Lehevaatamisi kokku

teisipäev, 18. oktoober 2016

Septembritoimetused ja jõudmine tänapäeva

Nüüd on siis veel koerasaba jäänud - kirjutada septembrikuu toimetustest ja jõuamegi tänapäeva.

September on läinud seda rada, et hommikul ja lõunal olen olnud 100% iseenda ja oma aja peremees.
Aega on olnud, aga tundub, et ikka liiga vähe, sest tegemist on ikka nii palju.

Esiteks on talu juures sada miljonit asja olnud vaja teha ja tundub, et hetkel ka veel lõppu ei paista!

Aiamaa kraav kaevati ära ja see tähendas seda, et ääred on vaja enne külmasid ära tasandada.

kaevatud kraav siit (ja vana silla jupid)

ja kaevatud kraav sealt

Kuna kraav sai oma värskenduse, siis oli vaja ka uus sild ehitada. Olen seda kolm päeva ehitanud ja nüüd on põhimõtteliselt lõpp veel jäänud, aga asi seisab, sest pole enam õigeid kive. Kaks korda võtsin nagunii juba lahti ja hakkasin poole pealt uuesti. Kividest ehitamise ainuke jama ongi see, et kive pole piisavalt. Kevadel lasin vana talu ette augu kaevata, kuhu siis täiteks igast kive ja muud sodi viskasin. Praeguseks olen sealt kõik kivid välja vedanud, kive jääb endiselt puudu :):)
Kui nii väikse silla jaoks juba nii palju kive kulub, mis sinna kiviaeda siis veel minna võib!!?

alles algusjärgus

kive, kive ja veel kord kive

lõunasöök :D

viskas ka oma abistava käe

Tiigi projekt on ka mul endiselt aktuaalne. Saemehed käisid ja võtsid mul selle nö lohu koha lagedaks. Selle töö eest pidin kukrut kergendama 150 euri võrra. Tulid spetsialistid ja tegid asja naksti ära. Lisaks sellele lasinneil  neli kõrget paju ka maha võtta. Selle töö eest pidin samuti 150 euri välja käima. Saemeestele niisiis 300 euri. Pole üldse paha teenistus, kui võtta arvesse, et suhteliselt kiiresti tehti asi ära. Pajud lasin justnimelt seepärast spetsialistidel maha võtta, sest nad olid läbi teiste puude kasvanud ja ma ei tahtnud vahtraid, nulgi ja kastanit ära lõhkuda. Niisama oskab igaüks ouid langetada (isegi mina), aga oli vaja nii, et teised puud kannatada ei saaks. Töö tehti väga hästi - mina kiidan!

enne

pärast

ja veel kord pärast

Enne, kui keegi tiiki kaevama saab tulla, on vaja see "lohuke" okstest ja puudest tühjaks ka vedada. Peale seda, kui puud maha võeti, siis paar päeva sai seal üsna usinalt tööd tehtud, aga nüüd on muid tegemisi nii palju peale tulnud, et see projekt on hetkeks tahaplaanile jäänud. Need puud, mis sinna alles on jäänud, on liiga suured ka ja mina küll oma naba välja ei kavatse väänama hakata. tuleb meesjõud koju oodata ;)
Kaevamine tundub sellel aastal vist kahtlane, aga kui ilmad püsivad ja vihma ei tule, siis mine sa tea.

Tahtsin sel aastal kindlasti maasikad korda teha. Igal kevadel on nende maasiaktega sama jama - pesad laiali ja hakka kevadel vanu võsusi maha võtma. Sel aastal sain siis asja juba korda. Isegi sõnniku vedasin ümber. Aega võttis kolm päeva. Ei tahtnud üle pingutama hakata ja jagasin maasikapeenra kolmeks võrdseks osaks ning võtsingi eesmärgiks ühel korral siis kindel maa ära teha.

siis, kui 1/3 veel teha jäi :)

Kui nüüd kasvuhoonesse ja aiamaalapile ka sõnniku veetud saaks, siis oleks vägagi 5++++
Siis võiks öelda, et olen sel sügisel end kõvasti ületanud.
Sõnniku ostsin kohalikult talumehel ja maksma läks see 20 euri. Pole sellinevärske  lehma kaka, vaid juba selline laagerdunud värk. Igati väärt kraam.
Rõõm puhtast kakast  :):)

Õunaaeg oli ka!
Lapsed viskasid õunte korjamisel oma abistavad käed. Samuti sai nendega koos ka puid veetud.
Varasemalt ei olegi korrusmaja keldrisse õunu korjanud. Kui Soomes elasime, siis korjasime küll kaasa, aga siin ei ole muidu korjanud. Eks see paistab, kuidas need õunad seal keldris vastu peavad.
Kui õuntest veel rääkida, siis tegelen hetkel aktiivselt ka nende kuivatamisega.
Mina fännan sajaga kuivatatud õunu - talvel hea nosida.

oma puhas õun :P

neiud Usinad



Tööpäev läbi, väike poose :)

Ühe puuhunniku, mis muidu taeva alla oleks jäänud, sain ka ära laotud. Vedasin eterniidi peale ja oligi jälle üks töö tehtud.

algus

lõpp

Loll on see, kes eterniidist valele poole kalde teeb!
Ma, lammas ei mõelnud üldse selle peale, et tuul on kogu aeg põllu poolt. Alles täna tulin selle peale, kui viimaseid eterniite peale vedasin! Kui kevadel puudel endiselt katus peal on, siis on hästi läinud ;)

Laste mänguasjad on ka liivakastist ja mujalt vaja kokku korjata. Tavaliselt seisavad kõik asjad mängumajas, aga mõtlesin, et vean sel aastal keldrisse ära. Seal natuke ikka soojem, kui majakseses. Pidi ju 100 aasta kõige külmem talv tulema. Eks näis.
Mänguasju oli nii natukene, et need tuli järelkäruga ära vedada :D 

Uhhuu, kus laps on?

Laps leitud

Põhimõtteliselt oleks mõned asjad vaja Abbil veel jonksu saada:
aiamaa kraavi äär tasandada
kasvuhoonel kile maha + sõnnik sisse vedada
aiamaa ja wc-sild ehitada
tiik okstest ja puudest puhtaks
sõnnik laiali
noortele puudele võrk ümber
sügavamatesse lohkudesse lehti riisuda

Kui need tööd tehtud saaks, siis võiks sellele hooajale südamerahuga joone alla tõmmata.

Kuidas ma oma aega jagan?

No sellest järgmine kord, sest nüüd on põhku pugeda :)

8 kommentaari:

  1. Ja ma hädaldan, et ei jõua õue pealt oma kolme vahtralehte kokku riisuda. Vägev naine oled ;)

    VastaKustuta
  2. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  3. Tere, olen Theresa Williams Pärast olles suhted Anderson juba aastaid, et ta mind maha jättis, tegin kõik, mis võimalik, et too teda tagasi, kuid kõik oli asjata, ma tahtsin teda tagasi nii palju, sest minu armastust tema jaoks ma palusin teda kõike, ma lubadusi, kuid ta keeldus. Ma selgitasin minu probleem, et minu sõber ja ta soovitas mul tuleks pigem pöörduda õigekirja ratas, mis võiks mind aidata võluge teda tagasi tooma, kuid Ma olen tüüp, mis kunagi uskunud õigekirja, ma ei olnud muud valikut kui seda proovida, ma postiga õigekirja ratas, ja ta ütles mulle ei olnud probleemi, et kõik saab korda, enne kolm päeva, et minu ex naaseb mulle enne kolme päeva, ta cast õigekirja ja üllatavalt teisel päeval oli umbes 04:00. Minu ex helistas mulle, ma olin nii üllatunud, ma kõnele vastanud ja kõik ta ütles oli, et ta oli nii kahju kõik, mis juhtus, et ta tahab mind tagasi tema juurde, et ta armastab mind nii palju. Ma olin nii õnnelik ja läksin talle, et oli, kuidas me hakkasime koos elama õnnelikult uuesti. Sellest ajast alates olen teinud lubaduse, et keegi ma tean, et on suhe probleemi, ma oleks abiks selline inimene, viidates tal ainuke reaalne ja võimas õigekirja Ratas, kes aitas mul minu enda probleem. e-post: drogunduspellcaster@gmail.com e-posti teda kui teil on vaja oma abi oma suhe või muu.

    1) Love Loitsud
    2) Kaotatud Love Loitsud
    3) Lahutus Loitsud
    4) Abielu Loitsud
    5) Köitmine Spell.
    6) väljasõit Loitsud
    7) välja saata minevik Lover
    8.) Sa tahad edendada oma kontoris
    9) tahavad, et rahuldada oma väljavalitu
    Võta see suur mees, kui sul on mingi probleem püsiva lahenduse
    läbi drogunduspellcaster@gmail.com

    VastaKustuta
    Vastused
    1. ISSSSSSAND! Kuidas nendest jobudest lahti saada?
      Iga päev postitavad vanade sissekannete alla oma värke!!!
      Paroolid kuhugi?!

      Kustuta
    2. https://support.google.com/blogger/answer/42577?hl=en äkki saad siit abi?

      Kustuta
    3. Tekst on ka neil muidugi normaalne :D

      Kustuta