Lehevaatamisi kokku

teisipäev, 17. jaanuar 2017

Kilekotiga raamatupidamine

Mõni veab kilekotiga raha, mõni arveid ja tsekke :)

Natuke paberimajandust

Noh, ma kuulun sinna teise gruppi ja olen see halb klient, kes aasta lõpus hakkab mõtlema, kuidas raamatupidamine korda saada. Õnneks ei pea ma selle kilekotiga kellegi teise ukse taha kraapima minema, vaatan mornilt peeglisse ja tõden, et nüüd on aeg käed taskust välja võtta ja liimipulgale valu anda :D
Söön ise oma maitsvat suppi. Laias laastus saan asjadega hakkama, välja arvatud aruannete koostamine - seal on väike abikäsi ikka vajalik. Õnneks elab see abistav käsi mul kolmandal korrusel ;) :)
Paar-kolm päeva maadlesin siin oma arvete ja tsekkida. Peaks mainima, et see ei olnud üldse mitte mõnus. Lihtsam oleks ikka kohe järge pidada, aga kui korra see auk sinna sisse tuleb, siis on juba keeruline lainele tagasi saada.
Siis olengi käega löönud, mõeldes, et küll uue aasta alguses jõuab!
Jõuab küll, aga milleks endale lisatööd tekitada, eksole!

Sellel aastal olen tubli olnud -  raamatupidamine on korras!
Siin kohal võiks kõhuli põrandale visata ja naerma hakata, sest pole eriti midagi, mille üle arvet pidada. Kokku olen väljastanud suisa seitse arvet ja kulutsekke on ka alla kümne - seega üsnagi kõva sõna!

Ühesõnaga sellel aastal hoian raamatupidamist jooksvalt korras! Ai promess! :)

Kusjuures ma olen siiamaani suutnud kõik enda kulud ka kirja panna - sendi täpsusega!
Niimoodi ainult enda kulusid on lihtne kirja panna, sest ülevaade on ikkagi olemas, aga kui peaks kellegi teise oma ka, siis kisub jamaks. Ma kunagi üritasin kogu pere kulusid kirja panna, aga loobusin suht kiiresti, sest sain aru, et see on põhimõtteliselt võimatu. Kogu aeg nuia ja küsi, mis ostsid, palju raha kulus jne.
Niisiis kirjutangi ainult enda kulutusi ja vaatan kuhu see raha siis kaob ;)

Sellel aastal kulub see enamjaolt remondile.
Tegelen siin parasjagu kaminate ja pliidi projektiga. Tükk aega kaalusin siin, et millega elamist siis soojustama hakata, kas panna see katlasüsteem või jääda kaminate-pliidi juurde. See katlasüsteem tuleks iseenesest odavam, aga mulle ei meeldi see nö katlaruum keset köögi ja elutoa vahelist ala. See rikuks kogu ruumi ära.
Nii otsustasingi siis ikkagi kaminate ja pliidi kasuks. Pliit soojendab ära köögi ja elutoa. Üks kamin soojendab ära  magamistoa ja Janeli toa, teine kamin Karolini ja Johanna toa.
See vahe tuba, mis hetkel nagu vaba on, saab sooja igalt poolt ja kui ikkagi väheks jääb, siis võib väikse radika seinale panna ;)
Sain mõned päevad tagasi siin kaminate-pliidi hinna (võtmed kätte süsteem) teada ja  pidin perseli kukkuma (sorry sõna eest, aga mõtte jääb samaks). Koos projektiga põhimõtteliselt 15 000 €
Üldse mitte väike summa! Kallim, kui kahe korteri ostuhind kokku!
Samas peetakse teda Läänemaa parimaks pottsepaks, seega võib ilmselt sellist hinda küsida.
Aga mitte minu käest, sest mina olen rott :D
Peale sellist hinda, otsustasin mujalt veel pottseppasid vaadata ja mu kirjale vastas üks Pärnu pottsepp, kes tegeleb alaga juba viiendat põlve. Tema tegi juba palju sobivama pakkumise. Kuna inimene on Pärnust, siis pakkusin talle kontoris ka ajutist ulualust - hea vastasmajja hommikuti tööle minna ja kui ma sellega ligi 5000 € säästan, siis minugi poolest! Selle "säästetud" 5000  euroga panen ma juba elektri lõpuni ja saan dussiruumi valmis! Soojustamine, pahteldamine ja värvimine ei maksa nende kõrval üldse midagi. Seda enam, et need vahendid on kõik juba olemas ka ja reaalseid kulusi pole.
Kui kaminad ehitatud, elekter pandud ja dussiruum valmis, siis on eluks vajalikud tingimused juba loodud ja võib kolima hakata :D :D

Ühesõnaga saab näha, kui kalliks see remont siis läheb. Kirjutan kõik kulud sendi täpsusega üles!

Johanna on mul siin veidi tõbine. Veidi on vist liiga leebelt öeldud, sest kõrvapõletik mõlemas kõrvas! Ajee! Täitsa lambist tuli tal reede öösel palavik - ei olnud ei köha ega ka nohu. Laupäeva hommikul samamoodi ainult palavik, pühapäeva öösel nuttis juba kõrvavalu. Õnneks saime kohe esmaspäevaks arstile aja ja pilt on selge - kõrvapõletikud (ja nüüdseks ka nohu/köha).

Tänu sellele, et meie titabeebi on haige, on minu hommikused magamised jälle pikemaks veninud. Hommikul ajan suuremad tüdrukud üles, panen söögi valmis ja lähen titabeebi kaissu tagasi, kust ma siis lõpuks kell 10 välja ronin. Praegusel ajal ei ole tegelikult väga kiired ajad ja võib seda ette puhkamist omale tegelikult lubada küll (las süümekad olla! :D ).

Ma olen praegu juba oma neljanda raamatu kallal, nii et see näitab iseenesest, et kiireid aegasid ei ole ;)

Iga kuu lõpus teen kokkuvõtte, kui palju siis raamatuid miskis kuus läbi sai loetud. Viitsimise korral viskan isegi paar kokkuvõtvat sõna :)

Sellest nädalast hakkab jälle koolipõli pihta. Siiani oli jõuludest kuni siiamaani vaba aeg.
Kuna ma sain ikkagi pottseppade kursusele ka, siis ongi kool põhimõtteliselt iga nädal.
Ühel nädalal restauraator, teisel pottsepp.
Ma ei teagi, mis selle nädala koolist üldse saab - Johants  ju haige.
Ühel päeva teen ilmselt poppi (pole väga hullud tunnid), teisel päeval võtan ta kooli kaasa, laupäeval tüdrukutel kooli pole, seega jääb Karolini hoole alla.

Et siis sedasi - taruiraraa!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar