Lehevaatamisi kokku

esmaspäev, 14. aprill 2014

Tööjutud: tööandjate trikid



Alates tänasest hakkan ma tööjuttude korral kasutama märksõna "tööjutud", siis kõik teavad millest jutt on. Tean, et paljud ei viitsi seda jahu (kelle jaoks on jahu, kelle jaoks mitte, onju :D) lugeda ja võivad vabalt sissekande vahele jätta ;)

Olen juba sada aastat hoogu võtnud, et neist kirjutada, aga ikka on midagi vahele tulnud. 
Täna siis kirjutan :)

Kõige pealt kirjutan ma sellet, kuidas mõned ärikad klopsivad firmasid nii palju, et nad ei jõua neid ise kokku vist lugedagi. Teevad firma lahti ja panevad kahe nädala pärast kohe kinni.
Samal päeva teevad isegi mitu firmat! Vot sellised ärikad on!

Minu poole pöördus üks tööline.
Probleem oli loomulikult sama, mis kõigil teistel - palka ei maksta.

Nii, kui tööline mulle selle inimese nime ütles, kes firmat veab, oli mulle pilt selge.
Teadsin, et tema käest ei saa midagi, sest tegemist juba kogenud "asjatundjaga", kes teab üsna täpselt, kuidas ja millal firmal uksed kinni panna ja uuel firmal uksed lahti teha.

Selle töölise puhul sai asi kiirelt selgeks. Inimene tegi tööd. Kui esimene palgapäev käes oli, siis kontole loomulikult midagi ei laekunud. Tööandja sõnul ei saavat nad tellijalt rahasid kätte ja töölisel tuleb oodata (loomulikult natuke aega tasuta tööd ka veel teha).
Tööline pöördus kohe samal päeval minu poole, kui palk oleks pidanud laekuma. Vaatasin firma tausta üle ja andsin talle soojad soovitused sellele firmale tööd enam mitte teha, sest see oli 100% kindlusega tasuta töö tegemine.

Firma saab tegelikult rahad tellijalt kätte, aga see voolab kõik nende endi taskusse. Töölisele kehitatakse ainult õlgu ja antakse lubadusi, et kohe-kohe tuleb ka palk. Mõned töölised teevadki tööd edasi.
Ma olen ajanud asju inimesel, kes tegi 2,5 kuud sedasi tööd!!
Selle ajaga kulutab tööline ju tegelikult oma raha - süüa on vaja ja muud nipet-näpet ka.

Toon teile sama inimese äridest väikese näite:

Kuupäevad tähendavad siis firma eksisteerimise aega

Pole ju üldse paha!? Tahan teen ühel päeval kolm firmat, tahan teen viis.
Tahan, panen firmal uksed kinni poole aastaga, tahan panen mõne kuuga, tahan panen üldse paari nädalaga!
Ja selle inimese nime all figureeris ca 90 firmat!
Kes seda teab, kui palju neid veel tankistide nimel on!

Ma ei saagi aru, kuidas see võimalik on, et üks inimene muudkui avab ja sulgeb, avab ja sulgeb!
Kas mõni ametkond ei tunne sellise venna vastu huvi?
Minu aju seda igatahes kinni ei võta.

Konkreetselt selle inimese pärast on sajad töölised ilma palgata jäänud. Ei imestaks, kui mitmed sajad. Seega on mitmed sajad perekonnad juba ainuüksi tema pärast kannatanud.

Kui palju aga selliseid "tööandjaid" tegelikult on - seda ei tea keegi.

Kui kellegi on soovi, et ma tema töölepingu üle vaataks või firma tausta kontrolliks, siis võtke aga julgelt ühendust.  Loomulikult teen seda tasuta ;)

Teisest jutust ehk konkreetselt skeemitamisest ma täna ei jõuagi kirjutada, sest kell on juba öö ja Une-Mati on ka kühvli välja võtnud ja tahab sellega mulle silma lüüa ;)
Ma pead ei anna, aga üritan selle nädalaga ikka kirja saada ;)

Hääd ööd ;)



2 kommentaari:

  1. miks sa sellest päti nimet saladuse teed?

    VastaKustuta
  2. Sest mul ei ole tema kohta kohtuotsust, seega ei ole mul õigus teda pätiks ja suliks nimetada. Kaebamise korral saan veel laimamise eest äkki karistada ;)

    VastaKustuta