Lehevaatamisi kokku

neljapäev, 10. märts 2011

Inimene, kes ei loe häid raamatuid pole põrmugi parem kui see, kes lugeda ei oska.

Mulle meeldib muidu väga-VÄGA-VÄGA raamatuid lugeda.
Paraku on viimastel aastatel nii palju muud tegemist olnud, et polegi saanud raamtuid lugeda. Aeg ajalt ostan omale raamatuid, lootusega, et MILLALGI tuleb aeg, kui neid ka lugema saan hakata ;)  Remarque "Triumfikaar" seisab juba sügisest saati pooleldi loetuna öökapi peal.
Peale gümnaasiumi lõpetamist oli mul selline tore töökoht, kus oli aega ja sai raamatuid lugeda. Kasutasin seda olukorda päris usinasti ära ja  läbi sai loetud enamik kohustuslikust kirjandusest. Koolis käies ei suutnud ma ühtegi kohustusliku raamatut läbi lugeda, peale ühe,  milleks oli Koidula "Säärane mulk ". Raamat  oli nii imeõhuke, et seda peaaegu polnudki. Ju ma sellepärast selle läbi lugeda suutsingi :D
Ma mäletan nii hästi seda, kui ajaloo õpetaja soovitas meil läbi lugeda Margaret Michelli raamatu "Tuulest viidud", sest see räägib Ameerika kodusõjast. Mõtlesin siis seal tunnis, et loen ma jee...Läbi ma selle lugesin ja siiamaani on see üks minu lemmik raamatutest ;)  Kui see raamat läbi sai, siis oli mul selline tunne, et minus endas  sai ka midagi läbi või otsa...Elasin nii kaasa :D Teine lemmik on muidu Theodore Dreiser " Ameerika tragöödia".
Nüüd siis point! :) Mul on jälle aeg lugeda!! Juhhu-jippi :) Võtsingi ( juba teisipäeval ) oma pooliku raamatu ja hakkasin seda otsast pihta lugema. Sellel korral peaks nädalaga hakkama saama :):) Juba on järgmised raamatud välja valitud. Mul on üks viga ( mitte, et mul neid rohkem poleks - ma olengi  muidu üks vigane ja kiiksuga tegelenale :D ) , AGA ma loen 3-4 raamatut korraga!! Suht ajuvaba, aga noh - selline ma olen. Ma olen püüdnud lugeda 1 korragaga, aga ikka vean omale sinna kapi peale mitu raamatut! Mõnel õhtul on näiteks ajaloo tuju, teisel jälle öko tuju ja siis omakorda romaani tuju. Tujukas inimene ;):)
Eile otsisin netist välja nimekirja -  kõikide aegade 100 parimat raamatut. Ja nüüd on minu üheks eesmärgiks kõik need 100 raamatut  ka läbi lugeda. Mitte kohe ja praegu, aga pikemas perspektiivis. Ja mitte ainult lugeda, vaid need kõik omale ka OSTA :P:P Mulle meeldib, kui mul on raamat  kodus olemas,  saan seda siis lugeda, kui ise tahan ;) Lapsed saavad ka siis kodus riiulist kohustuslikku kirjandust võtta, mitte ei pea raamatukogust laenutama. Kui keegi minult küsinud on, et mida mulle sünnipäevaks kinkida, siis  ma vastan tavaliselt: " Raamatute vastu pole mul kunagi midagi - eriti ajaloo koos maailmasõdade ja juutide teemaga" ;):)
Mina olen selline lahe nohik, kes iseendale sünnipäevadeks/jõuludeks raamatuid kingib :D
Tõlgin selle top 100 millalgi ära ja siis panen nimekirja üles - äkki keegi tahab midagi head lugeda :D

Nii, muudest teemadest ka ;)

Arvasin ise, et lähen kohe märtsi alguses Soome, aga siin ma nüüd siis olen ja praamiga kõikumas pole käinud. Ma ei tea, millest see tuleb, et ma nende laevade kohta praam ütlen. See tuleb kohe nii automaatselt. Ühesõnaga ootasin Tarmot juba 4.märtsil koju, et siis uue nädala hakul koos tagasi minna, aga teda ei tulnud. Ei tulnud teda ka järgmise tärmini ajal ( 9.märtsil), nüüd siis on enam-vähem kindel, et ta jõuab koju reedel, 11.märtsil ;) Sel korral oli ta Soomes üsna pikalt ja kindlasti tahab ta kodus nüüd mõnda aega hinge tõmmata ja seega ei oska ma öelda, millal me sinna Soome siis tagasi lähme. Küllap millalgi järgmisel nädalal...
Samas mulle täitsa meeldib see kodus istumine, sain rahulikult oma suusatamise MM-e vaadata, ise suusatamas käia, raamatuid lugeda, ilma segamata soome keelt õppida jne. Üks päev isegi õmblesin :):);)

Et siis sellised lood mul siinpool sood :D

2 kommentaari:

  1. vabandan, et kommenteerin nii vana sissekannet, kuid loen su blogi siin suure huviga ja ei saanud jata mainimata, et "Tuulest viidud" on ka minu lemmik alates 12.ndast eluaastast, kui selle labi lugesin, kokku olen seda raamatut lugenud 10 korda vahemalt :)
    Kindlasti loen labi ka sinu soovitatud "Ameerika tragoodia"
    Saatuse tahtel elangi nyyd ise Usas.
    Su blogi on vaga tore, ylipositiivne ja hakkaja inimene oled, soovin teile edu!!

    VastaKustuta
  2. Nele, sellest pole nüüd küll midagi, et vanas teemas räägid ;):)
    Kusjuures ma just mõtlesin, et peaks ka oma "Tuulest viidud" uuesti kätte võtma...Võtsingi juba Soome kaasa. Ei tea, kas lugeda ka jõuan :D

    Edu Sulle sinna kaugele Ameerikasse ja tänud positiivsete sõnade eest ;)

    VastaKustuta