Lehevaatamisi kokku

esmaspäev, 5. oktoober 2020

Lugemist rohkem, kui rubla eest!

Lugeda mulle meeldib. 
Üldiselt ikka neid raamatuid, mida ma ise valin, aga praegune seis on nii, et ega ma väga valida saa, sest kooli poolt on meil lugemist rohkem, kui rubla eest.

Ma tunnen südamest kaasa oma kursaõdedele, kellele lugemine ei istu ja kellel selleks väga aega pole. Siinkohal võiks küsida: „Kellel seda aega ikka on?” 
No minul on, sest mul on ju ööpäevas 24 tunni asemel vähemalt 37 tundi! :):)

                             
                                                              naudib ilma :)

Käisin hommikul oma matemaatikatundides ära, tegin kodus söögi valmis ja kella 13 ajal tulin talu juurde. Lugema. Tavapäraselt panen ma tööriided selga ja olen asjalik, aga täna võtsin oma raamatud ja arvuti kaasa ning tulin õppima. Olen teistmoodi asjalik. Kuna ma eelmisel korral jäin oma kodutöödega jänni ja ei saanud üldse midagi aru, siis sel korral olen taktikat muutnud ja ei hakkagi mingeid tähtaegasid vaatama, teen kõikide ainete kodused tööd järjest ära. Mis kaelast ära, see tehtud ja punkt.

Ma olen tegelikult kõik päevad õppinud, mil Tartust tagasi tulin, aga ikka ei paista veel lõppu tulevat! Samas ei peagi paistma, sest ma tahan juba detsembri töödega ka ühele poole saada! :):):)

Mis ained mul koolis üldse on?
Kokku on hetkel kümme erinevat ainet ja nendeks on:

Eesti keel

Inglise keel

Tunnetuspsühholoogia

Arengupsühholooga

Elu mitmekesisus

Keskkonnaharidus

Tervis ja heaolu lasteelses asutuses

Õppimine ülikoolis

Lastekirjandus

Kunst

Võib öelda, et eesti keel, õppimine ülikoolis, inglise keel ja kunst on sellised ained, millega väga vaeva ei pea nägema. Tulevad loomulikust intelligentsist või nii. Juba oskan voolida ja rebida ka :):)
Samas on neljapäeval eesti keele kontrolltöö tulemas ja teemadeks on välted, silbid, sisehäälikud, tähtede nimetused jne. No kes siis ei tea, et L on lateraal; R on tremulant; H on laringaal; K, G ja N on velaarid jne.jne. 
Püha õuduste öö – kuidas need mulle pähe peaksid jääma?! :)

õpib :):):):)

Eks see eesti keele intelligentsus selgub siis peale neljapäevast kontrolltööd. Kui A või B ei tule, siis pistan küll pea liiva alla. Seda sõna otseses mõttes! :):):)

Ütleme nii, et pooled ained on sellised, kus on lugemist väga palju: tunnetuspsühholoogia (minu „lemmik”!:)) lastekirjandus (hetkel on käsil kolm Leelo Tungla raamatut), keskkonnaharidus, arengupsühholoogia ja elu mitmekesisus.

                               
                                                        oktoobrikuu lugemisvara

Aga noh – mis siin ikka – kui lugeda on vaja, siis tuleb lugeda.

Tänane ilm on lihtsalt suurepärane õues õppimiseks. Tunnikese loed, siis lähed jalutad ringi, võtad õuna, sööd selle ära, imetled lindude kolmnurkset lendamist, kuulad puudel lehtede sahinat ja vahelduva eduga naabri muruniidukit (mõeldes seejuures, et endal on õnneks niidetud) ning prantsatad siis rannatooli tagasi, asudes uuesti lugema. Täna käsin raamatukogus, laenutasin keskkonnahariduse tarbeks Schweitzeri „Aukartus elu ees”, lugesin selle läbi, tegin kokkuvõtte ära ja hing on rõõmus küll – jälle üks kodutöö nipsti tehtud! 

Nüüd on hea natuke blogitada. 
Ei teagi, kas viitsin hetkel mõnd teist raamatut üldse lugema hakata. Mõtted on juba nii hajevil...Vist ei viitsi. 
Vaatan parem oma eilse VUPSE nimekirja üle ja hakkan seda kommenteerima. Äkki paari-kolme päeva pärast jõuan kommenteeritud ka. Seal ikkagi 90 rida ja sissekanne tuleb siis ilmselt 7573572034027593737374 km pikkune! :) 

NB! Aga uhke olen ma selle üle, et oma matemaatika jälle ikkagi käsile võtsin ja 10-11-12 klassi teemasid kutsekas õppimas käin. Sel korral alustasin siis suisa oktoobris (septembris oli nii palju muud tegemist ja ei saanud kuidagi ree peale), mitte veebruaris nagu eelmisel aastal, aga nüüd olen ma 100% kindel, et 2021 kevadel lähen ma küll seda eksamit tegema. Nooooooh, kui see koroona nüüd sedasi ei tee, et üldse koolis käia ei saa, siis peab jälle asi poolikuks jääma, sest ise ma küll endale seda selgeks teha ei suuda. Kuna Karolin käib nüüd 10.klassis, siis olen läinud seda teed, et õpin tema õppematerjale ka. Teen läbi kõik ülesanded, mida tema koolis teinud on. Mõnikord ei saa tema aru, siis aitan mina, siis ei saa jälle mina aru ja aitab tema. Päris naljakas. Ma ei tea, kui kaua ja mitu aastat ma selle matemaatikaga veel vatti pean nägema, et kuhugi jõuda, aga ma ei anna alla! :):):) No ma ei imestaks, kui Karoliniga koos ka seda riigieksamit veel teen! 
Tahtsin praegu kirjutada, et kui ma kolme aastaga oma eesmärki ei saavuta, siis annan alla, aga otsustasin ümber - ega ikka anna küll! :)

Lähen võtan nüüd ühe õuna. Noh, see oli lihtsalt teadmiseks või nii :):):)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar