Lehevaatamisi kokku

kolmapäev, 23. aprill 2014

Imeline loodus

Üle pika aja magas Johanna eile vankris.
Ilm oli nii suurepärane ja mõtlesin, et panen ta sel korral õue magama. Endale võtsin raamatu kaasa, sest toas ei saa kohe kuidagi raamatutele pihta.
Loen praegu Kristina "Kiku" Śmiguni raamatut ja täitsa põnev on.

Ok, kui Johanna magama oli jäänud, siis istutasin tagumiku murule (tegelikult panin ikka teki ka alla) ja hakkasin aga lugema.
Iga natukese aja tagant kuulsin, et lind lendab puu otsast ära ja tuleb tagasi, lendab ära ja tuleb tagasi.
Hakkasin siis olukorda jälgima. Tegemist oli, muide, metstuviga. Abbil on ka iga aasta üks metstuvi paar ;)

Nägin, et linnuke lendas kõrrekesega puu otsa. Paari minuti pärast lendas juba väikse oksakesega.
Puu, kuhu ta need oksad ja kõrred viis, oli mänd ja tihedate männiokste vahel ootas teine tuvi, kes seda kraami vastu võttis.
Tegemist oli niisiis paariga, kes omale parasjagu pesa ehitasid.
Vot sellist asja nägid minu silmad küll esimest korda, kuidas kaks lindu endale pesa ehitavad - üks toob, teine sätib. Loodus on imeline :)
Mul oli niiiiiii kahju, et mul fotokat kaasas ei olnud. Sellest oleks nii mõnusa pildiseeria saanud!

Täna läksin samasse kohta lugema, lootuses, et pesaehitus veel käib.
Ei käinud pesaehitust ega polnud ka linde :(
Ei tea, kuhu nad kadusid....
Homme lähen ka sinna ja vaatan, et äkki on ikkagi tagasi tulnud.
Poolik pesa oli igatahes selline

Lõpuni ehitamata pesa...

Istusin maha tagasi ja hakkasin raamatut edasi lugema. Siis tuli aga rähn, kes lendas vaheldumisi kasele, männile, kasele, männile. Toksis nokaga natuke üht ja siis teist. 
Rähn on ilus lind, mulle meeldib.

Rähn kasel

Rähn männil

Ma võiksin tundide viisi vist looduses ringi tuiata ja seda pildistada.
Või siis vastavalt vajadusele, koha peal seista, kuulata ja seejärel pildistada.
Kunagi ehitan ma Abbile, sinna meie metsa tukka, puu otsa onni, kus ma kitsesid pildistama hakkan. Meie oma kitsed ju.
Pange tähele - ise ehitan :)
Seejärel ronin onni ja ootan, millal kitsed sööma/magama tulevad ;)
Mis sa hing veel tahta oskad, onju?

Loodus on selles mõttes ka veel imeline, et teeb sinuga 1:0 ära, ilma et sa sellest arugi saad.
Eile möllasime Johannaga õues, täna on tal selline vesine nohu, et anna aga olla.
Põhimõtteliselt külmetasin lapse ära! Kuidas või mis valemiga? - seda ma küll ei tea.

Ega´s muud, kui sinepiplaastrid talla alla ja loodame, et päeva-paariga läheb üle ;)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar