Lehevaatamisi kokku

kolmapäev, 30. november 2011

Kela järjekordne otsus.

Sim-salabim, abraka - tabraka.

Täna tulid Kelalt otsused, mis olid posti pistetud juba reedel! Näh, oleks pidanud ikkagi ühe päeva veel ootama! Saatsin ju eile õhtul Turu piirkonna juhatale järjekordse arutleva kirja :D:D Igaks juhuks just ootasin mitu päeva, et äkki nädala alguses tuleb mingi otsus või midagi. Pange panemises olen ma ju meister omaette, seega sellele ma enam ei mõtle ;)

Loomulikult oli otsuses pikk ja mahukas jutt, kus peaasjalikult kirjutati sellest, et me ikkagi ei ole vakituised elanikud ja mis tingimustel Kelas isikuid vakitusteks loetakse jne jne., AGA...õnneks oli viimane lõik meie perele positiivne, sest meil siiski on tänu Tarmo tööl käimisele õigus nii arstiabile, kui ka sotsiaaltoetustele. Kusjuures ma polnud kordagi üheski toetusest kirjutanud ( tegin 25.08.2011 küll kõik avaldused korraga, kaasa arvatud lapsilisä ), seega andsid nad ise lausa pidulikult teada, et meil on õigus ka lasterahasid saada. Need, kes soome keelt jagavad, siis: “Teillä ja perheellänne on kuitenkin puolisonne työskentelyn perusteella oikeus julkiseen sairaanhoitoon Suomessa, sekä lisäksi tiettyihin etuuksiin ( mm. Lapsilisä ). Pyydämme Teiltä huomioimaan, että maiden välillä liikuttaessa erityisesti perhe-etuukisen käsittely voi kestää useita kuukausia”. No ja siis oli veel kirja lõppu veel kirjutatud, et kui ma soovin ka seda otsust edasi kaevata, siis on mul selleks 7 päeva aega. Enam pole ju millegi üle kaevata, point peaks nüüd selge olema. Sulaselge kirjalik otsus on käes ja seega võin vist ühe võitluse õnnelikult lõppenuks pidada. Samas ma üldse ei imesta, kui ka selle otsuse juures on veel sada AGA...

Kirjutasin otsuse tegijale küsimuse, et kas ma saan mingi paberi või midagi, millega ma siis arstil/ haiglas tõendan, et mul on õigus arstiabile. Ma ei saa ju öelda, et Kela garanteerib. Kui ma arstile lähen, siis esimene lause on see, et andke Kela-kaart. Loogiline ju oleks, et ma esitan seal siis mingi paberi või ma-ei-tea-mis-lausunto, sest vastasel juhul võib ju igaüks minna ja öelda, et TEGELIKULT mul ikkagi on õigus seda arstiabi saada. Noh, eks ootame ja vaatame, mis mulle vastu kirjutatakse. Kui kellelgi samasugune otsus tagataskus on, siis võib ka lahkelt teadmisi jagada. Abiks kõigile ;)

Kela kokkuvõtteks siis nii palju, et kaks erinevat otsust, kuigi otsustamiseks olid täpselt 100% samad argumendid. Minu jaoks veits nagu arusaamatu, et miks nad ei võinud siis juba eelmise otsuses samat juttu kirjutada?

Lõpp hea – kõik hea, onju?

4 kommentaari:

  1. hei!
    Lapseraha pead sa ise kelast taotlema,ilma kysimata seda ei saa.

    VastaKustuta
  2. Aega võttis aga asja sai, tubli oled!

    VastaKustuta
  3. To Anonymous: Ma tean, et peab ise avalduse tegema, 25.08.2011 tegingi kõik avaldused korraga. Ma lihtsalt imestan, et kuidas nad nüüd lausa ise meelde tuletavad ja pakuvad ;)

    VastaKustuta
  4. Mu lapsed said täna päätoset. Jeeeee!!! Mõlemad turvapiiris alates 1.07.2011. Lõpuks ometi hakkas midagi positiivset ka paistma. Uhhhhh!!:a olen niiõnnelik, et ma ei viitsi isegi haige olal enam. Eile õhtul oli palavik ja täna ka vist vähe. Ja õhtul on firma jõulukas. Arvake ära, kes tähistab!!?? :D
    Nüüd veel oodata, et ehk hakkavad muud asjad ka liikuma lõpuks.
    Edu kõigile võitlustandril!!!

    VastaKustuta