Lehevaatamisi kokku

neljapäev, 1. september 2011

Esimene aste Soome karjääriredelil läbitud.


Ja täitsa elus olen :):)

Ühesõnaga sai kvalifikatsiooninorm täidetud ja võin edasi järgmisse vooru liikuda.
Et see esimene aste Soome karjääriredelil läbida, tuli mul tööd teha 40 päeva ja läikima lüüa 691 bussi ( seega ca 17 bussi päevas ).
Selle ajaga suutsin ma bussipõrandatelt kokku korjata ei rohkem ega vähem, kui 31,18 €. Päris hea tulemus, kui arvestada, et see on kogunenud münt mündi haaval ;) Mündid jagasin juba laste vahel ära - kummalegi 15 €. Jätsin 1,18 € hea töö eest omale ka :):):)
Üllatavalt palju pillatakse/kaotatakse 2 € münte!

                  31,18 € = 487,85 EEK-i :) Täpselt sellisel kujul nagu need leidsin.

Mina ise muidu ei arvuta eure eekideks ümber, sest ma ei näe sellel ümberavutamisel mingit mõtet. Me teame ju kõik, et EURO hindasid ei tõstnud :):):):):):D
Kui ma poest midagi osta tahan, siis seostan asja väärtuse põhimõtteliselt terve kuupalgaga ja siis otsustangi, kas osta või mitte ;) Lihtne.

Mida tarka ma seoses selle tööga avastasin?
Kõige suurem avastus oli see, et “Fairy” puhastab VÄGA HÄSTI aknaid.
Tühja aknapesuvedeliku pudelisse tuleb vaid 2 tilka “Fairy´t” panna, ülejäänud osa vett ja ongi täpselt õige kogus tõhusat vedelikku valmis. Ja hinnaks tuleks sellele 0,00005 €, mitte 2-3 € nagu  aknapesuvedelikud muidu maksavad ;) Proovige järgi ;) Mina seda nippi varem igatahes ei teadnud ja ostsin poest aknapesuvedelikke.
Puhastusmaailmast ma muud juurde ei õppinud, sest moppi ja tolmulappi olin varem ka käes hoidnud ;)

Suhtumine oli kõikide bussijuhtide poolt kusjuures väga 5.
Keegi ei vaadanud ülevalt alla a la sa oled koristaja, mina kunn :) Oli bussijuhte, kes eriti juttu ei ajanud ja oli neid, kes jäid kohe pikemalt lobisema. Üks naisbussijuht oli kohe eriti tore. Temaga leidsin kuidagi iseenesest selle mõnusa jutusoone. Vahetasime minu viimasel tööpäeval omavahel ka telefoninumbreid. Ütlesin, et helistan talle umbes aasta pärast ja kutsun kohvile, sest aasta pärast võin juba kõigest rääkida, mitte ei pea soome keele kallal enam kokutama :):) Ta ütles, et ma võin juba varem helistada :) Tean, et on soomlasi, kes teevad ees ühte nägu, aga tegelikult neavad tagaselja nii, et vähe pole.Temas ei ole/olnud seda teesklust. Üldiselt on mul inimeste suhtes vaist õige olnud. Ei teagi, kas see on vaist, kõhutunne või miski kolmas asi ;) Igatahes selle naisterahvaga kavatsen ma kohe kindlasti tulevikus ühendust võtta ;) Ta on umbes 45-aastane nelja lapse ema, kusjuures viimane laps on Karoliniga sama vana.

Helistasin täna ka työvomatoimisto´sse ja ütlesin, et sooviksin tööd leida. Nemad küsisid minu viimast töökohta, henkilötunnust, registreerisid mu seejärel nipsti oma arvutisse ära ja ütlesid, et ma läheksin kümne päeva jooksul koos dokumentide ja lõputunnistustega työvoimatoimisto´sse koha peale.

Teisipäeval saab siis jälle veidike asju ajada, sest lähen “L&T”-sse oma tööriideid tagasi viima ja võtan sealt vajalikud paberid. Työvoimatoimisto´sse lähen siis ka oma nägu tutvustama ja muidu asjatama. Kõige lõpuks võib suuna politseisse võtta, sest lahutusetunnistus jõudis kenasti kohale, seega on vajalikud paberid kõik koos ja võib lapsed arvele võtta. Kui politseis ajad jonksus, siis kohe maistraatti ja sealt edasi KELA-sse.

Aga enne veel, kui tuleval nädalal asjaajamised pihta hakkavad, sõidame Eesti seenele :):)
Kuuseriisikad, hoidke oma kübaraid!!Ah, hoidke jub ajalgu kah :):):)

10 kommentaari:

  1. Kusjuures ongi nii, et kui Eestis koristaja pole inimene, siis Soomes väärtustatakse seda ametit. Sest tegelikult on see ju raske ja vastustusrikas töö.!

    VastaKustuta
  2. raske - nõustun.

    vastutusrikas? mis mõttes?

    olen ise tudengiajal 2 aastat koristajana töötanud ja no.. vastutusrikas see amet nüüd küll ei olnud?

    VastaKustuta
  3. Ju olid sa siis sellises kohas tööl, kus nn "lõdvalt" sai koristada.
    Vastustsrikas just selles mõttes, et PEAB korralikult koristama. Ei saa lubada sellist asja, et "ahh, täna ma ei viitsi seda või toda kohta/masinat pesta". Nii mõneski kohas on halvad tagajärjed kui oma tööd korraliklt ei tee!

    VastaKustuta
  4. kas Eestis siis ei PEA oma tööd korralikult tegema? ma arvan, et samad nõudmised peaksid kehtima ka Eestis. pole küll ise koristajana töötanud, aga usun, et ka Eestis peaks oma tööd korralikult tegema. Pigem ongi siis asi suhtumises - et Eestis koristajad ei teegi korralikult, sest raha niikuinii ju ei saa. ja siis soomes tehakse korralikult, sest raha saab ju rohkem;) ma nõustun ka siiski pigem teise anonymusega, et raske on koristaja töö küll, aga vastutusrikkaks peaksin pigem ikka nn vastutust elude/ saatuste jne eest;) kuhu me, selliselt defineerides, paigutame arsti jms. elukutse "vastutusrikkuse"..

    VastaKustuta
  5. Pole just õige koht, kus vaielda sel teemal. Aga ma ei kirjutanud, et Eestis ei pea tööd korralikult tegema. Kirjutasin, et Eestis pole koristaja inimene. Või pigen Eestis elava eestlase jaoks.
    Eks igas ametis on töötajal vastutus. Olgu see arst, ehitaja või koristaja.

    VastaKustuta
  6. Ütlen ka sõna sekka :):)
    Olen sellega nõus, et koristaja töö on tegelikult raske. Minul hakkasid näiteks sellest akna nühkimistest randme - ja õlaliigesed täitsa valutama. Noor invaliid :) Ma ei saaks öelda, et ma mingi siidinäpp olen ja varem tööd poleks teinud. Olen rüganud ka 16 tundi järjest, aga et mõni liiges valutama hakkaks - seda polnud varem nüüd küll juhtunud :):)
    Kas töö on vastutusrikas sõltub vast sellest, kus parasjagu töötada. Kui mina oma busse nühkisin, siis ei vastutanud ma tõenäoliselt millegi eest, sest bussi üldpilt peab puhas olema ja kui seal mopiga korra üle käia ja prügi ära korjata, siis ongi üldpilt juba puhas. Samas, kui kõiki klaase puhtaks ei saanud nühkida, siis ei juhtunud ka midagi, sest järgmisel päeval olid klaasid jälle sama määrdunud. Ma ei saa aru, kuidas reisijad need klaasid alati nii ligaseks suutsid teha! Ronisid terve kehaga klaasi peale w ? :D:D
    Samas, kui kusagil sviite või ülemuste kabinette või muid tähtsamaid objekte koristada, siis peaks vast mõtlema küll, et kas kõik sai ikka ilusti puhtaks?! Kui ei saanud, siis oleks vast peapesu garanteeritud ;;)
    Minul siis selline arvamus ;)

    VastaKustuta
  7. Arvan et klaasid ligased hingeòhust:) aga mine tea. hmmm minu meelest ka koristaja on inimene ja tòò nagu tòò ikka. ja pealegi kusagilt peab ju alustama. Minagi, kui kolin siis alustangi koristamisega siis kassiiriks peale seda mòned keelekursused, eksamid kui vaja ja siis alles- selleks vòib muidugi aastaid kuluda- siis alles làhen ja teen seda tòòd mida tegelikult teha tahaks.

    VastaKustuta
  8. Klaasid on tegelikult rasused - seda on kohe silmaga aru saada. Kui panna käsi vastu klaasi, siis jäävad kohe ka jäljed. Lihtsalt ma ei suutnud aru saada, kuidas inimesed üle terve klaasi ( no peaaegu) ronida viitsivad :):)
    Tööde suhtes on Sul õigus. Kusagilt peab alustama. Vaikselt muudkui parema töökoha poole sammuda ja kui keel oskus lõpuks suurepäraseks saab, siis tuleb leida/teha tööd, mis omale meelepärane on ;)

    VastaKustuta
  9. tere, tere,
    tore su blogi lugeda.
    Vöin vihjata, et mu mehel on koristusfirma ja aknaid pestaksegi soojal ajal ( kevad,suvi,sygis) fairyga, köige parem variant.Neil objektideks sajad ja sajad aknad.
    Talvel vesi jäätub siis pead kasutama aknpesuvedelikku, palju on sooduseid,saab odavalt. Viimane talv oli ykskord isegi 2euroga 5l kanister.
    Kui keeleoskus edeneb on siin head edenemis vöimalused. Soome koolitab ilma rahata ja näiteks tervishoid on hea ala, kui see on vastuvöetav sulle. seal on palju erinevaid ameteid mida öppida ka.
    Jaksu !

    6 a soomes olnud

    VastaKustuta
  10. Jep, see on väga hea, et Soomes sedasi koolitatakse, kindlasti kavatsen midagi ja kuhugi õppima minna.

    Tänud ;)

    VastaKustuta