Lehevaatamisi kokku

neljapäev, 15. oktoober 2020

Saagikoristusaeg

Eelmisel aastal ei saanud ma külvamisest, rohimisest, kastmisest ja saagikoristusest kirjutada, sest see oli aasta, mil mul aiamaad polnud. Enne seda oli kümme aastat. Aastake oli pausi ja nüüd siis jälle. Rahalises ja ajalises mõttes ei ole loomulikult see aiamaal müttamine mõttekas, AGA kuna me kõik teame, milliste kemikaalidega poes müüdavaid saadusi kasvatatakse, siis ma ikkagi eelistan seal aiamaal mässata. Ühesõnaga mürgivaba juurvilja soov pani asja paika. Aiamaa saigi eksprompt valmis tehtud. Kui kevadel isegi oli aega seal mässata, siis suve jooksul tuli muid toimetusi peale ja aiamaa jäi unarusse. See oligi mul põhimõtteliselt vaeslapse rollis, kes pidi leppima selle ajaga, mis mul üle jäi. Eks ma siis aeg ajalt ikka käisin ja niitsin aiamaalt muru ära ja kui malts juba väga kõrgeks hakkas kasvama, siis korjasin selle ka ära. Pean nentima, et ülemäärast armastust mu köögiviljad sellel aastal igatahes ei saanud, sest tõesti - mind lihtsalt ei jagunud igale poole! AGA ma pean ütlema, et sellest vähesest hoolest, mis mul jagada oli, sain üllatavalt palju vastu:

Iga päev käin natuke korjamas

Kohe näha, et mürgivaba kraam - isegi ussid järasid :)

Ma olen selle saagikoristuse sisuliselt viimasele minutile jätnud, kohe-kohe tulevad miinuskraadid. No ei ole varem saanud, sest kogu aeg on muud kohustused. Täna, kui oma matast tulin, siis mõtlesin, et 
hakkan kodus majandama, aga ilm oli nii hea, et võtsin end kokku ja läksin ikka krundile.
Kui ma nüüd elu- ja viljapuudele aia ka ette saaks (kitsede-jäneste kaitseks), siis võin krundi talvepuhkusele saata küll. Ma kohe tunnen, et power on täitsa otsas ja ei kisu enam toimetama. Nii on tegelikult igal aastal. Paar kuud tuleb lösutamisaega ja siis hakkan oma lõkkepäevadega jälle pihta. 

Ok, ma ei pidanud oma kadunud powerist kirjutama, vaid sügissaagist :)

Kevadel panin suure laari igasugu seemned maha: peet, porgand, naeris, kurk, kaalikas, redis, till, hernes. Redist panin loomulikult veerand peenart. Ja mitu redist ma söögiks võtsin? Suure ümmarguse nulli! Järgmisel aastal panen ainult ühe rediseseemne. No ok, võibolla isegi kaks :):):):)

Herneid panin kaks rida ja see oli asja ette, sest need oli tõesti maitsvad. Sibulat panin ühe laia peenra. Kuna seda kulub mul üsna palju, sis panen järgmisel aastal redise asemel hoopis sibula. Kurk oli sel aastal kuidagi niru - natuke nagu oli, aga mitte nii palju, et sisse teha (mitte, et ma nüüd ohrtalt sisse oleks tahtnud teha). Porgand ei tulnud esimese hooga üles ja seda pidin kaks satsi panema. Peet ärkas hilja ja ma ei mäletanud kuhu ma seda peeti panin ja kuhu mitte. Kuna arvasin, et mul jäi üks peenar tühjaks ja külvasin sinna saialille. Hiljem tuli välja, et olin sinna ka peeti pannud ja nii need mul seal kahekesi koos kasvasid. Ikka veel kasvavad. 

Kartulid torkasin lihtsalt niisama mätaste vahele. Mõtlesin, et kui tuleb midagi, siis tuleb, kui ei tule, siis ei tule. Tuli. Kolmest reast on üles võetud kaks, kolmanda võtmise kallal näen hetkel vaeva. Võtangi iga päev ühe ämbri. Alates tänasest. Muidu võib jääda mulje, et juba mitu nädalat käin neid kartuleid seal noppimas :):):):) Eks ma söögi jaoks olen loomulikult võtnud, aga nö salve korjamisega alustasin täna.

Mättakartulid 

Kasvasid seal mätaste vahel täitsa suureks

Sibulasaak oli hea

Kevadel sai kasvuhoone ka püstitatud. Selle püstitamine oli omaette ooper, mille tõttu ma ei soovitaks sellist kasvuhoonet mitte kellelegi. Õnneks ei pidanud mina end selle püstitamisega turri ajama, aga KUI oleks pidanud, siis ilmselgelt seda kasvuhoonet ei olekski. Minu närvid ei oleks lihtsalt vastu pidanud. Kasvuhoonest saadava saagi üle võib pooleldi rahule jääda ja pooleldi mitte. Tomateid oli mul sellel aastal terve posu. Ma ei tea, kas viga oli kasvuhoones, mullas, kastmises, mõne vitamiini puuduses või milleski muus, aga tomatid ei olnud head. Suurem osa olid täiesti maitsetud. Head olid ainult väiksed tomatid  -  mustad ja kollased. Kõik suured tomatid olid jamad. Järgmisel aastal ongi 
plaanis ainult väiksed panna.
Lisaks tomatitele kasvasid kasvuhoones ka arbuusid ja melonid. Need olid küll VÄGA head. Järgmisel aastal kavatsen neid rohkem panna - nii kasvuhoonesse, kui ka avamaale. Hakkan eksperimenteerima ;)

pipar ka

Arbuusid-melonid

Kõrvitsat ja päevalille ka

Saagi koristamise all ei pidanud ma tegelikult ainult köögivilja silmas. Seemned on ka minu jaoks täitsa saagi eest ja sel aastal olen ma nende kogumisel eriti usin olnud. Ma võiks endale täitsa medali anda. Muidu on igal aastal nii, et ei leia seda aega, et seemneid kokku korjata või siis lihtsalt unustan. Kui õige aeg mööda on lastud, siis olen ma enda peale tavaliselt kuri, et ma seda kümmet minutit ei leidnud. Sel aastal olen kogunud paraja koguse erinevaid lilleseemneid ja saan järgmisel aastal omale ühe suure lillepõllu rajada. Vaadates saialilleseemnete kogust, siis jääb mulje, et hakkan nendele lilledele suisa eraldi põldu rajama :):):) Eriti uhke olen ma mooniseemnete üle, sest terve kevade otsisin poodidest neid seemneid, aga ei leidnud. Nüüd käisin sügisel ise ühelt põllult korjamas. Järgmisel aastal tuleb rukkilillede, moonide ja karikakrate põld! 

Erinevad seemned :)

Nii ma neid korjangi ;)

Järgmisel aastal saan oma moonipõllu :)

Ja päevalilledest eraldi põllu :)

Sest ma lihtsalt armastan oma lilli:



Noh, tunnike on jälle une arvelt läinud! Õnneks on homme reede ja siis algab juba vaheaeg. Jippi :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar