Lehevaatamisi kokku

teisipäev, 9. august 2011

Sipsti Eestis käidud

See oli tõesti sipsti käidud. Jõudsin reedel töölt koju kell 03:15, magama sain vast 04.00 ajal, et siis kell 08:00 ärgata ja Helsingi poole sõita ning sealt  siis Ennu laevaga Tallinnasse :) Igatahes peale kella 16:00 jõudsime sohvoosi :)
Kodus, aknalaual, lilled lausa õitsesid :):) Oleks ma ise neid “kastnud”, siis ma poleks vist küll mingeid õisi näinud. Ma olena ju selline tore “lillearmastaja”, et ma ei suuda isegi lilli kasta – ju ma siis ei leia seda 5. minutit, et neid joota. Üks sõber kinkis mulle 2 aastat tagasi sünnipäevaks poti luuderohuga, aga “tänu” minu kastmisele suri ta janusse ja kui sõber millalgi hiljem külla tuli ning minult küsis, et kus potike on, siis oli ikka päris häbi öelda, et lill ära kuivas :(:( Ühesõnaga minule pole mõtet potililli kinkida. Hetkel vähemalt küll mitte, mine tea – äkki 5.aasta pärast on teised tuuled.
Kui kodinad ja kotid tuppa oli veetud, siis läksime loomulikult kohe ka Abbit üle kaema. Tänu sellele, et Marite ja ema seal korra niitnud olid, siis polnudki muru nii väga pikk. Aiamaa ja maasikapeenrad jätsid muidugi soovida – uskumatu, et ühe kuuga võib selline rohi kasvada! Rohisin just enne Soome kolimist peenrad kenasti puhtaks – kui poleks rohinud, siis oleks vist luubiga sealt maltsa vahelt neid juurvilju taga otsinud :):)

Loomulikult otsustasime me pühapäevase päeva muruniidukite taga veeta. Seega tuli siis 10 tundi niidukiga jalutamist. Trenn oli nii kõva, et vasaku jala põlv hakkas lausa streikima – eks vana ka juba :) Õnneks elasime selle pühapäeva kenasti üle ja kõik sai niidetud, no välja arvatud õunaaed, sest seal oli juba paras heinamaa. Õunaaiale kallale lähme septembri alguses, kui veidike pikemaks maandume. Siis on küll vaja trimmeriga hein maha võtta, rehaga kokku riisuda, ära vedada ja siis niidukiga üle lasta( kui niidukiga on üldse tarvis lasta, sest Tarmo on meil suht meister trimmerdaja ).
Põhimõtteliselt saime Abbilt minema alles peale kella 20:00, siis polnud enam muud, kui asju pakkima. Abbilt võtsime loomulikult söögipoolist kaasa: kartulit, porgandit, peeti, sibulat, kurki ja maitserohelist. Tomatiga ei vedanud veel välja, sest need mugulad seal varte küljes olid alles peris rohelised. Eelmisel talvel saime ka neid talverõõme nautida, kus katused sisse kukkusid. Meie kasvuhoone ei pidanud samuti selle lumekoorma all vastu ja kokku see varises.

                               Oli ilus talv , aga kaastunne kasvuhoonele  :(                                        
Käisime küll lund maha lükkamas, aga kasu ei mingit. Mõtlesimegi kevadel tükk aega, kas hakkame sellel aastal üldse tomatitega jändama või mitte. Otsustasime ikka teha, aga tundub, et venitasime vist liiga kaua, sest on augusti kuu ja tomatid ikka veel rohelised. Eks ilmad ka juba jahedamad...vist ...:) Noh, pole hullu – saame ka ilma tomatiteta hakkama. Oma juurviljal on 2 plussi : tean, et juurvili on puhas – ei mingit väetist või keemiat ja teiseks jäävad rahakotti ikka päris mitmed eurod alles :):):)

Esmaspäeva hommikul oli äratus kell 04:45, Turus olime 13:00, tööle kimasin 17:30, töölt koju 01:00 ajal. Selline kiire ja tegus päev. Terve nädalavahetus oli nii kiire. Ei saanud arugi, et Eestis olime - ei mingit grilli ega lõkke-leiba!! :):) Eks pigem sellepärast saigi käidud, et lapsed tagasi tuua.

Täna käisin niisiis Karoliniga arsti juures. Kuna vihma kallas kui  oavarrest, siis Tarmo oli kodus ja mässas Janeliga ( tal pole sellise ilmaga katusetöödel midagi peale hakata).
Kell 09:30 oli aeg – ei olnud siin mingit pikalt magamist. Vaja vist juba harjuda, et magamine pole enam minu jaoks :):):)
Teadsin täpselt kuhu minema pean ja mingit maja/aadressi otsimist ei olnud. Ah jaa, midagi pidin küll otsima – maja läheduses ei olnud mitte ühtegi vabat parkimiskohta! Tegin selles piirkonnas lausa 2 tiiru, et äkki mõni koht vabaneb, aga ei midagi - nii pidin siis auto kaugemale jätma. Olgugi, et tulin kodust ära ajavaruga, hakkas kell juba kukkuma. Ma olen ju selline inimene, kes ei hiline kunagi ja KUI näen, et hilinema hakkan, siis ajab see mind nagu...eee...pahaseks?! Ma ei oskagi tegelikult selle kohta õiget sõna öelda – närvi?pahaseks? - no midagi sinna kanti. Kes samasugune on, siis see teab omast käest  ;) Hilinejate peale olen ma küll pahane ja talle mainin ma alati ära, KUI mitu minutit ta ikka hilines :) See mu järjekordne kiiks. No, kui helistatakse ja öeldakse, et hilinetakse, siis ma loomulikult ei pahanda :)
Igatahes meie jõudsime arsti ukse taha ikka õigel ajal, isegi 5 minutit oli veel varu. Parkimitasuks kulutasin 1 € ehk ca 45 minutit.

Arst oli väga vinks-vonks. Jutud saime aetud, välja arvatud, kui ta vaktsiinipassi kohta küsis, sest ma ei teadnud, kuidas soome keeles vaktsiinipass/vaktsiin on. Polnud hullu midagi, käte abil saime selle selgeks. Arst kuulas kopse, vaatas kurku-kõrvasid-mandleid, katsus kõhtu ja tegi muid selliseid tavapäraseid toiminguid. Seejärel andis ta saatekirjad nii röntgeni, kui ka analüüside jaoks. Läksimegi kohe otse röntgeni eesruumi, istusime toolidele  ja hakkasime oma  korda ootama. Kui me seal ootasime, siis loetlesin ära, et enne meid on röntgenisse veel 4 inimest. Mõtlesin seejärel, et kui me peame väga kaua ootama, siis saab parkimisaeg juba läbi ja trahvi küll saada ei tahaks. Panime ruttu joped selga ja jooksime koos siis auto juurde( ca 300 m), kus ostsin veel 2 € eest aega, seega ca 1,5 tundi ning jooksime seejärel ruttu röntgenisse tagasi. Ootasime oma 5-10 minutit, kui saime juba pilti tegema minna ( kella ma tunnen, aga niisama ajataju on mul suhteliselt nullilähedane ). Kopsudest tehti 2 pilti : eest ja küljelt. Peale röntgenit läksime kohe kõrvalmajja, kus asus laboratoorium. Alustuseks võeti veenist verd ja seejärel anti hunnik analüüsitopse kakaproovide jaoks :):) :):) Kakaanalüüse peab siis andma 3. erineval viisil - küll segama ja puhtal kujul :):):) Doktor Virge hakkab siis kodus analüüse kokku miksima :)
Nii meie visiit arstile siis mööduski. Kokku läks aega alla 2. tunni.
Ühtegi euri visiidi ja toimingute eest ei küsitud, olgugi, et Haridusametist öeldi, et tasu on ca 30 €. Äkki siis küsivad, kui tõendile järele lähen? Ei tea, aga eks siis paistab ;)

Koju jõudes oli postikana meile Janeli lasteaiast kirja toonud, kus oli märgitud, et laps on alates 15.08.2011 kenasti lasteaed vastu võetud. Lisaks veel paber, kus vanemad peavad oma tulud kirjutama ja selle järgi arvutab siis keegi asjapulk välja, kui palju lasteaia tasu hakkab olema. Tutvumispäev on meil niisiis homme.

                                               Sisse-välja, sisse-välja, sisse-välja :)
Kuna kool läheneb ja ajame igasuguseid kooliga seonduvaid asju, siis on Karolinil ka juba päris suur hasart sees ja tahab juba nii väga juba kooli minna. Oma kooliasju on ta vist juba 10 korda kotti pannud ja siis uuesti välja võtnud :):) Mulle meeldis ka alati oma uusi kooliasju imetleda ja neid ühest nurgast teise tõsta:) Mõistagi peame nüüd kodus ka kooli mängima. Kui tavaliselt oleme meie Janeliga õpilased, siis sel korral on Karolin ikka ise ka õpilane, sest temal on ju uued kooliasjad :) Mina pean siis hetkel pedagoogina eksisteerima ;)

Nüüd lähen olen  siis ise ka natuke õpilane ja õpin soome keelt ;)

5 kommentaari:

  1. Suur tänu info eest:) Ka meie lastel seisab ees Soome kooli minek. Täna suhtlesime kooliga, kuid sealt öeldi, et nende koolis pole välismaalaste öpetamise kogemust ja peaksime pöörduma rahvusvahelisse kooli, mis on meie linnas olemas. Mötlesin nyyd igaks juhuks ka sinna haridusametisse pöörduda, kuid oskad Sa öelda,kuidas see täpselt soome keeles kölab? Koulutusammatti pole vist öige?

    VastaKustuta
  2. ^haridusamet on opetushallitus ehk siis www.oph.fi

    Arstiarve saadetakse Soomes enamasti koju kui oled nö. avaliku tervisehoiu teenust kasutanud.

    VastaKustuta
  3. Hei Virge, see hilinemisekiiks on mulle väga tuttav teema. Sa oled ennast suht leebelt kirjeldanud, et pisut pahane või nii, mina olen nagu keev pada kui kusagile minekuga aega napiks hakkab jääma :)
    Päikest!

    VastaKustuta
  4. Tere Virge,
    palun kas Sa oleksid nii kena ja kirjutaksid mulle kaire.kenk@ohtuleht.ee. Kirjutaksin Sulle muidugi ise esimesena, aga kahjuks ei leia kusagilt Sinu meiliaadressi.
    Koostan nimelt Eesti ja Soome toidukaupade hinnavõrdlust ja Sinu tähelepanekud kuluksid väga ära.

    VastaKustuta
  5. To Kristi : vot, vot, siin umbes sama :)

    To Kaire: tehtud ;)

    VastaKustuta