Lehevaatamisi kokku

teisipäev, 19. august 2014

Mis saab/sai Abbist?

Keegi küsis, et mis nüüd Abbist saab, kui meiega lood sedasi on...

Abbiga juhtus nii:

Nüüd on ühe talukoha asemel kaks kohta.
Maamõõtja on omalt poolt vaiad maasse löödud ja seega on see nn unistuste kodu lõhki rebitud.

Mis siin ikka, varrukad üles ja tööle ;)
Selles mõttes tööle, et temale jäi puhastatud ja korrastatud pool, mulle puhastamata.
Ma ise tahtsin seda poolt, sest seal on mul aiamaa ja noh - tööd rapsida mulle meeldib ;)
Kuna tema poolel on maja ehitamiseks kõik asjad juba kooskõlastatud ja load peal, siis ma ei näinud põhjust neil lubadel raisku lasta minna. Kui ta tahab, võib maja ehitama hakata.
Mina ju nagunii ehitama ei hakka - pole ressurssi ja ei oska ka :D
Lisaks sellele ma ei tahagi enam maja, mida me koos planeerisime ja välja mõtlesime.

Vaiasi sai kokku neli, sest krunt ei jookse sirge joonega pooleks vaid läheb natuke sik-sakki. Seda sellepärast, et me mõlemad ikka majad peale saaks ehitada. Vastasel juhul ei oleks krundi suurus piisav olnud ja  üks meist oleks pidanud detailplaneerigu alla ca 3000 € panema.
Suurte inimestena saime piirid ilma probleemideta paika pandud.

Ei, kruntide vahele ei tule betoonseina :) :)
Kui sinna vahele üldse midagi tuleb. Kunagi ilmselt tuleb, aga lähema aja jooksul vast mitte.

Varasemalt olen kogu aeg sellest poolest pilte teinud, mis korrastatud on. Teisest poolest pole praktiliselt teinudki.
Samas täitsa loogiline ja arusaadav - ei jookse ju seal võsas ringi ;)
Siit siis natuke pilte teisest poolest ehk minu "talust":


Põlluäärne vai. Vaiast vasakul on kraav ja üle kraavi põld. Vaiast ca 15-20 meetrit paremale jääb sarapuu-allee.


Sarapuu-allee. Kunagi oli siin tee ja sarapuud. Varsti saab jälle olema;)
Maad on nii palju, kui silm seletab ja natuke rohkem, sest kaugemal kaob see "tee" ära ja läheb päris võsaks kätte ära (äkki viitsin mingi päev veel klõpsutada, siis lisan pilte juurde). Seda "teed" oleme aeg ajalt ikka korrastanud, sest kitsed käivad seal talviti söömas ja magamas.
Seal, kus kuivanud kuusekränakas paistab (umbes foto keskel), jookseb läbi see kraavike, kus lapsed igal kevadel soperdamas on käinud.
Tõsi, sel kevadel jäi see vahele, sest lund polnud!Seega polnud midagi, mis sulaks ja vett tekitaks.
Ja kui vett natuke oligi, siis olime ilmselt sel ajal Soomes.
Nüüd seda ohtu enam ei ole, et Soome pärast soperdamata jääb ;)


Sarapuu-alleest veidike vasakule jääb kemps.
Saan vähemalt hädal käia :D
NB! Seoses sellega, et pildi nurgas raiderit näen, siis pean ära rääkima, et vana raider osteti ilma probleemideta tagasi! :):):):):) Raha kanti ka väga kiiresti kontole.
Ilmselt oli neil teada, et minu näol on tegemist hulluga, kes oma jonni ei jäta ;)
Uus raider töötab ilma probleemideta ja on mitu-mitu korda mugavam ka.

Tagasi talu juurde.


Kempsust paremale jääb vana kelder. Kunagi saab sellest uuesti kelder ;)
Oi, kus ma siis hakkan alles vaaritama.
Eeee... vähemalt ma arvan nii :) :)


Talust vasakule jääb kemps ja otse sissesõidutee. Minu pool algabki sissesõisuteest vasakule.
Ühesõnaga vasakul minu, paremal tema.
Issand, kui nõme - minu, tema, minu, tema...
Pole kunagi nii elanud, et sinu, minu, sinu, minu...
Eks peab harjuma.

Arvan, et selle talvega saab pool lobudikust ära veetud.
Mis mul talvel ikka teha on, kui roogu põletada, eksole?
Selle suure kuuse kavatsen ka maha võtta (tegelikult on seal puntras 3 kuuske).
Esiteks ei anna ta mingit ilu ja teiseks on selle taga kaks suurt pärna, milledest on 100 korda rohkem kasu. Saab vähemalt pärnaõieteed.
Alguses mõtlesime, et jätame alles. Noh, jõulude ajal tore ära ehtida.
Nüüd vaadates saan aru, et puu on liiga kõrge ja ma ei hakka ju igal aastal ehtimiseks tõstukit rentima.
Istutame jõulukuuse parem ise ja ei lase sellel nii kõrgustesse kasvada ;)


Nüüd hüppasime kempsu juurest hopsti üle kraavi. Nagu me juba aru oleme saanud, siis minu talu pidepunktiks on kemps!Ha-ha-haaa :)
Kui seda pilti vaadata, siis vasakule jääb põld, taha kemps, paremale aiamaa ja ette...eee....võpsik.
Nagu näha, siis olen vaikselt töödega pihta hakanud.
Oi, kuidas ma seda lõkke tegemist ja võpsiku korrastamist fännan.
See on ikka hea tunne, kui silmaga näed, et asi võtab ilmet.

Mõnikord on õnneks ikka väga vähe vaja - hunnik roikaid ja toos tikke.
Tikud lähevad siis ikka lõkke tegemiseks, ma end ei kavatse süütama hakata :D

Eesolev võsa.


Liigume lõkkekohast paremale...


Natuke veel paremale...Suur õunapuu.


Ja veel natuke paremale...paistab aiamaa. Aiamaalt sõiduteeni on umbes 20-30 m.
Ei oskagi hinnata, mõõtma ka ei viitsi nagu minna.

Selles mõttes on minu poole peal natuke ikka tehtud, et aiamaa ümbrus on võsast puhas ja suure õunapuu juurest ka.


Aga suurem osa on ikka selline võsa. Praegu tundub eriti hull, aga kui sügisel lehed maha langevadd, siis pole väga hullu midagi ;) Vähemalt minu jaoks mitte.


Aiamaa otsas olev tiigike. On teine natuke ära kuivanud :D
Tegemist on sellesama tiigiga, kus ma lastega parvetama kavatsen hakata. Noh, enne ehitame parved ja siis lähme sõitma. Talvel muidugi uisutame ka ;)
Alustuseks tuleb loomulikult seda tiiki natuke sügavamaks kaevata (või peaksin seda pigem kraaviks kutsuma?).
Selle triki tahaks juba sügisel ära teha.
Kraavidega on üldse nadid lood - need tuleb kõik uuesti üle teha. Kraavi on põhimõtteliselt olematud. Samas täitsa mõistetav, sest talu seisis aastaid niisama ja kes teab, millal neid kraave siis veel hooldati, kui talus elu kees.
Peab vaatama, kuidas ressurss lubab, aga kraavid ja tiik on sellised asjad, millega tahaks juba sellel aastal ühele poole saada.



No vot, selline see taluke mul nüüd siis on.
Jube keeruline on sedasi seletada. Ise tead täpselt kus miski on, aga pilti teha ja neid loogilisse järjekorda panna (nii, et teised ka aru saaks) on keeruline.

Pean seal võsapuntras tegelikult veel ringi liikuma ja pilte klõpsutama, et tulevikus "enne" ja "pärast" fotosid imetleda ;)

Ühesõnaga tööd on, aga seda ma õnneks ei karda ;)


6 kommentaari:

  1. Paremale jääb siis Tarmo pool?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kui nüüd põllu poolt vaadata, siis jah, parem pool on tema, vasak minu.

      Kustuta
  2. Tohutu suur maaala tundub vähemalt pildilt vaadates. Nii et tegemist jätkub ilmselt :-) Tore, et leidsite kompromissi jagamise näol, eks aeg näitab kuidas praktikas toimib kõik :-) Hoian pöialt sulle, et laabuks rahulikult kõik!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma loodan ka, et asjad rahulikult laabuks. Mina vähemalt kaklema ei plaani hakata.
      Kaklemine ei vii nagunii kuhugi. Parem oma energia millelegi uuele suunata ;)

      Kustuta
  3. Äkki lepite aasta pärast ära ja tõmbate vaiad välja :-)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Äkki jah, iial ei või teada.
      Samas ma arvan, et pigem mitte...
      Nagu arvata võib, siis eks oli ka muid jamasid (nagu igas perekonnas), kui need kaks "prohmakat". Need 8 aastat on näidanud, et midagi ei muutu.
      Kuna ma ei taha 20 aasta pärast kibestunud vanamutt olla, kes elus millestki rõõmu ei tunne, siis parem loobun...

      Aga nagu ma ütlesin - iial ei või teada. Tuleb see, mis tulema peab ;)

      Kustuta