Lehevaatamisi kokku

neljapäev, 6. veebruar 2014

Vanemahüvitisega finito

Täna just tegin Kela kodukal avaldust, et jään lapsega hoitovapaalle.
Ja just täna tuli ka Kelalt paber vanemahüvitis lõppemise kohta, et mis plaanid edasi on ?

Alla 3-aastase lapsega on võimalik koju jääda nii, et Kela maksab selle eest kotihoitotukea.
See summa jääb miskit 300-400 € kanti. Millalgi kirjutasin sellest, aga ei mäleta täpset numbrit.
Mul on numbrite peale üldse kehv mälu ;)

Aeg on lennanud nagu nipsti. Teist sama palju veel ja võib vaikselt lasteaia peale mõtlema hakata.
Ma arvan, et viin Johantsu lasteaeda 2015 sügisel.
Tegelikult läheks juba praegu hea meelega õhtustesse vahetustesse, aga ei saa, sest Tarmo tööpäev lõppeb 15.30, koju jõuab ta 16.00 aeg. Ma jõuaks tööle heal juhul 16.30. Vahetused toimuvad aga varem, seega ei mängi välja.
Samas ma ei tea, kas mul oleks üldse enam kohta, kuhu tööle minna.
Vaatasin, et nendes poodides, kus varem meie firma oli, on nüüd teine firma seda tööd tegemas.
Ilmselt polekski mul kuhugi tööle minna. Sügisel 2012 jäi juba tööd järsult vähemaks.
Ma ei usu eriti, et olukord paremaks on muutunud.

Eks ma olengi siin tegelikult mõelnud, et peab teise töö otsima. Hea meelega läheks kuhugi poodi tööle.
Kuhugi sellise töö peale, kus end liigutama ka peaks.

Mõni tahaks võibolla küsida, et miks tööle minna, kui nende maksmata palkkadega  ka teenib?
Esiteks - siis saab keelekümblust. Ma ei saa keelepraktikat praegu mitte kusagilt. Täielik null. Kuulmine ja arusaamine on mul väga hea (enda hinnang muidugi), rääkimise eest annaks koolipoisi hinde (jällegi enda hinnang)
Teiseks - siis saab kodust välja. Mitte, et mulle kodus ei meeldiks, aga välja peab ka saama.
Kolmandaks - siis on kindel sissetulek.

Alguses ei tahakski täiskohaga minna, poole kohaga läheksin küll.

Palkkade asjadega teenib küll jah, aga mõnikord on nii, et  2-3-4 kuud ei teeni midagi.
Samas 6-nda kuuga võib jälle päris korralik süst tulla ;)
Kindel palk oleks ikkagi kindel palk.

Olen siin vaikselt töökuulutusi piilunud, samas ma tean, et mul lihtsalt ei ole võimalik tööle minna.
Susser-Vusser-Musserit ma lasteaeda ei viiks ja elu ilmaski ei laseks ma kellelgi võhivõõral (lapsehoidja) teda vaadata.

Ja Susser-Vusser-Musseriga on lausa lust kodus olla.
Täna pistis ta näiteks esimest korda keelamise peale röökima :D
Mitte nutma, vaid konkreetselt röökima :D
Praegu õpib iga päevaga midagi juurde - see on nii vägev.

Tarmo õhtul just hüüdis: "Tule ruttu vaata, Johanna tõusis ise laua najale seisma!"
Eks mina olin seda juba näinud, aga tema ei olnud ;)

Aga nummi ikkagi - nüüd näeb isa ka, kuidas laps kasvab ja areneb. Janeli kasvamist ta ju praktiliselt ei näinudki , sest oli vaja Soomes perele raha vaja teenimas käia.

Tuli koju, vaatas - laps istub.
Tuli koju, vaatas - laps roomab.
Tuli koju, vaatas - laps kõnnib.
Tuli koju, vaatas - lapsel 2 hammast.
Lõpmatuseni või näiteid tuua.

Õnneks need ajad on minevik ;)

2 kommentaari:

  1. Palkade, palkadega - ikka ühe k tähega :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jep, kaashäälikuühend tekib.
      Paneme näpuka arvele ;)
      Või siis selle arvele, et soome keeles kaks k tähte ;)

      Kustuta