Lehevaatamisi kokku

esmaspäev, 27. veebruar 2017

Koormustestil

Kusjuures mul oli see koormustesti täitsa meelest läinud.
Kalendris oli küll kirjas, aga nädalavahetusel unustan tavaliselt sinna vaadata. Õnneks olin omal selle telefoni meeldetuletusse pannud ja test sai tehtud.

Haapsalus saab seda teha Rehabilitatsioonikeskuses ja minu test maksis 70 euri. Kui keegi tahab oma asju eriti, eriti, eriti täpsete numbritena teada, siis on olemas ka kallimad ja pikemad testid.
Minul tahtsin lihtsalt oma üldist võimekust teada saada ja mulle piisas sellest "odavast" testist ;)

Selga pidin panema spordiriided, et oleks mugav liigutada ja kaasa sai võetud tossud.

Esmalt toimus üleüldine küsimine tervise kohta, siis pikkuse mõõtmine ja kaalumine, kopsumahu ja keharasva mõõtmine.
Minu 160 cm pikkuse, 56 kg raskuse ja 35 aasta juures, sai keharasva protsendiks 19,5
See pidavat alla normi olema (minuvanuste norm olevat 20-30) ja arst küsis, et kaas pean mingit dieeti :)
Ei pea ma mingit dieeti - söön kõike, mida soovin, sellistes kogustes, millistest parasjagu heaks arvan ja siis, kui ise tahan.
Ainuke koht, kus ma endal rasva näen, on see va päästerõngas. Aga peale kolme last on ilmselt väike pekirull andestatav.
Ühesõnaga rasvaga on asi kontrolli all.
Mõõdeti seda nii, et paljajalu tuli kaalule astuda, natuke seista, siis kükitada ja mõlemasse kätte kaalu küljest andurid võtta, uuesti püsti tõusta ja oodata, millal kaal oma arvutused ära on teinud.

Kopsumahu puhul tuli puhuda ühte väiksesse aparaati ja kaks korda järjest.
Arvasin, et kopsumaht pole mul suurem asi, aga ka see oli oodatust parem. Ühesõnaga täitsa normi piires.

Kätejõudu mõõdeti ka. Üks väike vidin anti kätte ja seda tuli pigistada. Paremakäelisena pigistasin paremaga loomulikult suurema numbri, kui vasakuga, aga üldnumber tuli kokku 36/31 kg.
Mida iganes see tähendab :):)

Seejärel pandi rindkerele, kätele ja jalgadele latakad (nende külge omakorda juhtmed), millega kontrolliti südame tegevust. Algul võeti andmed ilma pingutamata, siis pingutades ja seejärel taas taastumise ajal.

Pingutamise ajal pean ma silmas rattaga sõitmist. Oli kolm erinevat raskust ja iga raskust pidi sõitma kolm minutit. Seisma vahepeal jääda ei tohtinud ja kiirust tuli hoida teatud tasemel.

Kui koormuse numbriks oli 55 w, siis oli sõit köki-möki - kerge ja lahe oli sõita.
Järgmise raskusastmega sõitmisel (110 W) oli kerge raskus juba tunda ja võttis otsaesisel higi lahti. Sõit oli talutav, midagi väga hullu polnud.
Kolmas raskus (165 W) oli juba selline, et ega eriti hästi enam edasi ei läinud. Kui sellest ajast ka kaks minutit juba ära oli sõidetud, siis oli tunne, et ega sinna kolmanda minuti lõpuni jõuagi. Hambad ristis sõitsin ikkagi edasi ja jõudsin siiski lõpuni ;)

Mootor oleks tegelikult kestnud, aga jalad olid läbi. Need pidid ikkagi 9 minutit ilma ühegi pausita väntama ja ilmselt ei ole lihas nii vastupidav.

Kui ma mitte midagi ei tee (ehk siis lamasin/istusin), siis on mu pulss 58-61, maksimaakselt pingutades oli pulsiks 176.

Mitte midagi tehes, on vererõhk 104/60, maksimaalselt pingutades oli see 164/64

Koormustaluvuse ja kehalise töövõime numbriks sain 2,9 W/kg
Mida iganes see tähendab :)

Ühesõnaga mootor on töökorras, taastumine hea, veri on ka superluks seisus (veretesti tegin veebruari alguses perearsti juures ära), seega olen füüsiliselt igati tips-tops vormis ehk M.O.T.T

Võin oma treeningutega samas vaimus jätkata ;)

Õhtul oligi ujumistrenn - väga tips-tops.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar