Lehevaatamisi kokku

reede, 4. mai 2012

Karistusregistri väljavõte

Eelmise sissekande puhul tuli mu meilile kohe päris mitu kirja ja seoses sellega ka juhtnööre, kuidas edasi tegutseda ;)
Suur TÄNKJU Teile ;)

Karistusregistri väljavõttest siis nii palju, et väljastab seda Registrite ja Infosüsteemide Keskus.
Koduleht: http://www.rik.ee/

Kuna mina pole seda väljavõtet sellel aastal tellinud (õigupoolest polema seda kunagi tellinud), siis maksma ma selle eest ei pea. Vähemalt ma ei lugenud kusagilt välja, et maksma peaksin.
Väljastatakse seda paberit aga ainult eesti keeles, mis tähendab omakorda seda, et pean pöörduma vandetõlgi poole, kes mulle selle siis ametlikult ära tõlgib.
Kindlasti tuleb selle eest ka mingisugune teenustasu, aga kui suures summas, seda ei oska hetkel öelda ;)

Ma ei kujutagi nüüd päris täpselt ette, kuidas see asi välja peaks nägema. OK, selle eestikeelse väljavõttega ei ole küsimust, sest selle saadavad nad mulle koju (ka Soome). Aga edasi? Otsin omale notari, kes sellist tõlketeenust pakub ja saadan siis postiga omakorda talle ja kui ta ära tõlgib, saadab mulle tagasi? :) Notarist saaks põhimõtteliselt ka siis selle paberi kätte, kui Eestisse tuleme. Aga mis kulub, on AEG!

Tegelikult ma tegin Registrikeskuse töötajaga juba diili, et me teeme hoopis nii: ma otsin vandetõlgi, kes on nõus minu paberi ära tõlkima ja selle mulle postiga Soome saatma. Kui ma sellise tegelase leian, siis ma teen Registrikeskusesse avalduse, kuhu kirjutan, et nad saadaksid selle eestikeelse väljavõtte otse notarile. Kui mina sellise avalduse teen, siis Registrikeskus ei näinud selles probleemi.

Lõpetasingi just notaritele kirjade saatmise, et kas keegi oleks sellise diiliga nõus. Kirjutasin 10 erinevale inimesele. Keegi ikka ehk vastab :)

Selles mõttes läks ka nüüd veits nihu, et täna on reede ehk enne esmaspäeva ei ole mingeid toiminguid oodata. Seega päevad muudkui kuluvad ja kuluvad. Soome politsei tahtis ka 14 päeva jooksul vastust saada. Kirjutasin neile ka  igaks juhuks, mis seisus asjad on.
Turvafirmast vastati ka, et ei ole hullu midagi, teen seda praktikat siis veidi hiljem ja kui vaja on,  isegi kuu aega hiljem võin oma praktikat sooritada ;);)

Kokkuvõttes on nii, et mingit probleemi tegelikult pole, sest selle paberi ma ikkagi saan.
Minule tundub see praegu lihtsalt mõttetu sebimisena. Samas see ei ole tegelikult mõttetu, sest politsei peab ikka teadma, millise inimesega tegu on, enne kui kaardi väljastab ;)
Eks mind häirib hetkel pigem see, et asjad jäävad nüüd natuke toppama - ei midagi muud ;)
Iseenesest on kõik ju hästi :) Pole millegi kallal iriseda ;) Seega ma ei soiu enam ;)

Esmaspäeval seisab siis järgmine test ees. See pidi võrreldes esimesega raskem olema. Usun, et läheb hästi. Olen tubli ja pühendan homse päeva õpiku  lugemisele ja oluliste asjade välja kirjutamisele   ;)

A, tulityökortti testist ma muide läbi ei saanud ja selle pean ka esmaspäeval uuesti tegema ;)
Olen aus ja tunnistan, et kukkusin läbi ;) Lohutan ennast - ma ei olnud ainuke :)
Küsimused olid ikka sedasi sätitud, et mitte mütsigi ei saanud aru  :D:D No kohe ABSOLUUUUTSELT mitte midagi. Iseenesest koolitus oli OK ja sai kõigest sotti. Aru ma ei saa, miks see test selliseks  on tehtud. Kusjuures, kui testi ära viisin, siis õpetaja ütles kohe, et oleks pidanud mulle eestikeelse testi andma, mitte soomekeelse. 30 küsimust oli, 7 võis vale olla, mul oli 13 valet. Midagi läks ikka täppi ka :D
Võrreldes selle vartija testiga oli see tulityö test nagu kõrgtase.


Olge mõnusad, esmaspäevani.

Nüüd te ei arva ju ometigi ära, mida ma tegema hakkan ? :D

4 kommentaari:

  1. Hei!
    Kas Soomes kohapeal tehtud tõlge ka sobiks?
    Millalgi oli kellegil tõlkemure ka Facebookis olevas Turku eestlaste grupis.
    Keegi vastas, et Turkus Kalervo Mettala.
    Peaks olema ainuke vandetõlk Eesti-Soome suunal Turkus. Tel. +35822318830.

    VastaKustuta
  2. Tahtsingi just öelda, et Soomes on ju ka vandetõlke.

    VastaKustuta
  3. Tänud Katre info eest.

    Võtan ühendust siinse vandetõlgiga ;)

    VastaKustuta
  4. Kas sa Soome registriväljavõtte tellimiskoha leidsid?

    https://lomake.fi/a/ec/index.cgi/fill/start?s=nMtbeEUIsUkGPaZ&return_url=http%3A%2F%2Fwww.suomi.fi%2Fsuomifi%2Fsuomi%2Fasioi_verkossa%2Flomakkeet%2Fork_ork02%2Findex.html&goto_fill_if_possible=YES&lomake_id=7104&_lang=fi&__lang=fi&recipient_id=393

    VastaKustuta