Lehevaatamisi kokku

kolmapäev, 20. november 2013

Te ei usu seda! Ma isegi ei usu! :)

Eeeeeeeeeee....

Minuga võttis ühendust üks Soome õigusbüroo, kes pakkus koostööd :):)

Koostöö all peeti silmas seda, et need keissid, mis mul kohtusse on plaanis saata, lähevad sinna edaspidi hoopis läbi nende.

Blogi e-mailile oli lühike ja konkreetne kirjake jäetud - telefoninumber, nimi ja palve, et helistaksin.

Mitte, et ma kõikidele nüüd usinalt tagasi helistan, aga temale helistasin küll.
Toksisin guuglisse nime ja nägin, et inimene on tööõigusega seotud.

Inimene tutvustas, kes ta on ja mis põhjusel ta helistab. Helistajaks oli eesti keelt kõnelev naisterahvas. Ise ütles ta, et on eestlane, aga tema kõne põhjal oleks mina küll teda puhtaks soomlaseks pidanud, sest eestikeelne lauseehitus oli aeg ajalt vale ja hästi tugev soome aktsent oli ka juures. Võibolla tal on Eesti kodakondsus - ei tea.

Kõige pealt küsiti, et kas ma tegelen tööõiguse valdkonnaga. Loomulikult vastasin ma sellele jaatavalt. Rääkisime natuke sellest, et tööd on praegu nii palju, et kõike ei jõua ära tehagi.

Seejärel uuriti kas mul juriidiline haridus on olemas. Vastasin, et ei ole, aga sügisest on plaanis õppima minna. Samas lisasin, et olen kõik asjad praegu ilma hariduseta ka korda ajanud.

Siis läks jutt natuke mõrumaiguliseks.
Mulle öeldi konkreetselt, et ma ei tea tööõigusest veel päris paljusid asju ja kohtus ma ka inimest ikkagi esindada ei saa, aga vot neil on haridusega juristid, kes seda teha saavad.
Mina hakkasin ennast muidugi nö kaitsma, sest need laused mulle ausalt öelda ei meeldinud. Võibolla nendega ei mõeldud midagi halba, aga välja kukkus teisiti.
Igatahes ütlesin, et olen kõik asjad ära lahendanud positiivselt ja esindamisel ei olegi praegu mingit tähtsust olnud, sest kõik asjad on kas tööandjaga otse kokku lepitud või on asi kohtus eelistungiga ära lõppenud.

Seda ma ümber ei lükka, et ma kõikki asju ei tea. Loomulikult ei tea. Ma julgen täiesti vabalt tunnistada, et ma ei tea isegi mitte pooli asju, AGA siiski piisavalt palju, et asjad positiivselt lahendada! Selgitasin seda ka helistajale.

Ja öeldi mulle veel kord, AGA kõiki asju ma ikkagi ei tea ja kohtus ma töölisi esindada ei saa -neil on õppinud inimesed, nemad saavad.
Põhimõtteliselt taheti mulle vist selgeks teha, et ma ei ole "päris".
Umbes nii, et ma ise olen tumba-jumba, andku ma oma kliendid parem neile.
Rõhutan veel kord, et tegemist võis olla ka keele barjääriga...

Ok, olen nõus - ma olen kehvemas seisus, kui nemad - ma ei saa esindada.
Ja ma ei tea veel väga, väga, väga, väga paljusid asju, aga seda oleks palju paremini serveerida saanud.
A la, teeme koostööd - nii kaua kuni sa ise oma kliente kohtus esindada ei saa, esindame meie.
Õpid, omandad kogemusi, saad targemaks.
Palun väga - nii lihtne ja ei mingit mõrumaiku.

Kui ma kõne alguses pakkumisest positiivses mõttes sõnatu olin, siis kõne lõpus ütlesin ma viisakalt, kusjuures ilma kõhkluseta, et loobun koostööst.
Tänasin ka  muidugi, et selline pakkumine üldse tehti.

Ma hakkasin lihtsalt mõtlema, et mul toimivad praegu ka asjad üsna hästi - milleks üldse omale mingeid lisapingeid tekitama on vaja hakata?

Kusjuures ma olen tegelikult ise ka mõtteid mõlgutanud, et millalgi peaks end mõnes Soome advokaadibüroost leidma :) Loomulikult ei pidanud ma silmas lähiaega, vaid mingi 2-3 aasta pärast. Abilisena või nii. Ja kaugtööna - kodus tööd tehes.
Tegelikult olen ma hea saak - eesti keel, vene keel, soome keel, tööseaduste tundmine :):):)
Ha-ha, tegin endale praegu reklaami :D
Vähe sellest, et eestlased minu jagu on, oleksid põhimõttelised venelased, leedukad, lätakad, poolakad samamoodi minu rida.
Ok,vahet pole ;)

Kuna mind jäi see kõne natuke ikkagi häirima, siis kirjutasin talle e-maili, kus selgitasin kõik asjad lahti. Sellest, kui kaua ma Soomes olen elanud, kui palju ma soome keelt räägin jne. Selgitasin, et olen nende asjade juures kõik ise õppinud - keegi mind juhendanud pole, keegi mulle mingeid näidiseid ette andnud ei ole - kõik on enda tehtud.
Minu jaoks on see ikkagi võõras keel, võõrad seadused - see ei ole nii lihtne, et nips ja selge, nips ja valmis.
Ma ei tea, tahtsin talle vist selgeks teha, et tegelikult ma ikka tean ka asjadest üht teist ja olen selle nimel ikkagi vaeva näinud.

A mul tuleb kõnest veel üks asi meelde.
Kui ta mulle ennast tutvustas ja me juba lobisesime, siis ütlesin,et oleme siis ju konkurendid. Mõtlesin seda heas mõttes naljana. Mulle anti aga selgelt mõista, et mina ei ole nüüd küll kellegi konkurent! :)

Hea küll, kui kogemusi võrrelda, siis ei ole ma loomulikult kellegi konkurent (helistajal oli staaźi 20 aastat, minul 1 - pole vaidlemise kohtagi), aga kui mul tuleb kliente rohkem, kui neile, siis ma ju ikkagi olen konkurent? :)

Mind jäi tema kõnes veel üks asi kummitama.
Ta rõhutas mitu korda, et neil on kliente niiiiiiiiii palju - tööd ei jõua lausa ära teha.
Kuidagi kummaline tundub, et kui neid nii palju on, miks siis minu kaudu klientide tootmine ?

Mina julgen küll öelda, et mul on neid piisavalt. Ei jõua kodulehtegi valmis teha - aega pole :):)

Kui mu kirjutist FB-s usinalt jagati, siis tuli mulle mitu päeva järjest töölepinguga seotud kirju.
Vot ei tahagi firmat ja kodulehte enne reklaamida, kui laud nö puhas on - vanad asjad eest ära, siis uued peale ;)

Ma tean vist vastust, miks minu poole pöörduti - võin ka eksida - väikeste summadega ei taheta tegeleda ja soovitakse suuremaid kalu.
Mina olen siiani kõike teinud ja teen ka edaspidi - minu jaoks on kõik võrdsed.
Ma võin julgelt öelda, et ma ei ole siiani ühtegi asja tagasi lükanud.
Asjadega läheb küll aega, aga võtan ikkagi kõik ette.
Teen ka pisiasja ära (no alla 1000 € nõuet julgen pisiasjaks lugeda) - saab inimene rõõmsaks, et keegi viitsis tegeleda, saab tööandja õppetunni,  tuleb positiivset tagasisidet, hea sõna levikut ning minule jälle uut tööd ;)

Ok, lähme selle advokaadibüroo juurde tagasi.

Laupäeval helistas advokaadibüroo peajurist mulle ja tegi pakkumise, mis väga hea tundus.
Ma, rumal tüdruk, kokutasin natuke ja siis ütlesin, et täitsa OK pakkumine on.
Oleks pidanud ütlema, et nalja teevad w? :):):)

Leppisime kokku, et neljapäeval kohtume ja arutame seda koostööd. Eks seal siis arutame, kes, kus ja mis. Ootan huviga.

Minul on igatahes kaks tingimust.
Kui neid ei täideta, siis koostööd ei tule ja jätkan samas vaimus nagu siiani seda teinud olen.

Esimene tingimus on kindlasti see, et tööline ei pea enne lahenduse saamist mitte ühtegi eurot maksma. Vaatasin nende kodulehelt järgi, et kui klient muud ei maksa, siis omavastutuse osa ikka. Summasid ma siin välja tuua ei oska, sest ei tea.

Teine tingimus on see, et kõik dokumendid ja paberid, mis töölise kohta koostatakse, käivad läbi minu.
Mis iganes paber. Saan mina õppematerjali ja kindluse, et kõik on OK (töölise poolt vaadatuna).

Kui need tingimused täidetakse, siis on OK.

Samas oleks koostöö mulle kasulik - mul oleks koht, kust nõu küsida ja vastuseid saada.
Tahaks eeldada, et ma ikka saan nendelt nõu, kui nad minu maksunõude põhjadelt hagisid hakkavad koostama. Minu arvutused on ju kõige aluseks.
Võin isegi paar korda kuus Helsingis "koolitusel" käia ja puha ;);) Hahahhaha

Ah, mis siin ikka ette mõelda - eks neljapäeval paistab.

Seda võin ma küll öelda, et olen võimaliku koostööga ettevaatlik ja ei kiirusta ülepeakaela mitte millegagi.

Appi, kell on juba 01:30 - 5,5 tunnipärast juba äratus!
Ruttu magama ära ;)

10 kommentaari:

  1. Ole ettevaatlik, riisuvad koore ja jääb....
    Alati omaksu peal väljas, eriti ju tööd ei ole ka advokaatidel. Vötavad täielikult yle.......
    Olen siin kohanud möndagi...

    VastaKustuta
  2. Ma usun, et Virge on kindlasti ettevaatlik ja loeb igasugused lepingud enne alla kirjutamist üksipulgi läbi :P

    Aga super ju! Mis iganes ka ei saaks, tuleb siis koostöö või mitte, juba see, et sulle seda pakuti! Sa oled juba tegija :) Mis siis, et algaja, aga tegija!

    VastaKustuta
  3. Sul on täiesti oiged kohklused ja kahtlused. Seisa selg sirge ja ära järele anna. Selge see, et nad katsetavad, kuhu joon tommata. Ja et nad teeks midagi, mis neile kasulik poleks, ei usu ma ilmaski. Niisiis, vaata, et see Sulle piisavalt kasulik oleks.

    VastaKustuta
  4. Rääkisid, et öigusbyroo vöttis yhendust. Löuna -Eestis ajalehtedes on juba nende poolt kuulutused, mitu korda juba avaldatud, et Soome öigusbyroo lahendab ehitajate nöudeid. Tööpuudus ju...

    Pidasin nöu oma advokaadist söbraga ja olime yhte meelt, et vöiksid ikkagi iseseisvaks jääda.
    Lugu on nimelt selles, et köigis sinu case-des on parema tulemuse andnud just ainult kokkuleppe menetlus ehk sovittelu.
    Soomes hakkas see sovittelu toimingud just seetöttu, kuna taheti säästä kohtukulusid. Loodi paigalised sovittelu-toimistot ja netis on palju lugeda, kuna käisin ise ka kunagi esimesel valtakunnalisel(yleriigilisel) sovittelu konverentsil.
    Tegelikult ei ole selle olemuses ju midagi uut, sest kokkuleppe menetlus oli ka ju ettevötete vahelistes vaidlustes (arbitraazis e. ettevötete kohtus)
    Kirjutasin varem sulle sellest, et vöta yhendust paigalise sovittelu-toimistoga ja sul on siis sinna kuulumisel, mingi organisatsiooniline tugi.
    Nagu on advokaatidel oma yhing.
    Sovittelu-toimistot loodi just säästma riigi raha, et vähendada kohtute tööd.
    Sinna sovittelu-toimistosse kuulumine annab sulle ka mingi pluss punkti kohtunike seas ja sa ise tunned seda piiri, kus sina saad tegutseda sovittelijana.(kokkuleppijana) Asjaolu, et kohtunik seal osaleb ei muuda asja. See piir on jah vahel öhk -örn, kuid eelprotsessiks muutub see ju alles siis, kui on makstud kohtule sisse riigilöivud jne.
    Igasugune volikirjale allakirjutamine jäta ära. Advokaadid ootavad sind ilmselt kohvilauaga, mis on täiesti tavaline ka kohtu kooseisule, kui nad arutavad tagatoas.
    Ilmselt ei tule nyydsel kiirel muutuste ajajärgul, kus äkki enam tööandja organisatsiooni ei eksisteeri, normaalseid kohtuistungeidki. Hea, et sovitteluga midagi kätte saab.
    Esindusöigusest:
    advokaadid-esitavad kohtule volikirja
    Öigusbyrood peavad esitama:volikirja, Körgkooli tunnistuse juura hariduse kohta.
    Neid volikirju ja hariduse töendamise dokumente kysitakse ikka kohtuprotsessidel. Advokaadid on alati ja igal pool neid lauale pannud, kuna tunnitasu ju jookseb ja tal on kliendiga tasustamis- ja esindusleping tehtud.
    Suurtes protsessides vöib kohtunik kysida ka pädevust, olgugi et juura löpetanud.
    Advokatuuriga koostöö töstab nende poolt klenditasud nii körgeks, et nende laekumine jääb kysitavaks. Tee tööd ja raha ei tule!
    Lase samas vaimus ja kui möni ehitusettevötja ei taha maksta ja paistab välja kahekordse raamatupidamise olemasoluga, siis vöid teda ehmatada, et asja vöib maksupettuses yle vötta maksuamet eraldi protsessina.
    Jäta meelde advokaatidel ei ole leiba! Samuti kuulutavad lehtedes.
    Ole iseseisev! Jöudu sulle!

    VastaKustuta
  5. Tead In, Sinust on nii palju abi :):):):)
    Tänan Sind, et mulle oma teadmisi jagad.
    Kusjuures ma olin selle sovittelu-toimisto jutu unustanud. Siis, kui sellest kirjutasid, oli kõik nii alguses ja nii palju uusi asju oli, et ma lihtsalt ei jõudnud seda uurida. Ma arvan, et mu konarlik keel oli ka vist veel selle taga, et uurida ei tihanud. Aga nüüd hakkan küll seda uurima.

    Selles mõttes võivad kõik rahulikult hingata - nahka üle kõrvade ma omal tõmmata ei lase ;) Ma tahan seda koort ikka ise mekkida :):)

    Eks ma püüan ikka nii palju ise asju ajada, kui võimalik on. Samas, kui neile midagi edasi annan, siis tasuta tööd nad minult ei saa. Mina olen ju ikkagi see, kes kõik summad välja arvutab ja see ongi see, mis kõige rohkem aega võtab. Muu on copy-paste.
    Olenevalt keissist kulub võib mõnikord lausa nädal kuluda, et õiged numbrid kätte saada.
    Tänu sellele olen oma hinnasüsteemi ka natuke muutnud. Enam ei ole nii, et 20% ja asi selge. Nüüd võtan arvesse ka seda, mis summaga tööline ise minu juurde pöördub, mis mina talle välja arvestan + asja keerukus ja maht. Ütlen päris tõsiselt, et mõne keissiga olen ikka korralikult alamakstud olnud. Nüüd lähtungi tasu arvestamisel neist 3 punktist(töölise enda arvestus, keerukus ja maht).
    Kaldusin jutust nüüd kõrvale, sry.

    Ma kohe huviga ootan seda homset kohtumist. Ma miskipärast arvan, et peajurist läheb kerge pettumusega tagasi.

    Selles mõttes olen ma kenasti kahe jalaga maa peal - ennast ära osta ma ei lase, töölist tanki ei pane ja minu seljas liugu ka lasta ei saa :):)

    In, tänan Sind jätkuvalt :):):)


    VastaKustuta
  6. Oi sa oled tubli, mina olen 4 aastat vist soomes vaid maganud ;) Edu sulle !

    VastaKustuta
  7. Olen Mavis Calos, esindaja Aiicco kindlustus plc, anname välja laenu individuaalsed erinevused usalduse ja au. anname laenu intressimääraga 2%. kui olete huvitatud võtke meiega ühendust selle ettevõtte e-pos (amaah.credit.offer@gmail.com) nüüd jätkata oma laenu üleminekudokumendi ok. kui teil on vaja laenu, et luua ettevõtte või kooli te olete väga teretulnud Aiicco kindlustus plc. Võite meiega ühendust võtta ka selle e-post: ( maviscalos_laen_laenamine@outlook.com ). saame üle kanda summa, mida taotletakse enne nädalas.

    DO YOU NEED LOAN FOR PERSONAL BUSINESS? IF YES CONTACT OUR EMAIL ABOVE TO PROCEED WITH YOUR LOAN TRANSFER IMMEDIATELY OK.

    VastaKustuta