Lehevaatamisi kokku

reede, 22. november 2013

Elu võimalus!

Ma ei tea, kas õigustatult, aga julgeks seda hetkel küll elu võimaluseks pidada.

Kohtusin täna peajuristiga ja võin öelda - koostöö tuleb.

Rääkisime asjadest ca 2 tundi ja mida rohkem me rääkisime ja asju arutasime, seda enam sai mulle selgeks, et kui ma seda koostööd praegu vastu ei võta, siis olen ma lihtsalt loll. Lausa ülimaltmegagigahyppersupper loll.
Millised kogemused ma selle koostööga saan! Ho-ho-hoo!

Kusjuures juba täna anti mulle ühe netilehe kasutajatunnus ja parool, et saaksin firmade taustasid vaadata. Seal on absoluutselt kõik asjad kirjas. No kõik, kõik, kõik.
Vaatasime selle 47 000 € keissi firma tausta ka koos üle.
Firma on nii heal järjel, et selle asjaga võib täie rauaga lõpuni minna ja lasta kõik välja maksta.
Kujutate ette - 47 000 €!!!

Kokkusaamisele võtsingi näitena just selle keissi kaasa, sest see on mul praegu nö peakeiss. Jurist vaatas ja ahhetas. Kui lõpuks läbi oli jõudnud vaadata, siis lõi rusikaga kergelt vastu õlga (sõbramehe mats) ja ütles, et vot see on alles keiss!
Kiitustega polnud ka kitsi ja ütles, et mul on täielikult juristi aju :)
Pai jälle minu egole :):)

Kuna ma kõiki asju ikkagi ei oska, siis küsisin, et kellelt ma nõu saan küsida, kui arusaamatusi tuleb. Loomulikult annavad nad mulle kõik nõu ja juhendavad. Kontaktid on olemas ;)

Põhimõtteliselt on lood praegu nii, et mina lõikan neist kasu ja nemad minust.
Loomulikult ei tee nad midagi selle plaaniga, et ise kahjumisse jääda. Kindlasti mitte.
Loomulikult ei tee ka mina koostööd nii, et ise kasu ei saaks. Kindlasti mitte.

Põhimõtteliselt hakkab koostöö alates sellest hetkest, kui asi kohtusse on vaja saata. Kui saan tööandjaga juba varem kokkuleppele, siis nemad asjasse ei puutu.

"Musta töö"tegija olen niisiis mina.
Mina olen see, kes kõik summad välja arvutab. See ongi selle töö juures kõige aegavõtvam osa.
Ülejäänu on põhimõtteliselt copy-paste.
Nende töö on minu andmete põhjal hagi kokku panna ja kohtule esitada.

Kuna olulisema töö teen siiski mina ära, siis küsiti, mis ma tunnihindeks tahan :)
Noh, selle aja eest, kui neid arvutan.
Ma olin sellele kusjuures mõelnud, sest tean, et mina teen ju ikkagi põhilise töö ise juba ära.
Hind oli peas valmis mõelnud küll, aga temale ma seda ei öelnud, sest tahtsin näha, kas ta pakub sinna kanti või mitte.
Ta pakkus oluliselt rohkem!
Mõtlesin selle peale, et seal on kindlasti veel õhku sees ja lisasin mõned eurod juurde.
Kui oma numbri ütlesin, siis ulatas ta kokkuleppe märgiks kohe käe - tema oli nõus. Mina ammugi.

Peale seda ütles ta, et loomulikult saan ma ka kõik printerid, arvutid, paberid, pliiatsid ja kõik muu vajaliku.

See ületas juba kõik ootused.

Tööruumi rentimise kohta küsis ka, aga ma ütlesin, et ei ole vaja. Jätkan nii nagu seni teinud olen.

Ei tea, kas raamatuid ka saaks ? :)
Mul nimekiri olemas, mis raamatud kindlasti osta kavatsen.

Läksin kohtumisele eelarvamusega, et mul tahetakse nahka täiega üle kõrvade tõmmata, aga, aga...

Ma ei tea, kas need asjad päriselt ka sedasi lähevad ja sedasi toimima hakkavad nagu täna kokku sai lepitud, AGA KUI hakkavad, siis see on nagu muinasjutt.
Päris tõsiselt - see oleks TÄIELIK muinasjutt.

No kujutage ise ette, 2 aastat Soomes elanud, 1,5 aastat keelt rääkinud ja selline pakkumine!

Järgmisel nädalal saame uuesti kokku ja siis teeme juba ka pabereid.
Täna oli nö kontrollkohtumine, et kes ja mis ma olen.

Ma võtsin arvuti ka kaasa,et oma töömeetodeid näidata. Sellest oli ta nii pahviks löödud, et kuidas kellelgi asjad üldse nii põhjalikult tehtud olla saavad. Iga teema kohta on eraldi kaust, kus on ainult konkreetset teemat (nt: katseaeg, ületöö, puhkus, töölepingu lõpetamine jne.) puudutavad asjad sees on. Soomlased ise nii põhjalikult küll ei tee. Näen ju ise, kui lohakaid vastuseid antakse. See on tegelikult uskumatu.
Haapsalus oli nõudlik prokurör, kes põhjalikku tööd nõudis. Tervitused tallegi :)

Oeh...

Nüüd on jälle palju tegemist juures, et rahaasjad ka sedasi toimima panna, et vero kukile ei tuleks.
Siiani olen asjad pääomana deklareerinud ja 30 % veroks maksnud.
Kusjuures ei ole midagi maksuvaba. Kui kunagi uurisin, siis öeldi nagu 1200 € on maksuvaba, aga ei ole midagi - esimesest eruost läks 30 %.
Ah, võibolla ma sain ise siis valesti aru.

Eesti firma kaudu pole mul mõtet teha, sest kuna elan alaliselt Soomes, siis pean siin ka tulede pealt omakorda vero maksma. Samas teatud osa teen kindlasti Eesti firma all, sest nagunii on firmal kulusi, mille eest maksma peab. Ei hakka ju firmale ometi laenu andma :)
Et probleeme vältida, on lihtsam siia üks üritus teha ja asi selge.
Väikse ürituse all pean ma silmas elinkeinonharjoittajat. Maksab see tegemine 105 € - kuna ma nagunii asja suureks ei kavatse ajada ja nokitsen omaette, siis ei peagi OY-d olema.

Päris OÜ-d ei taha sellepärast ka teha, sest ma ei viitsi selle raamatupidamisega jamama hakata. OÜ-l on kahekordne raamatupidamine, aga elinkeinonharjoitaja saab ühekordsega hakkama. Tükk maad lihtsam.
Ja veel vähem tahaksin ma raamatupidajat palkkama hakata. Teades siin tööandja kulusid
(kui tööline teenib tunnis 10 €, siis tööandja kulu on 18,30 !!!! Just eile oli  palgaarvestuse kursusel sellest juttu) ja veel jamasid, mis töölisega tulla võib/võiks :):):):)
Ei - tänan ;)

Põhimõtteliselt tuleb mul nüüd tükk aega nokitsemist, et selgeks teha, mida ja kuidas kõige mõttekam teha oleks.
Kes oskab soojasid soovitusi anda, see annab, eksju ;)

Aga jah, praeguse seisuga tundub, et unistuste töö tegemine on kätte jõudnud.
Teen siis, kui tahan ja nii palju, kui tahan.
Ma ei pea muretsema, et mis siis saab, kui lapsed haigeks jäävad. Midagi ei saa - olen nendega rõõmsalt kodus ja ravin oma tupsunupsud ilma probleemideta terveks.

Ma rääkisin juristile selle loo ka ära, kuidas see naisjurist minusse suhtus, a la ma ei ole "päris", et nemad on ikkagi juristid, kes esindada saavad ja muu blää-blää-blää.
Selle juristiga läks sedasi, et teda büroos enam pole. Tal oli tähtajaline leping ja enam uut lepingut ei tehtud - just selle pärast, et ta oma ninaotsast kaugemale ei näinud ja inimestega suhelda ei osanud.


Ok, ettekanne tehtud - saab näha mis tulevik toob, kas tuleb kõrge kukkumine või on see siiski reaalsus.


13 kommentaari:

  1. Väga lahe. Head asjad juhtuvadki inimestega, kes ikka ise ka pingutavad. Untsu ei saa asi selles mõttes minna, et kogemust ja tarkust saad igatahes juurde, ükskõik, missugune see siis olema saab. Ning kogemus ja tarkus on kestev ja kadumatu investeering :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jah, ma olen sama meelt - untsu ei saa midagi minna. Ma ei pane sinna alla ise mitte midagi. Aga kogemusi saan küll.

      Kustuta
  2. Õnnitlused - usun ka, et kõik läheb kenasti - oled tõesti nii tubli! Lausa eeskuju kohe! :)

    VastaKustuta
  3. Väga hea meel seda lugeda! Sinu põhjalikkus viib sihile. Olen su blogi lugenud alati hea näitena sellest, kuidas kõik on võimalik. Lihtsalt ise peab tahtma, suutma, õppima jne. Edu sulle ja sa oled seda väärt.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma olen ka seda meelt, et enamik asju on võimalik saavutada - ainult tahtmist peab olema ;) tänks ;)

      Kustuta
  4. Sellist asja on väga tore lugeda, hea meel Su pärast!

    VastaKustuta
  5. Kuule, mulle meenub üks teatud ÕL ajakirjanik, kes sind kurjasti ära kasutas ja kellega ka tööleping lõpetati... Sa võid edaspidi, kui mõni probleem tekib, mainida, et näed, NENDEGA juhtus nii.

    Aga uudised on super, igatahes. Sa oled mulle tõeline inspiratsioon :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kas ma sulle rääkisin, mis selle ajakirjanikuga pärast veel oli w? :)
      Siis, kui ma g4s-i tööle läksin?

      Mu meelest ka - täiesti super ;) Ja sina oled minu avuti-ingel :):)

      Kustuta
  6. Ega see 47 tuhat eurot kohtule ei ole nii suur summa. Kui hästi nöuded ära pöhjendad laheneb see ka enne töelist kohtuprotsessi. See tähendab, et kui sa seda summat kokkuleppe-menetluses kätte ei saa. Alles siis mina annaksin selle juhtumi kohtusse viimiseks advokaadile.
    Igas case s on ju kohustuslik enne esitada reklamatsioon(pöhjendus nöude osas). Selle vöib ju vastav töötegija allkirjastada, kelle case. Sina kirjutad nöude koostajana oma nime ja telefoni numbri(Virge,,,,sovittelija)
    Annad tähtaja ja märgid, et kui ei , siis järgneb kohtulugu. Seda sa oled ju teinudki siiani!
    Mina teeks nii!
    Veel ma koostaksin igal yksikul juhul advokatuuriga tööettevötulepingu (tsiviilöiguslik leping), kus ma tooksin ära täpselt, millise asja ma neile annan ja mis on seal minu töömaht ja nöutav töötasu.
    Tööleping on töööiguslik, aga sina oled ju iseseisev elinkeinoharjoittelija.
    Materjalide yleandmine allkirja vastu. Saatmine allkirja vastu.
    Olen pedantne, aga kogemused teevad ettevaatlikuks.
    Elinkeinoharjoittelijana sa ju saad osta endale ja kanda kuludeks ka printeri jne.
    Edu! Ära oma lähteallikaid neile selgeks öpeta!
    Selle Eesti poolel oleva peaksid ka ära muutma, kas vöi yhinguks. Sul olid yllad mötted ja Eesti maksuamet vöib yllatada. Vöi sobib midagi nendest variantidest, mida saatsin sulle postiga,

    VastaKustuta
    Vastused
    1. See 47 000 keiss on selles mõttes keeruline keiss, et vastaspoole advokaat võltsis dokumente vahele (mille me kenasti ära tõestame) ja seal on muid selliseid keerulisi kohti. Kui see lugu kunagi-millagi lõppeb, siis kirjutan sellest.

      Olgugi, et mul on kõik asjad täielikult lahti seletatud - kust mingi nõue tuleb, seadused kõrval + arvutuskäigud ka (põhimõtteliselt ka loll saax asjast aru).

      Me olemegi tööandjale võimaluse andnud, et asi kokkuleppega ära lõpetada. Ta ei võtnud seda vastu.

      Ma annan selle asja üle, sest ma ei ole neis asjades nii kindel ja ma ei tahaks sellist megakeissi vussi ka ajada. Kui ma asja üle anna, siis võidavad sellest ausalt öeldes kõik (peale tööandja) - jurist, tööline ja mina.

      Meil ongi nii, et iga asja kohta eraldi leping, kuhu lähevadki kirja, kelle kohta see on, kelle vastu, nõude suurus ja muu oluline.

      Need printeri ja muud vahendid annavad nad mulle niisama, midagi kusagilt maha arvutama ei hakata. Kui nad ei ananks, siis ostaks jah ise (noh, mul praegu on muidugi ka printer ja asjad olemas, aga see sööb nii meeletult tinti ja uued pakid maksavad printeri hinna) ja kannaks kuludena maha.

      Miks ma Eesti poole ära pean muutma? Eesti Oü on täiesti eraldiseisev firma. See, mis ma Soomes teen, on täiesti eriasi. Need 2 ei ole kuidagi omavahel seotud. Keegi ei saa mind käsutada, et teen tööd Eesti firmale - valin ise kellee teen. Selles mõttes ei saa maksuamet eriti üllatada. Kui teen osa asju Eesti firmale, siis teen. Maksuamet ei saa tulla surkima firmat, mis on Soome registris ja mille maksud lähevad Soomele. Elan alaliselt Soomes.

      Või on midagi, mida ma teadma peaksin? :)

      Kui on, siis anna aga tulla ;)

      Ma lugesin selle lehe läbi, aga ma arvan, et kõik jääb nii nagu on.

      Loll õpib oma vigadet, targad teiste - võtan sinu teadmisi ja kogemusi igatahes arvesse arvesse.

      Kustuta
  7. Mötlesin veel asjadele, mis toetaksid sinu iseseisvat tegevust.
    Kui registreerid end elinkeinoharjoittelijaksi, siis pane kohe oma tegevuskavasse sisse-sovittelijan toiminta.
    Käid ära ulosotto-toimistossa. Uurid, milline peab olema dokumendi vorm, mida nad aktsepteerivad kui nad vötavad sissenöude ulosottolle. Räägid, et oled endine politseinik(plusspunktid) ja nyyd tegutsed sovittelijana ja kui sa oled kokkuleppe saanud, mölema allkirjadega varustatuna ja et kohustub teatud tähtajaks summa yle kandma ja seda summat ei tule, siis ongi sul vaja ulosotto toimistot. Seda tehakse ka peale kohut, kui summad ei laeku.
    Siin ju vöimalus riigi rahalisi vahendeid säästa ( jättes vahele kohtuinstantsi) ja sa saaksid yksinda tegutseda.
    Teeksid endale kirjaplanketi (kujundusega): elinkeinoharjoittelija -sovittelija, aadress, arveldusarve....jne
    Milline see tuleb, saad nagu teadmisi ulosotto-toimistost-vaja selline dokument, mis neile meeldib. Nad teenivad leiba just ulosottosta saadavatest protsentidest .
    Hakkad käima öhtustel sovittelijate koolituskursustel, alati ju neid ei ole, aga sygiseti ju köik algab....Paberit vaja..
    Koostaksin veel c/v, kus on töötamine politseikuna, selle koolitus ja köik need koolitused, mida sa nyyd oled käinud. Ikka pädevuse röhutamiseks, alati lauale panna ja kaasas.
    Öösel tuli meelde, et aastaid tagasi lugesin lehest, et Tartus adv-juristid moodustasid ka sovittelu-byroo.
    See on kohtuväline protsess koos summade kätte saamisega ja säästab riiklikke vahendeid.( kohtukulusid)

    VastaKustuta
  8. Olen Mavis Calos, esindaja Aiicco kindlustus plc, anname välja laenu individuaalsed erinevused usalduse ja au. anname laenu intressimääraga 2%. kui olete huvitatud võtke meiega ühendust selle ettevõtte e-pos (amaah.credit.offer@gmail.com) nüüd jätkata oma laenu üleminekudokumendi ok. kui teil on vaja laenu, et luua ettevõtte või kooli te olete väga teretulnud Aiicco kindlustus plc. Võite meiega ühendust võtta ka selle e-post: ( maviscalos_laen_laenamine@outlook.com ). saame üle kanda summa, mida taotletakse enne nädalas.

    DO YOU NEED LOAN FOR PERSONAL BUSINESS? IF YES CONTACT OUR EMAIL ABOVE TO PROCEED WITH YOUR LOAN TRANSFER IMMEDIATELY OK.

    VastaKustuta