Lehevaatamisi kokku

kolmapäev, 29. detsember 2010

Töö otsimine

Olin siis eile nii tubli, et saatsin 9 tööpakkujale enda tutvustuse ja CV.
Täna saatsin veel 6 tööpakkujale. Kokku seega siis 15 !
Loomulikult ma enne uut aastat mingit vastust ootama ei hakka, olen selles suhtes realist :)
Mis ametikohtadele ma siis saatsin?

7 x turvatöötaja
4 x pakkija
2 x laotöötaja
1 x lasteaia kasvataja
1 x aiandusega seotud

Kas nendele peale pühi vastuseid ka tuleb, seda ei oska ma öelda. Eile käis kabinetis töökaaslane ja ütles, et soomlased on nii laisad ja nemad küll kirjadele ei vasta. Lohutasin ennast sellega, et kui ei vastatagi, siis lähen Soome koha peale ja hakkan tööd otsima. Esialgu siis üksi, elukaaslane jääb lastega Eestisse. Küll ma midagi ikka leian :) Ma muidu ei jäta ! :) Minu kindel soov on siit ära minna ja ma LÄHEN ka ;)

Kui vaja, siis alustan kasvõi koristajana, seda senikaua kuni soome keele suhu saan ja eksam tehtud on.  Keelebarjäär on praegu see, mis hetkel takistab. Aga sellest pisiasjast saame kenasti üle :D:D

Täna helistasin  notarisse ja küsisin apostillimise kohta. Apostillimine tähendab siis seda, et dokumendid tõlgitakse ametlikult soome keelde ja Soome riik tunnustab neid siis ka  dokumentidena (ilma apostillimata ei tunnista).
Apolstillida on kindlasti vaja laste sünnitunnistused. Oma  kooli lõputunnistused lasen ka ära apostillida, siis neid on kohe hea seal kasutada, kui keel suus ;)

Notarist soovitati Perekonnaseisuametist selline üldpaber küsida, kus on peal laste sünnid, enda elukoht ja muud sellised olulised andmed, mis Soomes vaja võib minna. Kui sealt küsida, siis pidi soodsam olema apostellida, sest sel juhul tõlgivad nad ühte paberit, mitte 3-4 ;) Notari tädi oli hästi tore ;)

Hakkan neid asju ajama kohe jaanuari alguses.

Praegu aga uurin endiselt töökuulutusi, otsin korterit ja loen  netist Helsingin Sanomat. Ühesõnaga praktiseerin keelt ( omast arust  :) ).
Omaette räägin ka kusjuures :D Kui mõnda sõna ei tea, siis klõpsan kohe Googel tõlkesse :)

Kui keegi ukse vahelt sisse vaataks, siis saadaks vist Paldiski mnt-le  ära :D

4 kommentaari: