Lehevaatamisi kokku

laupäev, 31. august 2013

Johantsu

Kolm kuud täitunud nagu nipsti.

                                                   Iga kord ei pea ju magus kraam olema ;)

Pean oma Rotipoega, Soolikat, Nöpsi, Tupsut, Lõnga, Ilalõuga, Tativasikat igati kiitma. Üks nimi koledam, kui teine :D AGA heal lapsel on siiski mitu nime, eksole ;)

Ta on tõesti NIIIIII tubli laps! Poleks eluski uskunud, et minul võiks nii rahulik laps olla. Janeli ja Karolin olid hoopis teistsugused. Nendega pidi vaeva nägema ja kogu aeg tegelema - oma aega praktiliselt ei olnudki ja esimest korda sai end välja puhata vast 1,5 aastat peale sünnitust.

Johanna on selline mõnus tegelane, et kui ta parasjagu ei maga, siis nokitseb ilusti omaette.Lähen ise teda segama ja torkima, sest tahaks ju ka ikkagi ninnu-nännutada ja poputada :)

Ja kuidas ta naerab! Ta ainult naerabki! Käisin temaga täna kontrollis ja nõuandlast öeldi ka, et nad polegi sellist last näinud, kes sedasi kogu aeg naerab. No päriselt ka, ma ei liialda. Kui talle oma hambaid näidata, siis näitab tema oma igemeid kohe ka vastu. Peab proteesid muretsema ja kapi peale panema, siis on kogu aeg tuba naeru täis :D:D
Täna on tegelikult veidi teistsugune päev olnud, sest sai 2 vaktsiini. Mõlemasse jalga sutsakas ja peale seda on tuju kahtlane ja rahutu olnud. Paar korda häält ka teinud, aga see on vaktsiinide tõttu täiesti mõistetav. Miks 2 sutsakat sai - ei teagi. Homme vaatan täpsemalt, mis sutsakad olid ;)

Ma kohe heldimusega vaatan teda ja mõtlen, millega ma nii asjaliku ja mittejonniva lapse ära olen teeninud. Eks mind ikka "lohutatakse" ja öeldakse, et ega see pidu mul kaua kesta, küll varsti jonnima hakkab. Isegi, kui hakkabki, siis olen ma juba selle üle väga õnnelik, et mul vähemalt 3 kuud imeline laps on olnud.
Sünnitusväsimusest ei saa ma rääkida. Olen nii väljapuhanud, kui üldse olla saab. Kui ma midagi teha ei viitsi, siis on tegemist lihtsalt oma laiskusega, mitte sellega, et Johants midagi takistaks. Või siis sellega, et teha on liiga palju ja ei tea, millist tegevust valida. Ega maailm siis kokku kuku, kui ei teegi midagi!
Uus põhitõde mul - õppida mittemidagi tegema ja selle üle uhke olla :D:D

Kohe ajan teid kadedaks ja kirjutan, kuidas Johanna meil magama jääb. Põhimõtteliselt on nii, et kui ta ära väsib ja magama tahab, siis teeb ta natuke vääks-vääks ja näitab tibake kirtsus nägu. See tähendab seda, et peab ta magamistuppa voodisse viima, luti suhu lükkama, teki jalgadele asetama ja  ise seejärel magamisttoast ära minema. Mõni minut ja laps magab!! Sedasi jääb nii päevaunne, kui ka ööunne. Ja selline luksus on meil algusest peale olnud. Uskumatu! Une pikkused olenevad vist päevastest tegevustest, sest mõnikord magab 40 minutit, mõnikord 2 tundi. Õues, liikuvas vankris, see eest magada ei armasta. Armastab, kui vanker seisab, aga kui liigub, siis ei maga korralikult. Kui 30-40 minutit magatud on, siis hakkab juba piiluma, et mis toimub.
See on siililegi selge, et õues käima peab. Olengi jalutuskäikudele raamatu kaasa võtnud, pingile maha istunud ja törtsu raamatut lugenud. Tegelikult olen isegi 2 raamatut läbi lugenud, mis polegi väga törts. Edusammud lugemise alal. Tundsin lugemisest juba ammu puudust. Kunagi pole aega olnud. Tegelikult vist ikka on olnud, aga ma pole seda võtnud...Aega tuleb lihtsalt võtta ;)

Ööund magab Johanna muide 12 tundi. 21:30-22:00 ajal läheb magama ja ärkab 10:00 ajal. Nüüd ta peab oma magamist kuhugi poole sättima, sest alates järgmisest nädalast läheb Janeli lasteaed ja siis peab 8:00 ajal tõusma. Vaatame, kuidas see ümbersättimine õnnestub :)
Kuna mul on see luksus, et saan hommikuti pikalt magada, siis istun selle võrra õhtuti kauem üleval. Lähen tavaliselt öösel kella 2 ajal magama. Kell, muide,on praegugi 2 ;)
Homme on laupäev ja Karolin kooli ei lähe, seega ei ole kella 7 ajal seda nö vahe-ärkamist, et lapsele süüa teha, juuksed kammida ja kooli saata.
Kui öisest magamisest veel rääkida, siis rikun vist vaikselt ise Johannat ära. Nimelt võtan öösel teda enda kõhu peale magama. Kui ta ära sööb ja krooksukesed välja laseb, siis ma võiks ta ju voodisse magama tagasi panna, onju. Aga ei, mina jätan ta enda kõhu peale magama, siis musutan teda umbes sada korda ja kiidan teda sosistades, kui tubli laps ta ikka on. Ausalt, just nii ma teen. Tarmo ka küsis just üks päev, et kas mul ebamugav pole sedasi pool-istuli asendis magada. Ma ei osanud muud vastata, kui seda, et selline on armastus :)

Olen Johannat mõnikord lihtsalt vaatama jäänud  ja mõelnud nendele pisikestele beebidele, kes sünnivad sellistesse...noh, joodik-perekondadesse või narkaritele või lihtsalt räpastesse kodudesse (inimene võib vaene olla, aga koristada suudab igaüks, seega vaesus ei võrdu räpasus). Kahju on lastest, kes praktiliselt kogu päevaks voodisse jäetakse, kellest välja ei tehta, kelle eest ei hoolitseta ja keda piisavalt ei armastata, kes sünnitatakse vaid rahalise kasu eesmärgil. Teame me ju kõik, et selliseid perekondi on küll ja rohkem. Sellised ei mõtle, et need pisikesed beebid vajavad hoolitsemist, hoidmist, kaitsmist, õnnelikku lapsepõlve, üles kasvatamist. Tegemist on ikkagi väikeste abitute inimestega. Tõesti, nendele teistele beebidele mõeldes tuleb mõnikord pisar silma, sest kurb on...Alles millalgi oli ju uudis, kus imik nälga suri! Kui ma vaatan nüüd oma Juntsut ja kujutan ette, et üks teine väike imik sureb nälga, siis... Saate aru? - NÄLGA!!!
Elus mängib ikka väga suurt rolli kuhu ja millisesse perekonda sündida.

Oh jah, kisub kurvaks ära.
Varem ma nagu  ei mõelnud sellistele asjadele ja teistele beebidele - ju olin liiga isekas ja mõtlesin ainult oma lastele. Kui ma nüüd teistele laste peale rohkem mõtlema olen hakanud, siis tekib kohe tahtmine oma lapsi rohkem kallistada. Mitte ainult Johannat - kõiki kolme.
Mõnikord ütlengi suurematele täiesti suvalisel hetkel, et ma neid armastan. A la laome klotse ja ma järsku ütlen. Siis Karolin tavaliselt küsib, et miks ma just praegu seda ütlen :):)
Ma vastan lühidalt: "Tahan."

Ah, lähme kekutamise juurde tagasi :D
Eeeeee......
Kusjuures polegi enam millegagi kekutada, norm sai vist juba täis. Aju ka vist veidi väsinud, nüüd kelle juba 3 läbi - aeg magama minna. Homme uus päev ja plaanime seenele minna ;)

Sorry, et sedasi kekutasin, aga tahtsin tõesti seda imede last kiita ;)

Jagame positiivseid tundeid, eksole ;) Paar positiivset klõpsu ka lõpetuseks ;)

                                                              Avastas peegelpildi                                                


                                                                          Pisike tativasikas :)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar