Lehevaatamisi kokku

kolmapäev, 29. juuni 2011

Kolimine

Aeg on jälle märkamatult edasi läinud. Jaanipäev on läbi, liha söödud ja jaanituli põletatud.


                                                  Imetlevad jaanituld

Vahepealne aeg on põhiliselt pakkimisele, õmblemisele, niitmisele, pakkimisele, õmblemisele, pakkimisele, niitmisele, pakkimisele, õmblemisele, niitmisele ja veel kord pakkimisele kulunud. Õmblemisele kulus sellepärast nii palju aega, et Marite pisipiigale oli tarvis enne kolimist beebitekk valmis meisterdada- muidu... :):))Tekk on siis meisterdatud spetsiaalselt Marianile koos sünni kuupäevaga, kellaajaga, kaaluga, pikkusega, koduaadressiga, issi-emme autodega, tähtkuju ja Jänku aastaga. Kõik oluline info, mis ainult tema kohta käib :) Tekk on parajalt suur ( 2x3 m), nii et Maian saab end seal peal rullida küll :)
                                                         Marian´ile - just for her :)

Täna, 29.juunil, on käes kolimispäev.
21.juuni saabus liiga kiiresti, et ei jõudnud korralikult reageeridagi, kui päev juba otsa sai :) Niisiis kolimegi täna. Eile sai terve päev veel pakitud ja bussi asju paigutatud, absoluutselt kõik priud-praod on täis topitud. Isegi mu jalgeesine on asju täis:) Äraütlemata palju kraami mahub sellesse B-kategooria bussi. Kõik hädavajalik mahtus peale ja rohkemgi veel. Bussi laenasime muide sõbralt “aitäh” eest ;)
Äratus oli kell 05:00.Eile õhtul ei tulnud kohe kuidagi und, sest peas oli niiiiii palju mõtteid. Jäingi alles 03:00 magama. Seega võib arvata, et see tõusmine eriti lihtne polnud :)

Tahate küsida, et milliseid mõtteid see kummaline aju täis oli, jah? No näiteks selliseid: Millise töö ma leiaks? Kas Tarmo saab ikka kohe tööle?Kuidas Soomes kiiremas korras ravikindlustuse saaks? Lasteaia kohad? Kuidas lapsed kohanevad? Kas see hetk ongi nüüd käes, mil Soome ära sõidame?Kas ma peaksin omale kolm korda vastu paremat põske lööma adumaks kuhu ja millesse ma meid vedanud olen :):):) ? Äkki asjad ei lähegi nii nagu mõtlesime? Võimalikud tagasilöögid? Millised vajalikud esemed kolides maha jäävad? Kas vean oma soome keelega ikka välja?Mitu nõudekirja Swedbank meile sellel kuul saadab? :):)
Ühesõnaga küsimusi ja mõtteid, millest mõelda, on ikka hulgim.

Täna kolime asju, aga koos lastega on plaanis ära sõita reedel, 1.juulil.

Mis muret teeb?
Kõige pakilisem probleem on muidugi töö leidmine. Nii minul, kui ka Tarmol. Usun, et Tarmol ei teki tegelikult raskusi, vähemalt üks toitja oleks siis olemas. Tähtis on just see, et mina ise tööd leiaks, sest põhimõtteliselt töölepinguga algabki Soomes elu, sest siis saad isikukoodi. Ilma selleta pole sa Soomes mitte keegi – persona non grata! Töölepinguga algab põhimõtteliselt kõik Alles peale seda saab hakata miskit taotlema: lasteaia kohti, elamislube jne. Kusjuures alalist elamisluba saab taotlema hakata alles siis, kui oled paar kuud sissetulekut omanud. Kui paar kuud on kenasti tööd tehtud, tuleb koos töölepingu ja kindla elukoha andmetega politseisse minna ja taotlus teha. Kui taust kenasti puhas ja sissetulek garanteeritud, siis üldjuhul need load ikka saab. Vähemalt need tuttavad, kes on viimasel ajal Soome kolinud, on protseduurid läbinud sellistel tingimustel. Kuidas reaalselt läheb, näitab jällegi aeg. Ühesõnaga hetkel on kõige tähtsam see, et leiaksin töö!!
Hetkel ma isegi ei vali, sobib ükskõik milline töö, sest seda on hetkel lihtsalt vaja. Olen Soome tööandjatele ikka CV-id ( koos enda ja pere tutvustusega) saatnud – valimatult ja kõikjale :):) Kas minus kajastub juba meeleheide?? Ei, seda ei saa öelda, lihtsalt teadmine, et töölepingut on vaja, paneb hetkel kõigega leppima. Alates aknapesijast kuni kojameheni ;):)

Minu hea sõber on ikka öelnud, et eestlase karjäär Soomes algab koristaja ametiga ( eks see käib pigem naissoost eestlaste kohta, kes soome keelt piisavalt ei valda). Loomulikult ei ole minu unistustesse kunagi kuulunud see, et ma Soome koristajaks/kojameheks kolin :):):) , AGA kui minu pere heaolu( põhimõtteliselt Soomes ellu jäämine ) sellest sõltub, siis ma lihtsalt teen seda....kõhklemata.
Politseinikust koristajaks :):) - pole paha karjäär!
Kui nüüd ilma ironiseerimata, siis arutleme teemat veel edasi....Ok, algul koristaja. Tegemist on tõenäoliselt kõige madalama töökohaga – igas riigis. See juba näitabki seda, et enam allapoole ei saa, siis jääb üle vaid tõusta. Tundes iseennast, siis tean, et kui olukord nõuab, võin alustada kõige madalamalt, aga see ei tähenda, et ma sellega lepin. Ma ei ole väga ambitsioonikas ja ei unista mingitest kõrgest kohadest, aga ma tean, mida TAHAN ja tean, mida EI TAHA. Loomulikult on mul seoses Soomegagi oma visioonid, aga nendest ma täna ei kirjuta. Millalgi peaks ka nendest kirjutama, siis 2-3-4 aasta pärast on hea näha, kas läks nii nagu mõtlesin :):)

Minu murede mure on aga see, et KUI ma leian töö, siis mis saab Karolinist?
Janeliga poleks probleemi, sest tema saab 2 nädala pärast ( kui tööleping sõlmitud l) lasteaia koha. Lasteaia avaldustel on isegi lahtrid küsimustega, kas kohta on vaja nädalavahetuseks? Õhtuks?Ööseks? Arvestatud on igatahes kõigega. Seega Jantsuga probleeme ei tohiks olla.VIST. Karolin on aga koolieelik ja tema lasteaeda ei saa. Ma tegelikult 100% ei tea ka, äkki saab. Soomes on ju ka kindlasti perekondi, kellel pole koolieelikut töö ajaks kellelegi hoidmiseks anda ja üksi koju ka ei saa nagu jätta. Seega ei tasu mul VIST hetkel mõtlemisega juukseid halliks ajada, vaid oodata. Nagu ma varem öelnud olen, siis:kes muretseb enne kui tarvis, see muretseb rohkem, kui tarvis.

Aga KUI mingit kohta Karolinile lasteaias ei saa, siis variandid on järgmised:
Variant 1.Tuleb leida õhtune/öine töö – kui Tarmo on kodus, siis mina tööl. Kui mina kodus, siis Tarmo tööl. Tarmo ei arva sellest muidugi midagi, sest tema jaoks poleks see mingi elu. AGA, kui ALGUSES on sedasi tarvis, siis lihtsalt on tarvis.
Variant 2.Tuleb leida lapsehoidja, kes kuni augusti keskpaigani Soomes meie juures elab. Töötu sõber, kes Sa päevad läbi kodusseinalt tapeedimustrit imetled, tule välismaale :):):) Meie poolt on söök, elamine, Juku Veepargi pilet ja 200 € kuus taskuraha( ikkagi 4 x rohkem, kui Eesti töötu abiraha) :):) Seega, kes usaldusväärset lapsehoidjat teab – andke teada – tõega ;)
Variant 3. Tuleb Karolin usaldusväärsetele inimestele 1,5 kuuks hoida anda. Variant, mis mulle endale tegelikult kohe üldse ei meeldi, sest tahan, et lapsed oleksid Soomes ja saaksid keelt/elukohta tundma õppida. See ongi pigem selline mõttesähvatus.
Variant 4. Tuleb leida VÄGA hea tööandja, kes arvestab kohe alguses, et mul on 2 last :) Kas saaks tööaegasid kuidagi laveerida või võtaks esialgu kasvõi poole kohaga tööle.
Variant 5. Rohkem variante pole.

Eks see esimene variant peab kõige reaalsem olema, olgugi, et mulle endale meeldib teine variant.
Ei me ette tea, mis elu meil tuua võib, kuid ometi see mis peab, tuleb kindlalt kõik !! :)

Laev liigub... mõtted liiguvad..... aga internet hakkab vaikselt-vaikselt hääbuma, seega moi-moi, kuni järgmise netiühenduseni ;)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar