Lehevaatamisi kokku

teisipäev, 7. august 2018

Jänkside uus kodu

Mässasin nende jäneste aedadega, mis ma mässasin, aga lõpptulemus on see, et praktiliselt kõik jänksid sai ära viidud. Ära sai nad viidud sel põhjusel, kui minu käimised seal Abbil saavad varsti lõplikult käidud ja siis ei ole enam kedagi, kes nendega mässaks. Talvel käisime vahelduva eduga mina ja Janeli koos vanaemaga neid toitmas. Eriti talviti. Edaspidi mina sinna enam ju ei lähe ja kevadel tuleb jälle nende sääskede jama  - vaja võrke peale panna ja noh - eks loomadega oli igas muud sada toimetust veel. Kui pole enam kedagi, kes nendega seal mässab, siis tuleb leida teine lahendus.

Algul pidime kõik ära viima, aga Janeli otsustas ühe siiski alles jätta, et viime ta talveks koos puuriga naabrinaise juurde, kelle juures ta nagunii vanaemaga külas käib. Puuri saab aiast kätte ainult siis, kui aed maha lammutada. Ühesõnaga palju rapsimist ei millegi pärast, sest kohe-kohe hakkan aeda lahti võtma.
Hm, samas ei saa öelda, et sel rapsimisel üldse mõtet ei olnud, sest sel suvel said lapsed nende jänestega ikkagi mässata ;)

Vean oma kivid ja aiapaneelid Käplasse (minu uus talu siis! Mitte küll talu nimi, aga küla) ja kui õige aeg käes on, siis lööme sinna uuesti aiad püsti :)
Seal saan õnneks kaks katusealust ka ja saab paneelid sinna panna ja nii ei pea need lageda taeva all seisma ;)

Usun, et jänskid said omale hea kodu, sest saavad uues kohas täpselt samamoodi vabalt ringi joosta. Lisaks on seal miljon teist looma veel. Umbes nagu miniloomaaed ;)

Püüavad jäneseid ;)

Reis on lõppenud

Uus kodutalu

Pabulinnud

Keegi roomaja :)

Kalkun pojaga :)

Ja kaks roomajat ;)

Jänksidega on niisiis finito. Arvasin, et hakkan kindlasti halama ja nutma, aga ei miskit. Kuna nad said omale tegelikult hea kodu ja Abbil oleks neil jamaks kiskunud, siis jäid pisarad seekord valamata. 
Küll tuleb aeg, kui nad endale uuesti võtame! Sel korral oskan ise ka juba sugu määrata, nii et siis ei tohiks/saaks enam mingit jäneseuputust tulla ;)

Kahel õhtul oleme nüüd koos sõpradega Käplas tööd tegemas käinud. Tegelikult kolmel, sest sõber käis juba mõned päevad varem trimmerdamas. Lasime heinal kuivada ja alles üleeile ja eile lendasime rehadega peale, et vaalud hunnikutesse riisuda.  Kuna lõket teha ei tohi, siis tuleb need hunnikud ilmselt järelkärule panna ja kuhugi krundi äärde ühte kohta panna. Sedasi ette ei saa ka jätta, sest tahaks millalgi maa kas raideri või muruniidukiga juba üle lasta. 
Muidu on hea värske hein - kes ise omale tahab, tõstku käpp püsti ja viigu ära. Nagu ma aru olen saanud, siis sel aastal on hull heinapuudus :):)
Täna peaks kopp ka õuele ilmuma ja mõningad hädapärased kopatööd ära tegema!
Kui sellise tempoga edasi läheb, siis on krunt juba järgmiseks suveks ilus! :P

Sügisel peab ilmselt ühed tõsised talgud korraldama, sest aidal oleks vaja üks tala ära vahetada ja katusele hari peale panna. Kui neid töid ära ei tee, siis on aidaga varsti krõõska ja seda ma küll ei taha, sest see ait on ju ometi ideaalne koht minu kola hoiustamiseks :):) Tegelikult on see vist hoopis vana laut.
Ühesõnaga nendeks talgudeks on kõvasti meeste käsi vaja. Usun,et viie kätepaari peale võin vist ikka loota, aga kuna keerulised tööd, siis jääb äkki väheks.
Kes tala vahetamisest midagi teavad, siis nemad on minu talgudele igati oodatud! Kui aeg käes, siis kuulutan selle kenasti ka välja ;)
Mul raha ei ole, aga süüa-juua ikka saab ja võin omalt poolt aidata sellega, mida mina oskan ;)

Mul hetkel paremat pilti sellest mädanenud talast pole, aga esimese pildi üleval nurgas on natuke näha. Teen millalgi paremad pildid ;)

Vahetust vajav tala 

Sarikad on ok ja katus iseenesest sirge - saab päästa küll

Veidike heinahunnikuid

Minu ilus kaev :)

Kui eile hommikul oli veel kerge kass peal, siis peale Käplas tööd rabamist polnud sellest enam haisugi. Tänane äratus oli kell 6:09 (!?), aga tuju on siiski hea ja hing teotahet täis.

Tennyson on õigesti kirjutanud:" Ma pean matma end tegevusse, muidu hävitab mind meeleheide!"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar