Lehevaatamisi kokku

pühapäev, 10. juuli 2011

????

????

Tundub, et keegi on minu blogi kuhugi foorumisse üles riputanud. Kui muidu on päevas lugejaid umbes 20. ringi, siis eile oli üle 250. Nii, et enam see polegi blogi sõpradele vaid igaühele. Kui nii võtta, siis tegemist ongi ju avaliku blogiga ja kõik võivad seda lugeda ka, aga kuhugi foorumisse riputada poleks küll vaja olnud :(
Aga noh, kui nii siis nii ;) Nüüd saavad mõned kodukanad foorumis sapiseid kommentaare jagada ja parastada, et näe – jälle üks harimatu koristaja Soomes juures. Kui nad sellesse blogisse ei süüvi, siis nende arvamus võibki pinnapealseks jääda. Aga mis mul sest, las nad siis pritsivad oma sappi ja arvavad, et ma olen harimatu ja koristaja ametist unistav loll eestlane :)
Onju, sõbrad? :)

Eile õhtul õnnestus mul ühe bussijuhiga pikemalt vestlem ajääda. Tal pidavat siin Turus palju eestlastest sõpru ja tuttavaid elama ning põhjus selleks( üllatus-üllatus)on loomulikult Eestis makstav madal palk. Kui ma ütlesin, et minu palk politseis oli 530 €, siis ta ei tahtnud oma kõrvu uskuda ning küsis päris mitu korda üle, et kas nuber on ikka õige. Isegi inglise keeles küsis :) Jäin ikka oma 530 euri juurde, ei muutunud see kuupalk kohe kuidagi 2000 euriseks :):) Seepeale ta lohutas mind, et siis ma saan juba praegu ju 3-4 korda kõrgemat palka ja kui soome keele selgeks saan, siis lähen parema töö peale ning palk tõuseb veelgi. Oli temaga 100% nõus ;)

Täna räägimegi plaanidest/ visioonidest, mõistmaks, kas ma ehitan oma tuleviku pilvedesse ja ma pean terve elu sellele järele ronima või on tegemist siiski reaalsete mõtetega.

Soome keel
Praegu on kiiremas korras keel vaja erinomaisesti selgeks saada. Algul arvasin, et teeks selle keele eksami ära umbes 2 aasta pärast. Olles 4 päeva Soomes olnud, siis saan aru, et nii kaua küll jokutada ei ole tarvis. Usun, et olen võimeline seda juba ka aasta pärast tegema. Seega panen tärminiks, et soome keele eksami teen suvel 2012.

Töö
Püüan praegusel töökohal püsida nii kaua, kui kõik paberimajandus Soomes korras on, Karolin kooliga harjunud ja Janeli lasteaias. Ma usun, et novembris-detsembris võiks juba uut kohta vaadata küll.
Kunagi kaugemas tulevikus püüan (vist )ikkagi Poliisi saada. Eestis olles uurisin Soome politseikomissarilt, kas mul on üldse reaalselt võimalik Soome politseisse tööle saada.Teoreetiliselt on võimalik küll, KUI ma sooritan kõrgtasemel soome keele eksami ja võtan Soome kodakondsuse. Sisekaitseakadeemia lõpudiplomit nad selles suhtes aksepteeriva. Lisaks tuleks mul muidugi hunnik koolitusi läbida ja loomulikult Soome seadustega end kurssi viia. Samas ta ei uskunud, et see mul õnnestub, sest, kui ma alles praegu alustasin soome keele õpingutega, siis mul on lihtsalt väga raske end 100 % teise keelde ümber rakendada. Soome kodakondsuse võtmine tähendab ka põhimõtteliselt seda, et siis ei anna sa Soome riigile mitte sõrme vaid terve käe. Ühesõnaga kodakondsust ei soovitata võtta. Hetkel ma ei peagi oma pead sellega vaevama, sest 2 aastat tuleb enne Soome riigis nagunii elada, et üldse kodakondsust taotlema hakata( ma ei tea muidugi, kas see on 100% tõsi, aga bussijuht vähemalt eile nii ütles) ja eks siis paistab, kuidas selle soome keelega lood on.Kas loosungiks saab siis:” 5 aastaga Soome Poliisi”?? :)

Kool ja kodu
See on selge, et Karolin siin kooli läheb. Tundub, et selgemast selgem on ka see, et Janeli läheb siin kooli, sest tal on koolini jäänud veel 3,5 aastat. Ma arvan ja usun, et tegelikult lähen ma ka ise siin veel kooli. Mida õppima ja millal, seda ma veel ei tea, aga mõtted on muidu selles suunas liikunud küll. Ma arvan, et see korter, kus hetkel elame, jääb meie koduks päris mitmeks aastaks.

9 kommentaari:

  1. Mulle küll meeldib siin lugeda sinu kogemusi ja blogi huvitavalt kirjutatud ja huumoriga, sest ise ka elan välismaal, kui mitte Soomes.. kui välja arvata see inetu arvamus sapistest kodukanadest. Ma lausa olen hämmingus, et nii kurjalt.

    VastaKustuta
  2. Virx, äää hädalda, vaat kui popp (noortepärane oled Sa nii või naa) Sa oled, kui niipalju huvilisi Su kirjatüki vastu leidub. See, et Sa nats kiiksuga oled, seda me teame kõik - selles ei saagi kedagi süüdistada, need ju need kuradima geenid - mis hääd kooslust Sa Vantsust ja Kiisust oodanud oleks siis :D:D IRW....ja nüüd naeravad need, kes naljast aru saavad ehk siis mina ja Virx ja võibolla mõni teadjam nägu veel :)) Aga huvitav on see lugemine küll ja tundub, et eluke teil seal juba loksub vaikselt paika. Seda on ainult rõõm kuulda! Meil see väike mõtteke küpseb ikka peas, nii et...mine tea...Senikaua hoian end Sinu pere edusammudega kursis.
    Tervisi Sulle kallis totzka ja Su fämilile ka :)

    VastaKustuta
  3. Mina olen üks neist, kes selle blogi aadressi kusagilt foorumist sai. Ja mul on väga hea meel, et sain ;) Vahva on lugeda ja jälgida, et kuidas Teil seal läheb ning mis takistused kõik ületatud saavad. Ekstra-huvitav on veel seetõttu, et oleme ka ise välismaale kolimise mõtteid perega mõlgutanud. Igatahes hoian Teie perele pöialt ning parastada ja kaagutada pole plaanis ;) Tublid olete, minu meelest. Vapramad kui enamik kaagutajaid, kellel endal JULGUST sellist sammu ette võtta ei ole.

    VastaKustuta
  4. To esimesele kommenteerijale: ma ise arvan, et minu arvamus kodukanade kohta ei olnud inetu, küll aga natuke kuri. Ja seda just sellepärast, et kes kunagi mõnes foorumis käinud on, siis teab, et seal istub kohe üks liik inimesi( nö.kodukanad), kes kiruvad, KUI halb elu neil on ja kui mõttetu on Eesti riik ning KUI keegi teeb oma elu parandamiseks mõne sammu, siis saab see KEEGI seal järjekordse kirumise ohvriks ja just nendesamade näidete põhjal, millest blogis kirjutasin. A la loll koristaja jne. Nemad ongi selline liik, kes elavad end välja, kui saavad teisi halvustada. Tean millest kirjutasin ;)

    To VAnzu: vaatan Sulle siin juba siis korterit. Sul onma käpp ees ootamas :):)

    To Milvi: :):):):)

    VastaKustuta
  5. Olen rõõmus, et su blogi leidsin!!!
    Kuna ka mõtteid Soome poole on liikunud, on igati hea lugeda, kuidas teistel läinud on. Pealegi on kogu jutt sul mõnusalt kirja pandud. Rõõmustan koos sinuga teie edusammude üle ning jään huviga lugema järgmisi sissekandeid!
    Edu!

    VastaKustuta
  6. :):):)
    Kui kolimise ja asjaajamise suhtes küsimusi tekib, siis löö aga blogi lahti ja küsimused saavad vastatud. Kui sissekandeid on ( Sinu kolimise ajaks ) juba liiga palju tekkinud, siis võid vabalt küsida - vastan, kui oskan ;)
    Parimat :)

    VastaKustuta
  7. :)

    Mina leidsin ka kuskilt pereklubist soovituse Sinu blogi lugeda :)

    Kuna plaan on oma 3 lapse (2 alla 3-aastast ja vanem 9-aastane) ja mehega Soome elama ja tööle minna.

    Kuna see Eesti elu on nagu ta on ja tundub, et paremaks siin ka ei lähe, siis sellest ka sellised plaanid lahkuda kodumaalt ja seda kogu perega. Eks iga uus algus ole raske, kuid raskused saab ületada, kui seda ainult tahta ja Sinu positiivne suhtumine on väga julgustav ja nakatav :)


    Olen väga tänulik selle huvitava blogi eest ja loen huviga Sinu tegemistest :)

    VastaKustuta
  8. Mul on ka selline tunne, et lähiaastatel Eestis elu paremaks ei lähe. Kui võimalust on, siis muidugi mõtekas mujal õnne proovida. Kindla sihi, tahtmise ja hea õnne korral võib paljugi saavutada.

    Soovin Sulle kolimise puhul jõudu, jaksu ja vintsket meelt.

    ;)

    VastaKustuta
  9. Niisiis, jälle mina :) Siia oleks nüüd sobilik natu rääkida lähemalt, miks ma Sinu blogi loen. Nimelt on plaanis peagi mehele soome järgi kolida. Ta on seal juba mitu aastat ja tundub, et on jõudnud endale ka tubli nime teha, mis tähendab, et vist nii pea tagasi pole mõtet tulla. Ma siis pean ikka oma kodinad kokku panema ja kahe lapsega põhjapoole liikuma hakkama. Lapsed mul 1a ja 13a. Blogi leidsin aga juhuslikult netis surfates. Mina ise kahjuks ei saanud ühtegi normaalset vastust foorumitest. Ainult kirumine käib hommikust õhtuni, ei mingit abi ega fakti.
    Juba esimesi Sinu poolt postitatd ridu lugedes avastasin, et meil on üht teist ühist (kolimine soome, lapsed, mõningad ühised maailmavaated)...


    Päikest,
    Kristiina

    VastaKustuta