Lehevaatamisi kokku

neljapäev, 15. november 2012

Kaunis november

gis on kestab jah?
Iseenesest on vägev, et soe on, sest mulle külm ei meeldigi. Lapsed ootavad see eest juba hirmsasti lund. Kui see esimene lumi maas olid, siis läksid nad mäe peale kelgutama. Kelgutasid nii kaua kuni lumi maa pealt läinud olid ja lasid siis muda peal edasi :) Libises ju küll!
Võib ainult ette kujutada millistena nad tuppa jõudsid :D

Meie pere otsustas nüüd ise talve otsima minna ja täpselt nädala pärast astume meie igatahes rongi peale, et Lapimaale sõita. Lähme vaatame, kus see talv on ja äkki trehvame jõuluvanaga ka ;)
Tuli selline uit-mõte, et võtaks läheks! Ei mingit pikka planeerimist. Ostsin rongipiletid sipsti ära, bronnisin hotelli ka ja sisuliselt on asi tehtud. Nüüd vaja vaid kohale loksuda.
Selline mõte tuli mul sellepärast, et sobrasin netis ringi ja avastasin, et rongipiletid praegu  soodukaga.
Miks mitte seda ära kasutada?
Me polegi ju kusagil kondamas käia saanudki.
Oleme suure hurraaga oma talu eest laenu maksnud ja õnnelikult seal tööd rüganud :D:D
Uh, õnneks 2 kuud veel maksta, siis on laen läbi ehk pidu, sest saame pangaorja staatusest välja :):):) Jippii

Ok, tagasi Rovaniemi juurde.
Ütleme kohe, et tuleb veidi pikem sõit.

Marsruut: Turku - Rovaniemi

Piletid sinna maksavad 118 € ja tagasi 98 €. Arvestades tavahindasid, siis on suht OK. Lapsed on tasuta. Magavad rongis meie kõrval, Karolin siis minu ja Janeli Tarmo.
Oi, kuidas Karolin tegelikult laiutab! Raudselt pressib mind voodist välja :D
Minek on 22.novembril kella õhtuse rongiga. 13,5 tundi loksumist. Hommikul kell 10:40 jõuame kohale.
Elamus sellest rongisõidust kõigile. Lapsed pole kunagi rongiga sõita saanud, veel vähem rongis öösel maganud. Ütlen ausalt, isegi olen põnevil :D
Tulek on 26.novembril kella 18:10  ehk teisipäeva hommikul jõuame Turusse tagasi.
Rovaniemis peatume hotellis VÕI väikses majakeses. Olgugi, et hotellis on bronn tehtud, siis kaalume ikkagi majakeses peatumist.
Hotellis maksab 3 ööd 267 €, majake läheks maksma 400 €. Hotellis kuulub hinna sisse hommikusöök, saunad ja bassein.
Majakeses hommikusöök, saun,  kööginurk koos vajaliku kraamiga ja tasuta nett.
Hotell on odavam jah, aga kui hakata arvestama, et me peame 3 päeva väljas söömas käima, siis tuleb selle majakese hind vist välja küll. Majakeses saaks ise vaaritada. Ja kui juba see reis ette võtta, siis ei teagi, kas on mõtet selle öömaja pealt kokku hoida. Veits nagu ei raatsi 400 € välja käia...Aga, kui samas mõelda, et lähiaastatel me nagunii sinna enam ei lähe, et veedame siis ikka õdusalt seda aega.
Kaldun vist ikkagi sinna majakese poole...
Raha tuleb, raha läheb,aga emotsioonid jäävad, eksole? :D

24.november tehakse Santa Park ka lahti, seega täpselt õigel ajal sai otsustatud.
Novembri lõpus lähme ka sellepärast, et alates detsembrist seal juba hoopis teised hinnad, väheke kirvemad.
Peaasi, et lumi maha tuleks ja maas püsiks. Seal mingi kihike pidi maas olema, aga mitte eriti palju .õnneks seal seal kandis on õhus natuke miinuskraade ka ja seega hoiab seda kirmet ikka maas. Loodetavasti :)

Noh, kui minemas oleme, siis teeme otse-eetrit ;)

Kui juba kirjutama hakkasin, siis kirjutan juba kõigest, eksole ? :D
Mine tea, millal jälle õnnestub. Veidi irooniat enda pihta ! :)

Janeli tuleb kunstiringi panna, sest tema meil muud ei tee, kui ainult joonistab. Iga päev tuleb lasteaiast, 4-5 pilti kaasas. Tõeline hudosnik, noh. Ja ta joonistab nii mõnusalt. Minu arust. Eks iga vanema jaoks joonistab tema laps kõige paremini ja on üldse kõige armsam ;) Võrreldes teiste maailma lastega.
Ma juba mõtlen, et peaks vist lasteaeda ise paberit viima, sest minu oma joonistab teiste eest ka juba. Lasteaias ka mõeldakse vist juba, et lapsel polegi kodus pliiatseid-pabereid :D

See parempoolne lepatriinu on eriti vägev :)

Kui Janeli hakkab praeguste tegemiste põhjal kunstnikuks, siis Karolinil on tennisisti annet. Sügisel käisime mõnikord seda palli ikka toksimas ja avastasime, et Karolinil on kuradima tugev ja kuradima täpne käsi! Löögid on tugevad, palli oskas vastu  võtta...pole paha. Kuigi ta hoidis esimest korda üldse reketid käes. Ma olin kohe täitsa üllatunud, et nii hästi. No ikka päris, päris üllatunud! Peaks ta siis kuhugi tennisetrenni viima! See  siin vist juba suurem luksus. Ei julge hindasid vaatama hakatagi. Tegelt peab ikka uurima, äkki polegi nii väga hull. Kui kusagil 100 € kanti jääks, siis vast täitsa kannataks.  Nii, et peab asja tõsisemalt uurima.
Kunsti poolest pole tema ka päris mööda kukkunud, aga ta rohkem skulpturist või nii:

Päriselt oli see palju vägevam, pildi peal pole sellist vau-efekti.

Noh, kui nüüd sportlikust eluviisist veel veidike rääkida, siis ega  Janeligi mingi papist tüdruk pole. Tennises pole ta  ehk suurem asi, aga ujumises teeb küll Karolinile silmad ette. Ütleme nii, et PEAEGU ujub ise. Mitte veel päris, aga PEAAEGU. Ja julgust on tal hullumoodi. Olgugi, et ta veel natuke vee alla  vajub, peame meie eemal olema ja vaatama, kuidas tema upub :D
Ei tohi kinni hoia ja teda aidata, veel vähem õpetada!
Ma olen täitsa kindel, et ta õpib veel sellel aastal täielikult ujuma. Karolini, seevastu, õpeta ja õpeta, aga ikkagi veab tagumik  teda põhja :D

Tervis on lastel OK. Haiged pole veel olnud. Fui-fui-fui, mitte et ma hirmsasti ootaks, millal haigeks jäävad. Septembris hakkas Karolin veits turtsuma. Köhimiseks seda veel päris nimetada ei saanud, turtsumiseks aga küll. Lammas, nagu ma olen, ei ostnud ma augustis sinepiplaastreid ka kaasa! Tahtsin siit, Soomest, siis osta, aga mulle hakati hoopis sidemeid ja kõike muud haavade jaoks mõeldud vahendeid pakkuma. Küsisin ju sinepiPLAASTREID. Põhimõtteliselt ei teata siin nendest midagi. Kiire sõnum Maritele ja 3 päeva pärast oli 2 pakki plaastreid kohal nigu nipsti. Post liigub täitsa kiiresti. ükskord oli kiri 2 päevaga kohal. Esmaspäeval postitati, kolmapäeval oli kohal. Võiks juba öelda, et sama kiire nagu e-kiri :D

Tegin investeeringu ja ostsin siis lõpuks endale ka selle soome keele õpiku ära. Siiani laenutasin raamatukogu oma. Aga mulle meeldib, kui on ikka oma. Kui vaja, teen märkmeid sisse ja ei pea mõtlema ka selle peale, et tagasiviimise tähtaeg kukub varsti kaela. Tavahind oli 48,35 €, aga kuna tegemist on õppematerjaliga, siis sai 20% soodukat ehk hinnaks jäi 38,70 € Olen seda raamatut juba taevani kiitnud, seega ei hakka seda enam tegema.
Ah, natuke siiski -  5++++++++++++ õpik :)

Eestist ostsin kusjuures vene keele õpiku ka. Mõtlesin, et teeks vene keeles ka omale need lõpud selgeks. Kaua ma neid lõppe  sedasi ehku peale topin. Samas ega seda eriti tihti juhtu, sest ei kasuta ju keelt eriti. Igatahes otsustasin, et peab seda keelt ka natuke järgi aitama. Siiani pole kusjuures raamatut veel kätte võtnud ega lugenud. Ei tea kas sellel aastal võtangi. Ei usu eriti. Aga mine sa tea, imesid on ju olemas.

Inglise keele täiustamisest  loobusin, sest see on hetkel nagu peoga pühitud. Aru saan enamik asjadest, aga kui vastata tahaks, siis olen nagu tumm leilis. Ei tule neid sõnu inglise keeles, hoopis soome keeles ja veel sedasi, et ei saa ise arugi, et soome keeles ütlen. Ise räägin omast arust inglise keelt :D:D
Selles mõttes on minu aju küll imelik. Vene keelt ei takista rääkimast, aga inglise keelt küll.

Tellisin lõpuks tüdrukutele ka  Koolibrist õpikuid ja töövihikuid.
                                                     Päris mõnus ports ;)

Õpikud-vihikud on siis ikka pigem Karolinile, Janeli ju veel koolis ei käi.
Noh, Janeli siiski Aabitsa sai ;) Aga tal igasugused teised harjutusvihikud.
Püüan oma plaane vaikselt  täide viia ja  neid Eesti õppekava järgi Soomes ise õpetada. Praegu tellisin 2.- 3. klassi eesti keele, matemaatika ja loodusõpetuse õpikud-vihikud. Otse Koolibrist. Raamatupoodides kallimad hinand ja ei saa kõike korraga. Arve läks kokku 130 €.
Järgmisel aastal tellin siis Janelile 1.klassi asjad ja Karolinile juba 4.klassi ka.
Graafik on selline, et umbes 3 korda nädalas teeme Eesti asju. Erineval päeval erinev aine. Siis võtame korraga rohkem edasi. Oluline on see, et ta asjadest aru saaks. Kui ei saa, siis oleme nii kaua ühe asja juures kuni saab ;) Meil ju aega küll :)
Nüüd ajan veel nö kohustusliku kirjanduse nimekirja kokku. Palju raamatuid on olemas , aga  mõni vajalik on ikka puudu ka. A la ”Kunksmoor”, ”Kollane autopõrnikas”jne. Kui enamik Lindgreni raamatuid olemas on, siis ”Karlsson katuselt”puudub.
Raamatuid hakkan talle/neile ise lugema, sest ise ta küll kõike lugeda ei jõuaks. Ta peab ka siin iga kuu 1 raamatu läbi lugema. Eesti paksemaid raamatuid loen mina, õhematega  peab ise vaeva nägema.
Vähemalt on raamatutest midagi kuulnud-näinud ;)

Mul on targad tüdrukud :D
Isekas on vist öelda, et mul? Noh, meil ;)
Papitüdrukud on nad ka, õigemini OLID. Mõlemad olid suutnud endale juba üle 100 € koguda. Minu arust täitsa arvestatav summa. Eks enamik rahast oli kingitud ja nii see kogunes.
Kui tüdrukud oma raha kogusid, siis aeg ajalt tahtsid nad mingit tilu-lilu osta. A la Barbiet, millega nad nagunii ei mängi ja mida on ka kodus umbes miljon tükki. Siis selgitasin neile, et kogume raha  millegi sellise jaoks  mida te tõesti tahaksite ja mida päris iga päev ei ostaks.
Noh, jõudsime selle suure ja ägeda asja ära oodata. Sirvisime siin mõni aeg tagasi  IKEA kataloogi ja seal oli mõnus puidust kööginurk. Lisaks sai osta veel potte-panne ja muid köögi-vahendeid.(Tikker, just seesama kööginurk, millest sa pajatasid ja vaimustuses olid :)).

Läksimegi seda shoppama, sips IKEAsse, sips tagasi. Kööginurk ise maksis muidu 129 €, aga siis oli soodukas ja sai hoopis 89 €. Seega kolmkümpsi nagu maast leitud. Kui nad kööginurga ostsid oma raha eest, siis potid-pannid, söögid-purgid tegime meie välja. Kusjuures siiamaani mängivad seal nurgas. Juba mitu nädalat!!! See juba on midagi.
IKEAs müüdi muidu igast riidest toiduaineid/köögivilju ka, aga minu arust nende hind oli veits liiga kirves ja pealegi pole neid ise mitte midagi õmmelda.
Oluline selle asja juures oli see, et lapsed said aru, et kui raha koguda, siis võib omale midagi vägevat osta. Targad tüdrukud, noh.
Nüüd koguvad nad Abbile mängumaja jaoks raha. Äh, kas just maja jaoks, aga millegi jaoks, mis sinna majja osta saaks. Sisustust või midagi. Maja tuleb ju nagunii laudadest ja muust ehitusmaterjalist. Läheksime lastega laudu ostma w? :D:D

Me vaatasime  Tarmoga mingi aeg tagasi toas ringi ja leidsime, et me ei ole koju, alates kolimise ajast sisuliselt mitte midagi juurde ostnud. Ja kusjuures, ei tunne ka, et vajaks hullult midagi. Mõtlesime vahepeal, et ostame suurde tuppa ühe korraliku diivani – sellise suure ja laia, kus mõnus lebotada oleks.  Noh, umbes sellise nagu Eestis on. Hind oleks siin umbes 400-500 €. Mõtlesime veel veits ja otsustasime, et pole vaja. Diivan ja tugitoolid ju olemas! Koonerid, noh.
Kui me Eestisse tagasi kolime, siis me ei saa seda ju nagunii kaasa vedada ja siia ka ei raatsiks nagu jätta. Säästame selle raha siis parem sauna kerisele ;)
Ekotorilt ostsin omale köögi nurka kapikese. Maksis koguni 9 €! :) Täpselt paras hind ja sobib sinna  nurka nagu rusikas silmaauku. Mu paberipahn vajas just sellist kappi. Ekotoril kauplesin kusjuures  9  € peale, sest sellel oli põhi lahti (alghind oli 18 €). Aga kuna mul oli JUST SEDA kappi vaja, siis mind see lahtine põhi ei heidutanud. Meil kodus PVA liimi on, seega  - no probleemo.
Ega rohkem mingit mööblitükki polegi ostnud.
Lastetuppa oleme 2 vaippa ka ostnud.

Mõnus lilleline vaip

Ja selline lepatriinudega vaip ;)

Selle lillelise vaiba tõin ma IKEAst jalgrattaga ära. See lihtsalt nii meeldis mulle ja Tarmo oli sellel ajal autoga Eestis. Tulin nagu loll oma vaibaga, aga kohale jõudsin! Maksis 39,90 €
Teine on lepatriinu vaip, mis ka mulle meeldis ja lepatriinu teema on meie peres veel endiselt kuum, siis see oli ka väga 5 + ost. Selliseid müüdi Prismas ja -70% hinnaga ehk 21 €.
Tüdrukute tuba on suht suur, mahuvad mõlemad vaibad ära ja jääb põrandapinda veel ülegi.

Sellega meie kodusisustamine põhimõtteliselt ka piirdub - 1 kapike ja 2 vaippa :):)

Kuna talv on tulemas, siis peab Eesti kodusse  vaipasid vaatama hakkama. Seal ju põrandad täitsa lagedad. Parkett pole ka teab mis soe pind! Jõulude ajal saame pikemalt kodus olla ja ei viitsiks oma varbaid külmetada.
Tuleme juba 19 ja tagasi peale uut aastat.  Seega täitsa korralikult ;)

Mõni nädal tagasi tuli koju teateke, et uuest aastas t üür tõuseb. Nii oli tegelikult ka eelmisel aastal. Ei mäletagi, kas kirjutasin sellest või mitte. Igatahes tõuseb uuest aastat üür 20 euri + 10 euri  näo  eest  vee pealt ehk siis 60 € tõusu. Praegu maksame 590 €, uuest aastast siis 650 €.
Toiduhinnad on ka vaikselt tõusnud. Peaks siin millalgi jälle ülevaate tegema. Eelmisest ongi vist juba aastake möödas...
Selles mõttes, on sama seis, et siin ka asjad kallinevad. Ainuke vahe on see, et siin tõuseb ka palk. Eestis mitte.

Käisime Janeliga hambaarstil. Siin oleks muidu 5.aastasena nagunii kohustuslik kontroll tulnud, aga kuna ta kaebas ühes hambas valu, siis käisime juba praegu ära. Noh, hambaarstil käimine on siin üks korralik kunst. Kõige pealt tuleb käija nö hooldaja juures ja alles seejärel pannakse hambaarstile aeg. Esimesel käigul ei tehta midagi peale faktide tuvastamise. Janeli kikud vaadati kenasti üle, üks pisike auguke oligi. Kuna öeldi, et alles algstaadiumis see purunemine, siis väga hull asi pole. Pandi hammastele mingit tugevdajat peale ja lisati hambaarsti järjekorda. Aja saime siis  1. veebruariks! Päris korralikud järjekorrad.
Sinna hooldaja juurde minemist ootasime ka 1,5 kuud. Kuna Karolini aeg muudeti ära, siis tema saab hooldaja juurde üldse peale 3 kuud ootamist . Ei saa siin kuhugi kohe ja ruttu. Kui eraarsti juurde läheks, siis ikka vast saaks, aga seal on hinnad kindlasti sellised, et kuku pikali. Ei viitsi isegi mitte vaadata. Kuna Karolin millegi üle ei kaeba, siis võime oodata kah ;)

Tööga on praegu sellised toredad lood, et seda praktiliselt polegi. Kui oktoobris oli tööd täitsa normaalselt, siis novembris on töö nagu poega pühitud! Just pidasingi 8 päevast puhkusepausi. See, et novembris tööd ei ole, pani vist ajule väikse põntsu ja ma olin alguses täitsa masekas. Kodus midagi teha ei viitsinud, vedelesin lihtsalt diivanil ja vahtisin telekat. Millegi tegemiseks vaimu polnud.
Nüüd hakkab see masekas vaikselt üle minema.
Novembris on mul 4 tööpäeva :D:D Selle palgaga lammutab küll kõvasti :D
Asi selles, et kõik on oma puhkustelt tagasi ja pole kedagi enam asendada vaja. Juunist-oktoobrini oli tööd täitsa normaalselt. Mitte küll täistunnid, aga piisavalt.
Nüüd korraga selline kokkukuivamine. Aga noh, mis teha?...
Uurisin tööandjalt, et kui kaua selline asi kesta võib ja sain teada, et põhimõtteliselt kuni veebruarini, siis hakkavad talvepuhkused ja sealt edasi tuleb juba kevad ja uued teised puhkused.
Kolm kuud selliste tundidega veeretades ei jõua vist eriti kaugele ? :D
Mõned korrad toidupoodi ehk ;)
Tööandja kirjutas mulle töölt ajutise iseloomustuse, et sellega TE-toimistusse läheksin, seal enda olukorrast räägiksin ja peale seda Kelale  peruspäiväraha taotluse teeksin. Põhimõtteliselt on tööl käival inimesel õigus seda taotleda, kui tema töötunnid jäävad alla 80 % normtundidest.
Noh, mul tuleb novembris tubli 18 % !! :)
Kui juhuslikult keegi haigeks otsustab jääda, siis saan loomulikult lisatööd.
Ega seda peruspäiväraha väga palju  tulegi, nii 300-400 € vast. Aga noh, midagi ikka.
Ise oli nii loll, et kohe PAM-iga (ametiühinguga) ei liitunud, siis maksaks liit juba 40% palgast.
Loll, loll, loll!
Ma lihtsalt ei osanud ette näha, et töö sedasi pauhti otsa saab. Olgu see mulle õpetuseks!
Ja teistelegi - kui on töö, liituge ametiühingutega. Soovitan soojalt ;)

Praegune olukord, kus mul tööd ei ole,  ei ole tingitud minust vaid tööandjast, sest tööd lihtsalt pole.
Tööleping on ka tegelikult suht nutune. Kui katseajal oli leping, kus tööandja oli kohustatud tagama 40-120 töötundi 3. nädalal peale, siis nüüd on selline, kus kohustuslike tunde polegi. Ja TES-is on veel see tore pügalake, et kui tööandjal näiteks 3 x kolme nädala jooksul tööd üldse pakkuda pole, siis võivad nad automaatselt töölepingu lõpetada. Ma ei kujuta ettegi millal mul õnnestuks normaalne tööleping saada.
Üks sai siin alles peale 3 aastast töötamist korraliku lepingu :D

Ja VÄGA, VÄGA paljud firmad teevad selliseid ne rõõbja-ne majssa lepinguid. Normaalsed töölepingud on väga vähestel. Näiteks koristajatel on normaalsed lepingud, sest seal on kaadri liikuvus nii suur ja see on üks  punkt, millega töötajat kinni hoida. Ikkagi korrektne tööleping ;)

Ehk praegune olukord sunnib mind rohkem tegelema nende töö ja palga asjadega. Äkki lähen küsin lõpuks nõu, kuidas ja mida nö firma loomiseks tegema peab! Vaba aega ju hetkel on!
Vaim, ausalt öelda, tõrgub praegu selle firma loomisega tegelemast. Mingi suurem madalseis vist! Imelik on kirjutada, et firma. Siis on selline tunne nagu oleks mingi suurem teema või asi. Tegelt ju pole. Võiks öelda näiteks, et asjaajamise pisiputka :D:D

Nüüd siis selle müüja töö juurde. Kui olin töövestlusel ära käinud, siis järgmisel päeval see poe juhataja helistas veel ja ütles, et kõik on vinks-vonks, et põhimõtteliselt ma VIST saan sinna tööle, aga kuna avalduste esitamise tähtaeg pole veel lõppenud, siis peavad nad veel võimalikud teised avaldused ka ära ootama. Lubas helistada, kui tähtaeg läbi on. Helistaski 2 nädala pärast ja ütles, et ma ei saa ikkagi sinna tööle. Põhjuse ütles ka, mis oli midagi kassaga seotud. Ausalt öeldes ei saanud sellest põhjendusest aru, sest kasutas nii palju selliseid termineid, mille tähendust mina ei teadnud. ütlesin siis omalt poolt, et pole hullu midagi ja eks hoian kuulutustel ikka silma peal. Tema lisas ka veel omalt poolt, et kui nende poeketis mõni pakkumine tuleb, et siis ikka julgelt kandideeriksin, kuna ma olen juba töövestluse läbinud. Ei tea kas see oli lihtsalt elementaarsest viisakusest öeldud või oli soovitusel tõsi taga ka.

Nii ja KUI ma  oleksin selle töökoha ikkagi saanud, siis ei oleks ma seda  nagunii vastu saanud võtta, SEST....

1. Grh, ära aja mind kadedaks! TAHAN KA SEDA KÖÖKI!!! :D Aga ma olen otsustanud, et kui kuidagimoodi üldse võimalik on, siis jõuludeks nad selle saavad.

VastaKustuta
    Vastused
    1. ;):)

Teoreetiliselt ma võiks selle siit osta ja sulle saata, aga ma ei tea, mis see saatmine maksma läheb. Kindlasti on see saatmine kallis ja pole eriti mõtekas :S

Aga ma usun ka, et kui kuidagi ei saa, siis kuidagi sa ikka selle ära orgunnid ;)

Kustuta
    2. Meil on siin ju Ikea olemas, puhtalt rahas on küsimus. Võid ülekande teha, IRW :D

Aga ei, ma siiski väga loodan, et enne jõule võime endale selle väljamineku lubada.

Tahtsin veel küsida, et kas kõik kraam on Ikeast või osa mujalt ka? Need munad seal panni peal, blender, teekann ja kõik need purgid-topsid... Vähemalt kodulehel selliseid pole.

See toru, kuhu külge riputada kulpe-värke, see on vist köögiga komplektis?

Kustuta
    3. A, ma mõtlesin, et teil ei ole seal IKEA-t :D Aga nüüd mulle meenub, et oma voodiasjad ostsite te ju ka IKEAst. Noh, ma siis tohmakas, ei muud :D

Ma isegi vaene. Loed ju ise, kui palju mul novembris tööd on :D:D Seega ei saa minu ülekande peale lootma jääda.

IKEA-st olid veel need potid-pannid, topsikesed, kulbid-visplid jne.
      Plekkist teekann, tassid ja taldrikud teisest mänguasja poest. Munad ja need toiduained purkide seest tegime ise savist. Purgid Prismast. Minu arust need purgid sobisid neile sinna kööginurka nii imehästi, et...

Kustuta
  2. Aga miks ei oleks saanud seda kohta siis vastu võtta? Nii põneva koha peal jäi jutt pooleli!!!

VastaKustuta
    Vastused
    1. Seda järgmises sissekandes. Nagu järjejutt, onju ? ;)

3. Vastused
    1. No ma järgmise nädala alguses proovin kribada ;)