Lehevaatamisi kokku

teisipäev, 13. august 2013

Tagasi Soomes

Laupäevast alates siis tagasi Soomes.

Tulime hommikuse (8:00) laevaga, seega äratus oli juba kell 4:30 

Mõtlesingi, kuidas Johanna selle reisu vastu peab. Ta magab meil ju tavaliselt kella 10-ni. Magas, teine, oma magusat und, kui emme hellad käed ta kell 5:30 mõnusasse turvahälli tõstsid. Algul oli kerge nihelemine ja ringutamine, mille tulemusena kaks suurt nööpi lahti läksid ja hambutu naeratus otsa vaatama hakkas :D Selles mõttes on ta ka veel mõnus laps, et nii kui silmad lahti lükkab, siis põhimõtteliselt kohe ka naerab. Karolin oli beebina samasugune, Janeli oli see, kes jonniga ärgata armastas.

20 minutit autosõitu ja Johanna jälle magas. Und jagus tal kuni laevani, siis oli jälle ca 20 minutit üleval ja juba enne laeva väljumist nägi ta järgmist unenägu. Võtsime laeva teki kaasa ja tegime talle pesa. Turvahälli jätsime üldse autosse, et ei tekiks kiusatust teda sinna magama panna, sest nagunii tuleb tal peale laevasõitu 2 tundi veel hällis autosõitu taluda. Kui ta veel laevas ka hällis oleks pidanud olema, siis oleks see juba lapse piinamine ;)
Laevasõit sujuski magamise tähe all.

Aaaa, kekutan siin vahepeal, muidu unustan – reedel magas ta mul 4,5 tundi järjest, siis oli tunnike üleval ja magas veel 1,5 tundi otsa :);) Kuna ta nende palavatel päevadel eriti ei maganud, siis reedel tegi ta selle jaheda ja vihmase ilmaga kõik tasa.

Sõit Helsingist Turku sujus juba väikse jorisemise tähe all. Enne Espoot hakkas juba täitsa korralikult jorisema. Tegimegi Espoo IKEAs väikse peatuse ja jalutasime seal niisama ringi. Laps sai natuke selga sirutada ja väheke üleval olla. Paar väikest peatust tegime veel. Põhimõtteliselt ei midagi hullu.

Kell 14:00 olime juba kodus. Selles mõttes oli õige valik, et hommikuse laevaga tulime. Pikk sõit tehtud ja päeva oli veel ees ka. Tavaliselt tuleme õhtuse laevaga (18:00) ja oleme kõik nii sodid (loe: väsinud), et mõtleme tuppa jõudes juba magamisest. 

Pakkisime suts asjad lahti ja olimegi kodustunud. Või noh, mis just ei karjunud, need jäid pakkimata – nüüdseks need ka lahti pakitud. Põhimõtteliselt peale saabumist algas tavaline argielu. 

Ei ütleks, et kellelgi meist tagasi tulemise pärast mingit suuremat masendust oleks. Janelil oli päev enne tagasi sõitmist silmad vees ja nuttis, et tema tahab vanaema juurde jääda.  Hommikul, kui sõitma hakkasime, olid ka pisarad silmis, aga kui juba koju olime jõudnud, siis polnud enam häda midagi. Praeguseks on kõik OK. 

Johants on ka uue kodu kenasti vastu võtnud. Tema jaoks on ju kõik uus - uus kodu, uus voodi, uus vanker...Algul lükkas küll oma suunurkasid allapoole, aga ju sai ikka aru, et kodu on. Ta mul ju selline mõnus tegelane, kes võõrastes kohtades oma kirtsus nägu näitama hakkab a la lähme juba koju tagasi! :D
Nii on päris mitu korda olnud. Lähen temaga külla, tuju on tal enne hea olnud, aga kui uksest sisse astun ja paar minutit toas olla jõuan, lükkab suunurgad alla ja hakkab tönnima.

Karolinil algas täna jälle uus kooliaasta. Nüüdseks kolmanda klassi juntsu. Rattaga läheb, rattaga tuleb - mingit muret temaga ei ole. Ootas ka juba kooli, seega kõik oki-toki.

Janeli on praegu minuga koos kodus ja läheb alates septembrist jälle lasteaeda. Ega ta eriti sinna minna taha. Samas on tal lasteaias nüüd 100 korda põnevam, sest seal tehakse ju igasugu asju ja mina temaga enam nii palju ei tegele, kui varem. Seega peaks lasteaed talle küll praegu peale minema. Ootame aja ära ja vaatame, mis saama hakkab.

Mina sobrasin siin netis veidi ringi ja otsisin omale ka tegevust, millest kasu võiks olla.
Leidsingi omale ühe vajalikud kursused. 16.10.13-13.11.12 toimuvad Turun kesäyliopistos raamatupidamise kursused, hind 160 € ja 20.11.13-11.12.13 samas kooli palgaarvestuse kursused, hind 160 €.
Toimuvad mõlemad sellisel heal kellaajal 17:00-20:30, siis on Tarmo juba töölt kodus ja saab Nöpsi vaadata. Neid kursusi läheb mul endal vaja selle töö juures, millega siin vabal ajal tegelen ehk nende maksmata palkade juures. Laias laastus on kõik muidugi selge, aga mõned detailid tahavad veel täpsustamist, seega miks mitte need kursused läbi käia ja puust-punaselt kõik selgeks saada. Panin ennast juba kirja ka.

Timalis algavad pikemad ja laiemamahulisemad raamatupidaja kursused ka, aga sinna ei saa ennast pressida, kuna algavad  liiga varajasel kellaajal (15:00) ja sel ajal pole Nöpsi kellegi hoolde jätta. Tarmo ei saaks nii vara töölt koju ja töö on antud juhul tähtsam ka ;)
Kursustel võib käia, kui see mingeid teisi huve ei kahjusta/takista, eksole ;)

Hakkasin täna Nöpsi tekki õmblema, aga asi jäi soiku, sest peategelane näitas sellist rahutut olekut. Nimelt on tal nohu tekkinud ja ma olen ausalt öeldes täitsa mures. Võiks ju arvata, et nohu pole ju midagi, et selle pärast üldse muret tunda, aga näe - täitsa kurb olen. Kahju vaadata kohe, kuidas teisel silmad märjad on ja ainult aevastab. Mõtlesin siin mõttes, et andku see nohu mulle, aga jätku laps rahule.
Ja teate - mul on ka nüüd nohu :D:D:D Haahahha See on ju naljakas küll.
Ei teagi kuidas seda nohu tal kõige parem ravida on, aga loputan ta nina igatahes "Humeriga" ja talla alla panin sinepiplaastrit ka. Väga kaua ei julge tal neid plaastreid seal hoida, sest tema nahk ikkagi õrnem. Natuke hoian ja siis võtan ära. Küüslaauku hakkisin ka voodisse. Ma loodan, et saame sellest ikka ilma pikema jututa lahti. Kust tal see nohu tuli - mina ei tea. Omast arust pole teda nagu külmetanud ka...No ju siis pidi tulema. Minul on nohu, sest ma ise küsisin seda :D

Eile käisin maistraattis, et Johanna pabereid korda ajama hakata. Sealt saadeti mind kohe minema. Alustama peab praegusel ajal ikkagi politseist. Noh, selge pilt - kärutasin politseisse. Seal on nüüd sellised toredad lood, et peab omale aja bronnima. Panin siis ja sain esimese vaba aja 3.septembriks !!!! Päris lahe. Tundub, et enne oktoobrit asju korda ei saa.
Politseisse peab kaasa võtma : lapse ID-kaardi, 50 €, sünnitunnistuse, isa-ema elamisload, isa töölepingu + viimase palgalehe ja talonmiehelt paberi, kus on kirjas, et laps on meiega samasse korterisse elanikuks lisanud.
Noh, politseis saab 3.septembril paberid korda. Siis kohe maistraatti tagasi- sealt saab vast nädalaga selle isikukoodi kätte. Kelas läheb kindlasti kauem aega. No ma räägin, et oktoobriks peaks asjad jonksus olema.

Kui Kelast rääkida, siis saadeti meile Kela poolt lahedad kirjad. Nimelt saadeti nõudekirjad. Peame Kela teavitama, et miks me oleme välismaal ja kui kaua me seal oleme. Kui me ei teavita, siis katkeb meie sotsiaalkindlustus!
Noh, endast saan ma veel ehk aru, et selline kiri saadeti, sest olin suht pikalt Eestis (samas olen ma emapuhkusel ja puhata võin ma kustahes riigis, kui ma olen alalise elanikuna Soomes registreeritud ja ma tulen aasta jooksul Soome tagasi). Kusjuures ma tegelikult teavitasin ise Kelat juulis, et sünnitasin Eestis ja ei ole võimalik kohe tagasi Soome sõita kuna lapsele on vaja dokument hankida.
Aga, et Tarmole samasugune kiri saadeti, see pani küll imestama! Inimene oli 2 nädalat isapuhkusel ja peab selle eest aru andma!!!? Kela kusjuures teab sellest ka, sest isapuhkuserahad maksab ju samamoodi Kela ning selle kohta sai Kelale avaldus tehtud.

Naljakas on see igatahes, sest seaduse järgi võib teises riigis olla küll, aga mitte üle aasta. Kui ollakse üle aasta, siis peab sellest Kelat teavitama. Ma küll ei usu, et soomlastele, kes pool aastat Tais puhkavad, selliseid nõudekirju esitatakse.

Samas saan ma tegelikult nendest nõudekirjadest aru. Liiga palju on neid, kes hüvesid ära kasutavad. Kolitakse nö oma riiki tagasi, samal ajal jooksevad Soomest rahad edasi. Kuna muulasi on päris palju, siis peab urgitsema ja sorkima jah.
Saatsin Kelale nõutud vastused ja lisasin, et oleme juba Soomes tagasi, mees rabab tööd teha, laps läks kooli ja mina, vana trulla,  vedelen kodus :D
Hahahah, no ok-ok - päris nii ka ikka  ei kirjutanud ;) Enda kohta ei kirjutanud midagi, näevad ju küll, et olen imikuga kodus ;)

Ma tänaseks lõpetan.

Pajatan lähipäevadel veel miskit huvitavat. Samas ei pruugi see tegelt huvitav olla, aga midagi ikka ;)

Kell on kohe südaöö, seega magama ära ;)

                                                                :D
                                 

2 kommentaari:

  1. Tore oli taas lugeda teie elust-olust Soomes:) Ja veelkord palju õnne väikese Johanna sünni puhul!
    Nüüd, mil olete juba kolmas aasta seal alustamas, oleks huvitav kuulda: kas olete ise või siis lapsed tundnud kuidagi mingit halvustavat suhtumist eestlastesse ? Kas Karolinil koolis ei ole sellel pinnal mingeid ütlemisi laste vahel olnud?
    Ja kas esialgsed prognoosid toidu jm kuludele, osutusid õigeteks?
    TÄnan juba ette, kui võtad vaevaks vastata:)
    Kõike paremat teie toredale perele ja ilusat suve lõppu!

    VastaKustuta
  2. Tänud :)

    Võtan kõik need jutud lähiajal teemaks ;)
    Teen uue ülevaate toidukorvi hindadest, sest toiduained on võrreldes eelmise vaatlusega oluliselt tõusnud.

    Kirjutan ka koolist ja muust ;)

    VastaKustuta