firma A Tarmole töötunde välja ei andnud, siis otsustasin, et lähen küsin need tunnid firma B-lt. Leidsime sobiva kuupäeva ja saime bossiga kokku. Rääkisin bossile, kuidas ja mida firma A Tarmole maksmata on jätnud ja kui mitmele teisele töölisele veel.
Kuna olin firma B-lt palunud Tarmo töötunde, siis oligi ta selle välja printinud. Paberil oli kirjas kõik tööpäevad, töötunnid ja isegi ületöötundide tasandamised. Kui küsisin, et kas ma saaksin selle väljavõtte omale, siis ütles boss, et ei saa ta seda mulle anda kuna siis hakkab firma A temalt omakorda rahasid välja nõudma. Tegelikult ei olnud ta päris kindel kas hakkab, aga ta arvas, et hakkab.

Teist korda oli ka imelik küsima hakata ja nii ma neid tunde ei saanud. Selles mõttes ei olnud hullu midagi, sest Tarmo kirjutab endale ka alati tunnid üles. Tahtsin lihtsalt ühe firma poolt ka paberit saada.
Sain aru ja mõistsin tegelikult olukorda, sest tean juba omast käest, kuidas firma A-s asju aetakse ja ei imestanud üldse, et rahasid omakorda firma B-lt nõudma hakatakse.
Aeg läks edasi. Viisime hagi kohtusse.
Saime selle naeruväärse vastuse.
Oi, kuidas prouale närvidele käib, et minusugune isehakanud juristihakatis tema kaitsja üle sedasi sõna julges võtta. Kirjutas mulle üksvahe toreda kirja, kus küsis, et kes ma enda arvates õige olen, et tema advokaadi kallal sedasi ilkuda julgen?Et tema advokaadil on alal ikkagi 30 aastat kogemust!Et kas teen seda kõigiga? Ma vastasin täiesti ausalt, et teen seda ainult nendega, kes selliseid piip-piip-piip vastuseid annavad.
Kusjuures ta kirjutas, et luges põgusalt mu blogi ( ilmselt loeb praegu ka ja loeb tulevikuski, sest ta teab, et ma toon varsti kõik avalikuks). Tegelikult oli vist päris pikalt lugenud, sest mainis selliseid asju, mida põgusa lugemisega küll mainida ei oskaks ;)
Ok, see selleks.

Põhimõtteliselt tahtsin ma sinna maani jõuda ja selgitada, miks see vastus nii suvalt ja lõdvalt kirjutatud oli. Just need punktid, et polnud pühapäeval tööl ja tegi ainult villatamist.
Nüüd, üllatus-üllatus, on firma A ja firma B samas paadis. Panid seljad kokku, et kummalegi jamasi ei tuleks.
Kohtus on firma B boss tunnistajana üles antud ehk põhimõtteliselt ta tuleb ja tunnistab ja Tarmo tegigi ainult villatamist (olgugi, et tegelikult tegi kõrgema kategooria töid ka).
Üks tunnistaja, kes töötab praegu firma B-s, juba hirmutati ära. Talle öeldi, et kui ta tunnistama tuleb, siis tal põhimõtteliselt enam tööd ei ole. Poiss helistas mulle paar tundi peale eelistungi lõppemist ja teatas, et käis bossi juures kohvil, kes ta lihtsalt fakti ette pani. Loomulikult ma mõistan poissi - tööd ei ole kerge leida.
Nii, et meil üks tunnistaja vähem.
Pühapäevase tööpäevaga lahendasid nad ka asja mõnusalt ära. Esitasid kohtus koopia, kust pühapäevane kuupäev oli lihtsalt kuhugi "kadunud". Teate ju küll kuidas see käib - me kõik oskame paberil valgendajaga vigasid parandada ja kui me sellest hiljem koopia teeme, siis ongi nagu päris, onju.
Kohtusse peab aga originaalid esitama, vähemalt kohtunikule ja asjaosalistele näitama. Ma võin ka kohtule sada koopiat esitada ja sinna igast trikke juurde lisada.
Ma absoluutselt ei imesta, kui originaal kuhugi ära on kadunud. Absoluutselt mitte.
Põhimõtteliselt on nad samas paadis, et oma persssseid päästa. Sorry sõna eest, mõte jääb samaks ;)

Siinkohal kehtib reegel, et kui sa pole ausat mängu mänginud ja su tegemised tegelikult puhtad ei ole, siis ei maksa ka põrgata. Firma A luukered ronivad aegamisi kogu aeg välja ja ma tean, et firma B-l on täpselt samamoodi luukered kapis. Teisi luukeresid ma ei tea, oskan ainult tööliste tasustamisest kaasa rääkida ;)

Lisaks sellele on firma A ka ehitusfirma bossi kõrvust kinni saanud, kes samamoodi tunnistajana üles on antud. Tõenäoliselt tuleb tema siis tunnistama, et Tarmo ehituskogemus oli nullilähedane ja et ta oskabki ainult tööriistasid ja töövahendeid kätte anda.

Ma tean küll, et taktika oli neil selline, et oma "maailmaklassi" tunnistajatega meid ära hirmutada.
Ei hirmutanud. Imestama pani, aga ei midagi erilist ;)

Nagu ma mainisin, siis eelnev jutt on enamjaolt minu fantaasia ja natuke ka teiste käest kuuldud ;)

Kuna pingelangus murdis maha, siis neljapäev oligi selline päev, kus olin omas mullis - midagi teha ei viitsinud, vahtisin ainult telekat.
Ma ei mäleta millal ma viimati telekat vaatasin. Niisama möödaminnes olen jah pilgu peale visanud, aga et viskan kohe diivanile pikali ja vaatan - vot, ei mäleta.

Koristamine on ka pooleli jäänud...
Ilmselt jõuan sellega alles järgmisel nädalal ühele poole, sest homme sõidan ma Imatrasse (õigemini täna, sest kell kukkus juba ammu südaööd).
Vot selline tripp ees ootamas:

Sõidan ühest Soome äärest teise. 5 tundi rongisõitu sinna ja 5 tundi tagasi. Mis see siis ära ei ole!
Homme lähen, pühapäeval tulen ;)

Ega see niisama lõbusõit olegi, ikka nende asjaajamiste pärast. Kuna tegemist natuke keerulisema ja suurema juhtumiga, siis asjaosaliste palvel sõidan kohale.
See on väga, väga suur erand - üldiselt ma kohale ikka ei sõida.
Pole kunagi sõitnud ;)

Niisiis ootab mind homme Ida-Soome.
Eurovisiooni finaal jääb ilmselt vaatamata, seega sissekanne Eurovisioon vol 3 jääb ka ära.

Ja nüüd - tuttu!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar