Lehevaatamisi kokku

neljapäev, 9. juuni 2011

Kolmapäev 08.06 – korteriralli algab nüüd!!

Äratus oli meil täna hommikul kell 04:45. Kusjuures ärkamisega polnudki probleemi, sipsti voodist välja, klaveri saatel väike virgutusvõimlemine ( ok-ok, nali :),) kõtu täis, kell 05:30 lükkasime autole hääled sisse ning panime minekut . Eile õhtul viisime Janeli juba vanaema juurde ära ( tema jääb meil vanaema hoole alla), siis ei pea tea vähemalt nii vara tõusma. Karolin, vaesekene, pidi kahjuks nii vara oma luugikesed avama ja kuni Tallinnani autos kaasa loksuma ( tema jääb meil oma issi hoole alla).

Kell 08:00 väljus laev Tallinnast ja Helsingisse jõudsime 11:00 ajal. Kõik oli tip-top, aga laevast maha saamine võttis aega ligi tund aega ja Turu poole saime marsruudi võtta alles kell 12:00 – ummikud olid lihtsalt nii suured. Ma ei tea, mis minu peas toimub, aga nii kui Soome jõuan, olen ma kõigest nii vaimustatud!!! Isegi sadamast kesklinna sõites suutsin ma Tarmole kolm korda telliskividest maju kiita- kui kaunid ja mõnusad need ikka on :):) No tule taevas appi !!! Ok, see selleks. Teed jätkates, minu vaimustus tegelikult aina kasvas. Ma ei suutnud ma ära imestada, et Soomes on peaaegu terve kiirtee aiaga piiratud ( et loomad teele ei jookseks), et iga natukese aja tagant on elektroonilised kiiruse piirangud, et graniitkaljudel on ees kaitsavad traataiad, et juba paar kilomeetrit enne sihtpunkti on viidad korduvalt teede peal olukorda teavitamas ( mitte nii nagu meil Eesti, et a la 20 meetrit enne pööret on lõpuks ometi ka märk! :) Igatahes 5+ Soomele.

Kella 14:00 ajal jõudsime Turusse ja suhteliselt kohe läksime ka ühte korterit vatama, mis asus Perno piirkonnas. GPS juhatas täitsa õigesse kohta. Juhhuu :) Kui maja juurde jõudsime, siis meile mõlemale meeldis see piirkond automaatselt kohe, sest see on sellest suurest linnast parajalt eemal. Maja taga on lastele mänguplats – kiiged, liumägi, liivkast ja tõestuseks, et seda mänguplatsi seal vaja on, tuli nurga tagant kohe ka 5 last. Ma kobisin kohe autost välja, et ümbrust lähemalt uurida. Kui olin asja üle vaadanud, valmistusin vaimselt juba maaklerile helistama, aga siis, oh imet, tuli meie auto juurde tööriietes onu, kes küsis, et kas me tulime korterit vaatama!? Ma juba mõtlesin, et keegi on ennast meile ilmutanud, meie mõtteid lugenud ja saamegi sipsti korteri. Onu oli, kusjuures, selle maja hooldemees. Vastasin, et soovime jah korterit vaadata ning sibasime temaga kaasa. Ise me Tarmoga muidugi kihistasime omaette naerda, et kuidas ikka nii hästi läks! Et täielik vedamine! :) Korter oli väga korralik, uus köögimööbel ja puha, suurust 74 ruutu, garderoob , pliit, külmik – no vinks-vonks lausa. Aga siis kukkus meie kaardimajake klõpsti kokku. Nägime aknast, et maja ette sõitis punast värvi auto ja sealt seest kargas välja tõmmu lühikest kasvu mees, kes väga hädiselt soome keelt purssis. Tema oligi see mees, kes tegelikult hooldeonule helistas ja seda korterit vaatama tahtis tulla. Tõmmu mees vaatas korra korterisse sisse ja ütles, et läheb siis lepingut vormistama!! Me olime kohe nii kurvad :(:( Hooldemees aga ütles, et samas majas on üks korter veel üürile anda, aga kuni 2 nädalat tehakse seal veel remonti. Kõrvad hakkasid pea küljes taas rõõmsamalt liikuma ja me läksime seda järgmist korterit vaatama. See korter nii kena ei olnud, aga seal oli ka remont alles pooleli. Kusjuures hooldemees ütles, et ta oleks selle esimese korteri meelsamini meile lubanud, sest me oleme nagu perekond ja tundume sellised korralikud( ütlesin varem onule, et meil on 2 last ka ja uurisin lasteaia-kooli kohta), must mees aga kahtlane :):)Oleks 10 minutit varem jõudnud, siis oleks ehk asjad meie kasuks olnud...Aga paraku läks sellel korral siis nii. Vaatasime teise korteri üle ja otsustasime ära, et selle korteri me võtame.See koht on meie jaoks väga soodsa koha peal. Lisaks eelnevatele positiivsetele omadustele on kõige tähtsam see, et korteri läheduses on nii lasteaed, kui ka kool. Võtsime hooldeonult aadressi, kus lepinguid sõlmida saab ja hakkasime sinna poole sõitma. Kuna GPS on suht ajast ja arust, siis sõitsime korduvalt valesti ja kohale jõudsime täpselt kell 16:00 ehk ajal, mil kell kukkus ja töö soomlaste jaoks peatus. Ega´s midagi – homme esimese asjana kohe siis uurima ja vaatama, kas sõlmivad lepingu. Ise mõtleme sellest, et äkki see must onu ka ei jõudnud.....et äkki meil siiski on lootust sellele esimesele korterile. Igatahes homme ma küsin maaklerilt üle ;) Kuu üür on muide 581 € + 1 kuu ettemaks. Suht soolane korraga välja käia, aga noh – PEAB ju. Praegu käimegi ringi – papp taga taskus :):)
Kuna me nii hilja Turusse jõudsime, siis suurt me teisi kortereid vaadata ei saanudki, sest aeg sai ennem otsa. Homme tahame tegelikult ka ühte teise kohta korra vaadata, sest sealse korteri juures on kool ja lasteaed peaaegu kõrvuti ning lisaks sellele ka ujumishall :)

Kuna korteriotsingu ralli oli lõppenud, siis tahtsime Turus elava sõbra juurde minna. Sõita oli vaja väga vähe, aga kun meie GPS õiget teed ei näidanud, siis me muudkui tiirutasime ja tiirutasime ja tiirutasime. Tuju läks juba täitsa ära. Mõtlesin juba, et tiirutame oma paagi sedasi täitsa tühjaks!! :) Lõpuks läksime bensiinijaama ja ostsime Turu kaardi. Hind oli muidugi soolane – 16,50 € !!!Aga mis sa hädaga teed - ikka ostad ju kaardi ;) Eks seda kaarti läheb ka hiljem vaja. Kusjuures kaardilugemises olen ma üsna tugev käpp :)Kui mul kaart käes juba on, siis oskan ma seda lugeda ka ;) Sõbra juurde saime tänu sõbra abiga, kes meile vastu tuli ;):) Tema piirkond on suht palju värvilisi täis. Võrreldes sellega, kui palju siin mustasid on, siis meil Eestis neid polegi. Ise ka vaatame suud ammuli :):):) Ju siis meie jaoks võõras olukord ;) Täitsa imelik on mõelda, et laps läheb mustanahaliste lastega ühte klassi. Sellega peab harjuma.

Kell 20:20 hakkasime omale öömaja otsima. Sõber ütles, et lääne poole sõites, Turust veidike välja, jääb üks telkimisplats. Võtsime suuna sinna poole. Jõudsime kenasti ka kohale. Ma ütlen ausalt – vapustav koht!!! Siin on suur telkimisala, kuhu võid kohe autoga plasti sõita ja oma kämpingu üles lüüa. Siin on ilus rand, võrkpalli platsid, lastele kiiged-liumäed-ronimis värgid, saun, wc-d, suur köök söögi tegemiseks, duśśinurgad. No kõik , mida vaja peaks minema.

Seesama kööginurk ( teiselpool seina on kohe pesuruumid)

Super, lihtsalt super. Tõenäoliselt tuleme ka homme siia ööbima:) Tänane päev oli tegelikult OK ja ma ei saa mitte millegi vist viriseda...no kui, siis ainult liiga üksluise menüü üle - hommikuks võileivad, lõunaks võileivad, õhtuks võileivad!!!:):) Homme teeme siin köögis sooja sööki :P
Homme kavatseme kaua magada, siis merre sulistama, natuke päikest võtta ja seejärel linna asjatama minna :)
Kuulge, ma ei tulegi enam tagasi!! :):):)
Kell on 23:00 Pesus on käidud ja nüüd telki filmi vaatama ;) Aku peaks ühe filmi vastu pidama küll.

Hommikul laeme köögis kenasti aku jälle täis ;)
Kaunist õhtut siit toredast puhkepaigast ;)

1. tere jälle:) kui saladus pole, mis piirkonnas neid värvilisi rohkem on?:)

VastaKustuta
  2. Ma ei tea, kuidas mujal on, aga Perno piirkonnas on neid päris palju ;)Turu piirkonnas on neid üldse palju.

3. tjah..multikultuursus lastele koju kätte :P aitäh vastamast:) see piirkond jäi meile just silma:)