Lehevaatamisi kokku

teisipäev, 28. detsember 2010

Kuidas Sa seda Soome kolimist endale ette kujutad ?

Vot sellise küsimuse esitas minule eile Tarmo.
Mis ma talle vastasin?
Vastasin, et pakime asjad kokku ja sedasi lähemegi :)
Tundub lihtne jah? Ega see minek nii väga lihtne tegelikult polegi. Ausalt öeldes pole ma sellele isegi konkreetselt veel süveneda jõudnud. Peale sellist küsimust hakkasin ka ise selle üle juurdlema.
Lihtne oleks see, et pakin asjad kokku, viskan auto peale, sõidan Soome, tõstan asjad kottidest välja, järgmisel päeval viin lapsed  kenasti lasteaeda ja ise lähen tööle ;) :)
Aga reaalsus?
Tegelikult kujutan ma asju ette nii:
Kui me oleme omale kindlad töökohad koos töölepingutega  leidnud, siis peaksime nii 2-3 päevaks koos Tarmoga Soome minema, et vajalikke paberid korda ajada- käia läbi kõik  Poliisid, Maestraatid ja Kelad :) Kui need 3 kohta läbi on käidud, siis ei tohiks enam suuri muresid vist olla ;):) Soomes saame sel ajal tasuta ööbida/ olla, sest Espoos on üks tuttav ees ja ta pakub lahkelt öömaja :)
Paberimajandus pidi Soomes venima, nii et sellega peab kannatust varuma!
Samal ajal, kui  Soomes neid pabereid ajame, tuleb leida ka korter, kus elama hakata. Säästud tuleb sokisäärest välja võtta, et kuidagigi sealset elu alustada (kolmetoaliste korterite üürid jäävad kusagil 700-800 euri kanti). Kui nende päevade jooksul saab võimalikult palju asju ära aetud, siis tuleme tagasi Eestisse ja hakkame rõõmsalt asju pakkima, et siis mõne päeva pärast jälle tagasi Soome sõita. Ja seekord siis juba lapsed lasteaeda viia ja ise tööle.
Loomulikult ei korja me mingeid kappe ja voodeid kaasa, sest see on mõttetu tegevus. Mööbel ja muud säärased asjad jäävad kõik kenasti Eesti kodusse  meid ootama, kui siin kodus käime. Kaasa võtame esmavajaliku , riided, lastele mänguasjad jne ( laste mänguasjad on muidugi esmatähtsad :D:D ). Soomes on selles mõttes hea, et korterid, mis välja üüritakse on koos köögimööbli -ja tehnikaga, koridoris ja tubades on suured riidekapid ( ma ei tea , kas kõikides korterites, aga enamikes küll, mida vaadanud olen). Põhimõtteliselt oleks vaja ainult voodeid, et sisse kolida ja seal elama hakata.  Ise olen mõelnud, et päris Helsinki lähedale ei tahaks nagu kolida, mulle meeldiks raadius Helsinkist umbes 150 km. Kas Salo, Lahti, Hämeenlinna, Kouvola või Kotka kant. Isegi Turku sobiks, sest seal 3-toalised korterid 500-600 euri ;);) Eks me peame muidugi arvestama sellega, kus tööd on.

Selline on minu ettekujutus praegu. Ei oska aimatagi kuidas tegelikult läheb ;)

Kui paberid kõik korda saab, siis see kolimine polegi mingi küsimus. Alguses esmavajalikud asjad kaasa ja iga kord , kui eestis käime toome vajalikke asju juurde. Lihtne ja loogiline :):)

Seega võin ma järeldada, et vastasin siiski elukaaslasele õigesti - pakime ja läheme ;)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar