Lehevaatamisi kokku

neljapäev, 24. jaanuar 2019

Parimad talveilmad!

Kõik viimased päevad on ilma poolest nii ilusad olnud!
Puhtalt see teeb juba rõõmu, et on võimalus seda nautida. 
Lumi maas, parajas koguses külmakraade, aeg ajalt särab päike, tuult ei ole - no millist ilma sa, hing, veel talvelt saada tahad!

Oleme nendel päevadel tüdrukutega nii uisutamas, suusatamas, kui ka kelgutamas käinud. 
Suusad võtsin oma trini-tränilaost. Ehk asjade seast, mis on lapselt lapsele ja peale seda põlvest põlve :) :)
Suusarada eriti kiita pole, sest pehme lume all on vastikult konarlik jää. Kui nüüd natuke sula saaks ja peale seda ka lund, siis oleks hea küll. 
Aga noh, selle aasta esimesed suusakatsetused on igatahes tehtud. Ise võtan hoogu :)


Johanna esimesed katsetused pikkade suuskadega

Janeli liigub ilma probleemideta

Kelgupäev

Uisutunnike Viigil

Lund on küll praegu rohkelt ja selle üle on hea meel. Kui saaks natuke sula ka, siis ehitaks lastele taas liumäe nagu seda eelmisel aastal sai tehtud ja kus lapsed rõõmuga oma õhtuid veetsid.

Meie kelgumägi ja pisike uisujää :)

Kuna esmaspäeval oli ideaalne ilm, siis mina ei suutnud end enam tagasi hoida ja käisin talu juures tööd tegemas. Juba tükk aega olen oodanud, millal minna saab! Enne neid lumiseid päevi oli liiga pehme ja liiga märg. Ja taevas liiga hall!
Nüüd on õhus miinused ja töö tegemiseks lund tegelikult liiga palju, aga võtsin ikkagi oma sae välja ja läksin müttama.

Mul on seal hästi suur sarapuupõõsas, mille taga on väike haavik ja nende ees omakorda üks väiksem sarapuuvõsa. Kui põõsastele lehed peale tulevad, siis seesama väike sarapuuvõsake võtab efekti ära nii suurelt sarapuult, kui ka haavasalult - jääb lihtsalt ette. 
Seega väike põõsas, siuhti, maha!


Põõsas püsti

Põõsas maas

Õunapuid on mul seal mingi 6-7 ja ma ei jõua ära oodata, millal ma need saaks ära lõigata. Tegemist ei ole vanade puudega ja seega saab neist väga hästi veel asja. Peale kauba on kõik ka head sordid. Istutajal on maitset olnud :)

Ootab lõikamist

Ootab ka lõikamist

Ja needki ootavad lõikamist

Lisaks sellele, et ma selle üleliigse sarapuupõõsakese sealt maha võtsin, korrastasin natuke haavasalu ja võtsin vundamendi ümbert kõik kasvavad puud maha. Vundamendist saab asja küll ja ühel päeval on mul sinna peale mingi osmik ehitatud (majaks ei julge nimetama hakata). Projekti tähtaeg on 15 aasta! :)

Virge käis saega üle :)

Ma arvan, et ma asjatasin selle saega seal kusagil kolm tundi. Peale seda hakkas vaikselt väss peale tulema ja lisaks hämarduma ka. Sumpasin seal poole põlveni lumes ja pidasin iseendaga aru, mis kuhugi tuleb ning kust mida maha peaks võtma. Aru pidasin loomulikult kõva häälega! Ennast ajas vahepeal naerma, aga noh - plaanid said vähemalt paikka ;)
Avastasin oma sumpamisega seda, et mul on seal kraavi perves nii palju parajas pikkuses kuuski, et kõik järgnevad jõulud võin oma jõulupuu sealt tuua ;)

Väikseid jõulukuuski jagub aastateks

Niisama sai ka looduses klõbistamas käidud:


Pistrik - ainult üks pilt õnnestus saada!





Loomad tulnud-läinud


Terane näeb taamal ka tuulikuid



1 kommentaar:

  1. Jõudu Sulle kolimisel :):)

    Suvi oli ilus ja talv nüüd ka - naudime :)

    VastaKustuta