Lehevaatamisi kokku

kolmapäev, 17. august 2011

Ja Karolinist sai koolilaps ;)

                                                        Pansio kool
Eilses sissekandes lootsin, et see paduvihm üle läheb, kui meil Karoliniga aeg kooli minna on. Noh, arvate, et läks ka w? :) Tutkitki - läksime tuterdades kooli poole nagu kaks märga varesepoega :):) Vihmaga tundus see teekond veel eriti pikk. Kuna me suhkrust pole, siis tee peal ei sulanud me kumbki  ka ära ja jõudsime kenasti kokkulepitud ajaks kooli.

Karolini õpetaja kutsus meid  pisikesse klassiruumi, kus oli 6-7 lauda. Istusime kolmekesi ühe laua taha ja hakkasime koolist rääkima. Kuna meie paberid on kõik korras, siis võib Karolin juba homsest kooli minna. Juhhu- esimene koolipäev:) Väikese hilinemisega see esimene koolipäev, aga siiski.
Koolipäevad kestavad 09:00-12:00. Koolitarvetest peab lapsel endal ainult koolikott olema, sest ülejäänud asjad antakse kooli poolt, kaasa arvatud pliiatsid, harilikud, kustukad jne. Kogu õppetöö käib soome keeles, sest õpetaja on ise puhtatõuline soomalanna ja eesti keelt ei puhu :) Korraga hakkab ühes klassis õppima kuni 10 last. Praegu on 9 last, aga õpetaja oli üsna veendunud, et see klass saab kohe-kohe 10 täis. Karolini klassis on hetkel niisiis: 4 eestlast, venelane, hiinlane, bosnjalane, brasiillane ja hindu. Päris kirju seltskond :):):) Kusjuures 2 eestlasest poissi ( venda) on meie kõrval trepikojast ;) Ajapikku hakkavad kindlasti koos koolis käima ;)
Kodus antakse muide ka ülesandeid teha ehk siis õppida :) Tegemist polegi päris lasteaiaga nagu algul eeldasin;) Kool, mis kool!
Õppeasta lõpus tehakse õpitu põhjal mitmesugused testid ja nende põhjal vaadatakse lapse arengut. Õpetaja ütles, et nende testide tulemusel võib Karolin ka otse 2. klassi saada, mitte ta ei pea järgmisel aastal alles esimesse klassi minema. No seda oli tegelikult hea kuulda ja teada, siis saab ta ikka vastavalt oma vanusele klasse läbida.
Mis siis veel räägiti?? Mmm....Kui minule peaks juhtumisi kodus tunduma, et lapsele antakse liiga palju õppida, siis ma pean seda koolis kohe ütlema – võetakse mahti natuke maha :):) Eks ma siis varsti kirjutan Teile, kui palju seda õppimist siis tegelikult ka antakse on. Usun, et Eestis on see maht mitu korda rohkem. Õpetaja ei taha, et lapsel koolist stress tekiks, selle pärast alguses kergelt võetaksegi.
Kui laps näiteks mõnel päeval kooli ei jõua ja ema/isa pole sellest teatanud.... a la laps kooli ei tule, siis õpetaja helistab ise koju ja küsib, milles probleem võib olla.
Välismaalaste klassid on eraldi majapoolel ja suurde koolimajja meil esialgu asja veel pole.
Hm? Nüüd sai vist kõik info edastatud....

Koolis olime umbes tund aega. Õpetaja oli väga meeldiv – selge jutuga ja naeratav.
Pilt on põhimõtteliselt selge – 09:00-st algavad tunnid ja 12:00-st on Karolin vaba.
Minu töökoha otsingutele see eriti meeldiv uudis muidugi pole, aga küll midagi välja nuputame :):)

Täna oli siis nö. Karolinil AMETLIK esimene koolipäev. Kuna ilmad on siin suurest sügisest juba nii jahedad, siis mingit kleidi-kingaga minekut polnud, püks ja sviiter läksid lupsti selga.

                                                       Rõõmuga kooli

Päris tühja käega me kooli ei läinud - Karolin joonistas õpetajast pildi ja viis suure shokolaadi. Lükkasin ta julgustavate sõnadega ukse vahelt sisse ja tulin tulema :)

Tema enda muljed koolist on sellised, et oleks tahtnud sinna ööseks jääda! :) Tal oli kahju, et nii vara ära pidi tulema. Kui talle järele läksin, siis esimese asjana ütles ta seda, et ta ei hakanudki nutma ;) Laps oli iseenda üle nii uhke. Nüüd juba räägib, et ma õpetan talle natuke kooliteed ja siis saab ta ise kooli minna ja sealt tulla, et alguses pean talle ikka kaardi ka joonistama, siis ta saab kaardi pealt vaadata kuidas tulema peab :):) Igatahes olen ma väga-väga-väga õnnelik, et talle seal meeldib ja ta nii innustunud on. Koolis sai muide selle 3 tunni jooksul  süüa ka. Söögiks olevat kalasupp olnud,.. Tema mul ju kala ei söö :( Ma ei kujuta ette, milliseid võlunippe ma kasutama pean, et ta seda sööma hakkaks! See eest Janeli sööb terve pere eest seda kala näost sisse ;)
Võtsin Karolini koolist peale ja suundusime seejärel koos politseisse, sest tahan endal kiiremas korras elamisloa ja KELA asjad korda ajada. Politseimaja ette parkides võtsin kohe tunniajase parkimispileti, sest teadsin, et aega läheb seal päris kaua. Täna läks siis täpselt nii kaua, et vaatasin infotahvlilt, et kolmapäeviti välismaalaste asju ei aetagi. Jippi - vedas jälle! No ma ju kohe oskan :) Saime 1 € eest koguni 3 minutit parkida.  Aga 1 € maksta on parem, kui 50 €. Ma üleeile küsisin kontrolörilt, et kui suur see trahv siis ka on, kui piletit pole. Trahvi suurus oleneb piirkonnast. Seal, kus mina küsisin, oli 50 €. Päris kulukas parkimine oleks ;)

Miks mul selle elamisloa ja KELAga nüüd nii kiire hakkas? Otsustasin eile, et minu karjäär bussipargis saab läbi 31.augustil. Sügise tulekuga ( siin algas sügis põhimõtteliselt augusti alguses) muutusid busside graafikud. Kui MINA oma GENIAALSE ajuga arvasin, et suve minekuga peaks ka busse vähemaks minema ja seega tööd vähemaks jääma, siis mõtlesin NATUKENE valesti .  Nüüd hakkas vist alles tipphooaeg pihta - busse tuli hoopis 5 tk juurde!! :) Lisaks sellele, et neid juurde tuli, on nad nüüd ka mudasemad-porisemad-ligasemad-rokasemad :):) Võtke, kuidas tahate ;)Eile oli selline mõnus ilm ka, kus terve päeva sadas....järeldused võite ise teha ;) Ühesõnaga nüüd on tööd juba liiga palju ja kuna minu keeleoskus on võrreldes algusega oluliselt paranenud, siis ma arvan , et olen väärt paremat töökohta.
Miks siis mitte kohe minna ja otsida? Seda sellepärast, et pean vaatama, kuidas lapsed oma uutesse rollidesse sisse sulavad ja Karolin peab veel kooliteed harjutama. Seega 1,5 nädalat on selleks just paras aeg. Oma tööpostilt lahkumisest annan ülemustele teada järgmisel esmaspäeval, siis on neil  aega, et sinna uus mopitöötleja  leida ;)
Politsei ja KELA asjad tuleb ka sellepärast enne korda ajada, sest siis saan minna Soome Tööturuametisse( ega ma tegelt teagi, kuidas see õige nimetus on, aga igatahes asutus, kus aidatakse tööd otsida), kuna mul mõned eriala pabereid ikkagi olemas on, siis mingile töökohale ma ikka nendega sobiks ja nende kaudu on lihtsam leida ;) Ma ei pea ju jalgratast leiutama hakkama, kui see juba olemas on! Onju? :):)

Saatsin täna Helsingis asuvasse Eesti Suursaatkonda ka avalduse ära, et soovin tõendit oma perekonnaseisu kohta. Maksma läks see 15 €. Nüüd tuleb vaid kodus postikana oodata, kes selle  tõendi ukseavast sisse pistab ;) Kui see paber kohale jõuab, siis on kõik paberid koos ja võib tervele perele lubasid tegema minna ;)


Olks siis, varsti uued muljed, mõtted, otsused ;)

12 kommentaari:

  1. Palju õnne lasteaia- ja koolilapsele ning vanematele muidugi ka!

    VastaKustuta
  2. sa oled ikka tõesti super tubli ! ma mõtlen seda, et kohe ikka edasi pyrgid:) väga innustav lugeda:) ja nii koolilapsele kui ka tervele perele palju õnne kooliaasta alguse puhul. Ka seda on hea lugeda, et koolis toredalt vastu võetakse. Kui endal sama seis ees, siis on loodetavasti sama kenasti:)

    VastaKustuta
  3. Tere, Tore on lugeda postitusi. Ja palju õnne koolilapsele ja vanematele.
    Mul tekkis küsimus, nimelt meil ka vaja poliisi minna. Mis paberid seal peavad olema ja kas sissekirjutamise soovi plankett peab ka olema, ja kuidas seda täidetakse ja milline üldse( või kuidas seda nimetatakse).nimelt me läheme reedel perega poliisi, siis võtaks kõik täidetud paberid kaasa, et ei peaks jooksma:)

    Jõudu töös ja ettevõtmistes!!!
    Hea, et said oma lapse lasteaeda, meie ei saa, kuigi käime mõlemad mehega tööl, on ikka jama see paberimajandus:(

    VastaKustuta
  4. To Mari: Aitäh ;)
    To Jaanika: Politseisse peab kaasa võtma passi, henkilötunnuse-paberi, töölepingu +palgatõendid , üürilepingu ( + siis see paber, mille talonmees Sulle tagasi annab. Kui üürilepingut tegemas käisin, siis sealt anti paber "muuttoilmoitus taloyhtiölle" , kuhu tuli kõik kolijad kirja panna. Andisn täidetud paberi talonmehele, tema andis mulle omakorda teise paberi vastu koos minu paberi koopiaga - sai segane jutt, aga äkki on mõistetav). Laste jaoks peab kaasas olema apostillitud sünnitunnistusd + lapse dokument. Siin armastatakse üldjuhul passe, aga minu lastel on ID-kaardid - ise loodan, et need ikka sobivad. Kui lapsel on isa, kes Soome ei koli, siis on vaja lapse isa notariaalset luba. Ja rahaga võt ka ;) 1 luba maksab 47 € ( või oli see 45 €?? No midagi sinna kanti). Kui mina nüün eile tahtsin minna, siis varuks olid minul sellised paberid, aga kuna see kambrike kinni oli, siis ei saanud asju aetud. Võibolla peab veel midagi olema - ei oska öelda ;) Aega varu palju. Ja kui lastele lähed tegema, siis kindlasti lapsed ka kaasa. Lastele võta mängimiseks midagi kaasa, sest hakkavad muidu virisema;)
    Soomes on selline seadus, et kui mõlemad vanemad tööl käivad, siis 2 nädala jooksul peavad lasteaia koha "tegema/tekitama". Küll aga ei pea see lasteaed kodule kõige lähemal olema, aga koha peab siiski saama. Selline ristiga lahter on isegi avaldustes olemas. Meie avalduses igatahes oli. Seal oli selline lause : " 2 viikkoa (koha saamise aeg sisi), Perhekoko Päätös..." ( seadusest tuleb sinna siis mingi number ka , aga mina seda ei tea ). Uuri seda asja.
    Edu igatahes Teile ka ;)

    VastaKustuta
  5. Suured tänud sain nats targemaks..
    aga ma alles läksin tööle, mul ei ole palgatõendit veel ette näidata, kas siis ei saagi veel politseisse minna..Kuigi mu mehel on olemas?
    lasteaia taotluses pole küll kirjas, et läheb aega 2 nädalat niiet pole kindel et koha lasteaeda saan. -uurin ja puurin niiet silm punnis:)

    VastaKustuta
  6. Ma arvan, et võite politseisse minna küll ja ma usun, et Te saate asjad kenasti aetud. Sa viid siis need tõendid hiljem järgi ( nad ütlevad Sulle seal, kas on vaja või ei). Edu ;)

    VastaKustuta
  7. Tänan sind, vastuste eest..

    VastaKustuta
  8. Kas Soomes PÄRIS kool algab ikka samuti 7 aastaselt? Lugesin kusagilt välja, et eelkool on alates 6 aastasest alates. Ma loodan, et nad peavad sellega ikka silmas, nagu meil seda nn kooliryhma, ehk lasteaia viimast rühma?
    et kui mul laps praegu 6 ja saab alles järgmise aasta suvel 7, siis ta läheks hetkel ikka ka Soomes lasteaeda, mitte kooli–:)

    VastaKustuta
  9. Jah, minu arust algab õige kool siin 7-aastaselt. Minu arust tähendab siis seda, et 100% ma ei tea, kuna pole seda kusagilt ise lugenud, aga osad tüdrukud, kellega KArolin siin sõbrusta, on 7-aastased ja nemad läksid sellel aastal 1.klassi ;)

    VastaKustuta
  10. Olen Mavis Calos, esindaja Aiicco kindlustus plc, anname välja laenu individuaalsed erinevused usalduse ja au. anname laenu intressimääraga 2%. kui olete huvitatud võtke meiega ühendust selle ettevõtte e-post: (maviscalos_laen_laenamine@outlook.com) nüüd jätkata oma laenu üleminekudokumendi ok. kui teil on vaja laenu, et luua ettevõtte või kooli te olete väga teretulnud Aiicco kindlustus plc. Võite meiega ühendust võtta ka selle e-post: (amaah.credit.offer@gmail.com). saame üle kanda summa, mida taotletakse enne nädalas.

    VastaKustuta