Lehevaatamisi kokku

kolmapäev, 30. aprill 2014

Panga teatis

Kui nüüd Eestis käisin, siis maksin firma sissemakse lõpuks ära. Ma ise ei hakanud siin Soomes  neid asju ajama, nagunii oleks midagi valesti teinud või nässu keeranud. Eestis oli juhendaja olemas;)
Lootsin, et saab sellega asjadega nüüd ühele poole.
Tutkitki, Vasja!

Saatsin makse kohta ka kviitungi.
Oli selline tore leht, kus kõik vajalikud andmed kenasti kirjas.

Järgmisel päeval sain aga Pärnu Maakohtult teate, et  kande muutmiseks vajatakse panga teatist, sest maksekviitungist ei piisa.

Miks sellest ei piisa, aru ma ei saa?
Võibolla pätid teevad ka kodus selliseid. Ei tea.

Ok, tellisin siis pangast selle teatise.
Saatsin vabas vormis avalduse. Kirjutasin kõik vajalikud andmed kust, mida, millal ja kuhu makstud on.

Pangast võetakse ühendust ja öeldakse, et selline avaldus ei sobi. On vaja digitaalselt allkirjastatud avaldus saata.

Eeee.....Ok, saadan siis digitaalselt allkirjastatud avalduse.

Võetakse pangast uuesti ühendust ja öeldakse, et ma pean ID-kaardil sertifikaate uuendama, et nad ei saa seal midagi krüpteerida või midagi säärast.
Mis mõttes nagu? Ma saan kõik asjad ID-kaardiga aetud - ülekandeid teha, avaldusi digitada ja nüüd ei saa pank midagi krüpteerida kuna mul on midagi uuendamata?!

Lugesin www.id.ee lehelt, et kui ID-kaart on väljastatud peale 2011, siis peaks kõik OK olema - sertifikaadid toimivad kaardi kehtivusaja lõpuni.
Kuna ma sellistee tehnikavidinate suhtes täielik MÖHH olen, siis mina ei osanud midagi peale hakata.

Kuidas on võimalik, et ühest väikesest (ja mõttetust) ülekandest ei ole võimalik lihtsamalt seda teadet asutusest A asutusse B toimetada?
Elamislubasid osteti ka vist lihtsamalt :D

Milleks on asi vaja nii keeruliseks ajada? Miks nad selle teatise mulle krüpteeritult tagasi peavad saatma?
Tegemist oleks nagu riigisaladusega!
Pank sai ju aru, et tegemist on õige inimesega, kui digitaalselt allkirjastatud avalduse saatsin - teatist ei ole vastu võtmas mingisugune suvaline Malle või Toivo.

Lisaks sebimisele pean selle teatise eest ka loomulikult maksma. 4 eurot.
Ok, loomulikult see ei tapa, aga miks on jälle mingisugune juurde nuputatud TÄIESTI MÕTTETU rahapigistamise koht.
Olgem ausad - see on ju täiesti mõttetu.

Kuna pank ei saa seda teatist krüpteerida, siis palusin selle postiga Pärnusse saata. Selle eest maksan muidugi veel eraldi ;)
Ma üldse ei imesta kui nüüd uut digitaalselt allkirjastatud avaldust selle kohta küsitakse. Noh, et ma postiga seda Pärnusse palun saata :):):)

Minu arust on selle pisikese mõttetu paberi ümber liiga palju sebimist.

Muud ma ei tahtnudki öelda :)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar