Lehevaatamisi kokku

laupäev, 15. jaanuar 2011

Kodus

Nüüd siis olen Janeliga hoolduslehel, sest kopsupõletik pookis talle paremasse kopsu. Juba 3-ndat päeva on palavik ja ikka sinna 39 kanti! Ise võite arvata, kuidas nende öiste magamistega haige lapse puhul on ;) Üks suur ümmargune null :D

Tööl oli viimasel ajal nii kiire, et soome keelt polnud aega õppidagi. Nüüd saab kodus vähemalt sellega tegeleda ;) Olen praeguseks ALLES 5.peatüki juures ja ütlen ausalt, et nüüd läheb juba natuke keeruliseks.  Võtsin eile seda 5-ndat peatükki oma 3 korda läbi  :D:D:D
Tegelikult pole see keeruline, lihtsalt KORRAGA LIIGA PALJU reegleid.
Selle keele õppimisega on ka nii, et reeglid tuleb lihtsalt pähe õppida, sest kui sa seda ei tee, siis järgnevat peatükki ei saagi selgeks saada. Näiteks 3.peatükis oli astmevaheldus, 4.ndas noomenitüübid. Tüüpide jagamise aluseks on nominatiivi lõpp ja genitiivi tüvi. Ühesõnaga, kui pole astmevaheldust selgeks õppinud, siis ei tule ka käänamine välja. Ma ise proovisin juba järgi. Vaatasin, et see 3.peatükk eriti hästi ei läinud ja mõtlesin, et teen sohki ja võtan järgmise peatüki, aga tutkitki....pöördusin aga kenasti 3-nda peatüki juurde  tagasi ja tuupisin  seda nii kaua kuni selgeks sain :D Homme püüan siis 6-nda peatükiga algust teha.
Aga tõsi on see, et kui selle õpiku järgi korralikult õppida, siis on keel praktiliselt ka selge. Vaja ainult sõnu ise juurde õppida. Kusjuures sõnu on seal ka  piisavalt.
Ma ju õpin nagu korralik koolilaps kunagi., Olulisemad asjad kirjutan vihikusse ja puha. Uued sõnad on samuti paberi peale välja prinditud. Õhtul voodis olles ikka õpin ja panen paberi kenasti padja alla ka, nii nagu vanasti kooli ajal  :D:D

Aitab tänaseks, üks haige piiga istub nagu kägu mul siin jalgade peale ja keeldub maha minemast, aga minu jalad on juba kanged, sest jalad peavad olema ju sirgelt diivani ääre peal, sest siis saab Jantsu  ikka mugavalt lösutada :D

1 kommentaar:

  1. Maru tubli oled! Olles ise koos mehega samas gigantorganisatsioonis tööl, kus asjad aina ullemaks lähevad, hakkasid ka minu mõtted liikuma selles suunas, et ära siit hullumajast. Arutan mehega asjad läbi, lasen tal sinu blogisse süveneda ja ma ei tea ühtegi asja, mis mind siin kinni hoiaks :( kahjuks

    Diana- juhuslik lugeja

    VastaKustuta